Rol model olarak “reklam ustası” mı? İki kişi Erfurt'ta yüzlerce kaçak parkçının olduğunu bildirdi

kamil şeker

New member
Dünya olayları “Reklam Ustası” ışığı

İki kişi Erfurt'ta yüzlerce kaçak parkçının olduğunu bildirdi



8:46 itibariyle| Okuma süresi: 2 dakika




İtfaiyeye park etme ve diğer idari suçlar - Erfurt'ta artık özel kişiler bunu giderek daha fazla bildiriyor




İtfaiyeye park etme ve diğer idari suçlar – Erfurt'ta artık özel kişiler bunu giderek daha fazla bildiriyor

Kaynak: dpa/Hauke-Christian Dittrich


Kendini “reklam ustası” olarak ilan eden bu adam, ülke çapında manşetlere çıkıyor ve halihazırda internette geniş bir takipçi kitlesine sahip. Taklitçilerin olması mümkün mü? Thüringen'deki birçok şehir durumu değerlendiriyor.





kThüringen'de Nöllchen patlaması: “Reklam ustası” tartışmasından bu yana Erfurt'ta vatandaşların yasadışı park etme şikayetlerinin sayısı üç katına çıktı. Vatandaşlık Bürosu'nun talep üzerine yaptığı açıklamaya göre Mart ayında 848 ihbar geldi. Önceki beş ayda ortalama 261 kişi vardı.

Belediyeye göre, mart ayındaki ilanların çoğunluğu iki kişi tarafından yapıldı: Bir kişiden 360, diğerinden ise 216 ihbar geldi. Bu iki kişinin motivasyonu hakkında hiçbir şey bilinmiyor. Şehre göre, Mart ayındaki her beş ihbardan biri vatandaşlardan, geri kalanı ise yetkililerden geldi.

Şubat ayının sonundan bu yana, görünüşe göre sistematik olarak yasadışı park yeri bildiren ve kendisini “reklam ustası” olarak adlandıran Nicolas Matthei hakkında medyada çıkan haberler ve tartışmalar var. WELT de rapor verdi ve onunla konuştu. Son zamanlarda “Spiegel TV”ye yaptığı katkılarla ülke çapında tanınan Saksonya-Anhaltlı genç adam da Stefan Raab'ın geri dönüşüyle ilişkilendirildi.


ayrıca oku


Niclas Matthei





“reklam ustası”





Ancak Erfurt'tan gelen haberlere göre, artan reklam sayısı ile medya olgusu arasında bir bağlantı tespit etmek mümkün olmadı. Belediye bu tür vatandaş şikâyetleri karşısında genellikle tarafsız kalıyor. “Bu raporlama yolu açıldı ve giderek daha fazla kullanılıyor.” Ayrıca “weg.li” gibi yasadışı park etme uygulamalarının kullanımı da arttı.

Weimar'daki reklam sayısı ikiye katlanıyor


Weimar'da özel raporların sayısı da son zamanlarda arttı: Bir sözcü, 2022'de 200 vaka varken bu sayının geçen yıl ikiye katlanarak 400 civarına çıktığını söyledi. “Güvenlik ve düzene katkıda bulunacak her türlü taahhüt olumlu olarak algılanıyor.” İlanlar kente öncelikle ülke çapında tek tip bir başvuru sistemi olan ThAVEL aracılığıyla ulaşıyor.

Öte yandan Ilmenau veya Eisenach gibi daha küçük şehirlerde herhangi bir büyük dalgalanma rapor edilmedi: Şehir yönetimi, vatandaşların raporlarının hala izole vakalar olduğunu söyledi. Kendi açıklamalarına göre Gera şehri bu konuda herhangi bir istatistik tutmuyor.


ayrıca oku


WELT köşe yazarı Arnd Diringer, casusların diktatörlükleri desteklediğini söylüyor






Jena şehri de özel reklamlarda büyük bir artış kaydetmedi. Mart 2024'te 29, 18 Şubat'ta ve 27 Ocak'ta bu rakam vardı. Geçen yılın ilk üç ayında rakamlar biraz daha düşüktü. Şehir, 2023 yılı için toplamda 383 özel idari suç raporu kaydetti; bunlardan 163'ü, diğer şeylerin yanı sıra hatalı olduğu için göz ardı edildi.


Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları da bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.



Şehir, özel reklamların yaklaşık üçte ikisinin “weg.li” aracılığıyla geldiğini tahmin ediyor. Geri kalanı e-postayla geliyor; bir sözcüye göre bazı reklamverenler kendi e-posta şablonlarını da oluşturdular.