25 yıllık sahne müzikali: “Sektörümüz oldukça riskli”

kamil şeker

New member
Sahne 25 yıldır Hamburg, Stuttgart ve Berlin'de eğlence müzikallerini sunuyor. Bu arada, 70 milyondan fazla insan, zor aşamalardan da kurtulmak zorunda olan şirketin bir müzik ya da şovu gördü.


2001 yılından bu yana Rafiki, Savanne'nin hayvanlarını, Königsohn Simba'nın doğumunu kutlamak için limandaki tiyatrodaki Königsfelsen'e çağırıyor. Ve müzik şirketi Stage Entertainment söz konusu olduğunda, uzun süre bu şekilde kalmalıdır. Sahne genel müdürü Uschi Neuss, “Bu prömiyeri ile müzikal türün yaşadığını ve genç ve yaşlıyı büyülediğini kanıtladık.” Dedi. Müzikal “Aslan Kralı”, bu güne kadar devam eden ve Hamburg'u New York'taki Broadway ve Londra'daki Westend'den sonra dünya çapında üçüncü büyük müzikal konumu haline getiren bir başarı öyküsünün temelini attı.


Ancak her şey 2000 yılında Essen Colosseum Tiyatrosu'nda “Elisabeth” müzikaliyle başladı. “Hollanda tiyatro yapımcısı Joop van den, Alman müzikal tiyatrolardan sonra duygularını sona erdirdi,” diyor en başından beri orada olan Neuss. “Aynı zamanda, bir sahne olarak,” Aslan Kralı “nı Almanya'ya getirme lisansımız vardı ve bir tiyatroya baktık ve bu,” Buddy-Müzikal “in koştuğu limanda tiyatro idi.” 2001 yılından bu yana Disney müzikali “Aslan Kralı”, şimdi 16 milyondan fazla ziyaretçi gören orada çalışıyor.

Hamburg'da dört tiyatro, ikisi Stuttgart'ta ve Berlin'de ikisi


Bundan sonra bir darbeye girdi: Müzikal şirket Stella AG (“Cats”, “Opera Phantom”) iflas ettiğinde, sahne eğlencesi Reeperbahn, yeni flora, iki Stuttgart evi ve Potsdamer Platz'daki tiyatro üzerindeki operet evini devraldı. Bugün şirket Hamburg'da dört tiyatro, ikisi Stuttgart'ta ve ikisi Berlin'de ve yaklaşık 1.400 çalışan istihdam ediyor. O zamandan beri, Stage Entertainment “The Buz Kraliçesi”, “Dirty Dancing”, “Tarzan”, “Vampirlerin Dansı” veya “Mamma Mia!” ABBA'nın isabetleriyle.


Udo Jürgens veya “Tina – The Tina Turner Musical” hitleri ile “New York'a hiç gitmedim” müzikalleri ile şirket de ayrıntılı yapımlara girdi. Kültürel Senatör Carsten Brosda (SPD), “Stage Entertainment, son 25 yılda benzeri görülmemiş bir başarı öyküsü yazdı ve kültürel Hamburg şehrinin ayrılmaz bir parçası haline geldi.” Dedi. Her zaman yeni müzikal yapımları ile Hamburg'un sınırlarının çok ötesinde türü şekillendiriyor.


Ancak yapımcılar hangi müzikalin başarılı olacağını tahmin edemezler. Neuss, “Endüstrimiz oldukça riskli. Çünkü şovun bu parayı yeniden birleştireceği veya kar ödeyeceği umuduyla parayı her zaman yeni bir şovda geçiriyoruz.” Dedi.

Klasik ve yeni şovların bir karışımı önemlidir


Hiç bir şey duymadığınız “Aslan Kralı” ve yeni şovlar gibi kanıtlanmış klasiklerin iyi bir karışımına sahip olmak önemlidir. Sahne patronu, “Her zaman izleyicilerimiz için çok geniş bir fırsat yelpazesi tutmaya çalışıyoruz ve sonra ne olacağını görelim” dedi. Julia'nın Romeo olmadan hayatını anlattığı bir kurtuluş hikayesi olan yeni şovlar “ve Michael Jackson'ın hayatı hakkında” MJ “, bu mükemmeldi,” Titanic “veya” Hamilton “gibi diğer şovlarla ABD'nin ilk finans bakanının hayatı, şirket de kayıplarla başa çıkmak zorunda kaldı.


Neuss, “Yapmamız gerekiyor ve yaptığımız her şovla risk almak istiyoruz.” Dedi. Sahne patronu, şirketin 25 yıllık tarihindeki en büyük kriz kesinlikle 2020 baharından sonbahardan 2021'e kadar hiçbir müzikal çalınamadığında kesinlikle pandemiydi. “Bunun gibi bir şeyin olabileceğini hayal edemedik” dedi. Büyük bir avantaj, şirketin bilet parasını ödemek zorunda kalmamasıydı, ancak performansların yapılacağı sözünü verebilmesiydi. Neuss, “İzleyicilerimiz büyük ölçüde ilerledi ve kısa süreli çalışma ödeneğine ek olarak – bu krizden kurtulabilmemiz için belirleyici faktördü.” Dedi.


Lno/jlau