Harap Köhlbrand Köprüsü: Şimdi kırmızı-yeşil Senato'daki rakipler Hamburg'un gelecekteki dönüm noktası için kavga ediyor

kamil şeker

New member
Hamburg Harap Köhlbrand Köprüsü

Şimdi kırmızı-yeşil Senato'daki rakipler Hamburg'un gelecekteki dönüm noktası için savaşıyor



14:49 itibariyle| Okuma süresi: 4 dakika






Hamburg limanındaki Köhlbrand Köprüsü



Hamburg limanındaki Köhlbrand Köprüsü




Hamburg limanındaki Köhlbrand Köprüsü

Kaynak: resim ittifakı/dpa


WELT podcast'lerimizi buradan dinleyebilirsiniz

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir; çünkü gömülü içeriğin sağlayıcıları, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak bu izni gerektirir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.


Bu hafta, Hamburg Ekonomik İşlerden Sorumlu Senatör Melanie Leonhard yeni bir Köhlbrand Köprüsü'nün inşasına ilişkin planlarını sunmak istedi. Ancak Çevre Senatörü Jens Kerstan, konsepti değerlendirmek için daha fazla zaman istiyor. Vatandaşta muhalefet köpürüyor.





HAmburg Ekonomik İşlerden Sorumlu Senatör Melanie Leonhard (SPD), Paskalya tatili öncesinde Köhlbrand Köprüsü konusunda ilerleme kaydetmek istiyordu. Ekonomi otoritesi tarafından yalanlanmayan bilgiler, senatörün bu Salı günü eyalet basın toplantısında yeni Köhlbrand köprüsü inşaatı konseptini sunacağına dair haftalardır ortalıkta dolanıyordu. Ama hiçbir şey çıkmadı.

WELT'ten alınan bilgiye göre, Senatör Jens Kerstan'ın (Yeşiller) Çevre, Enerji, İklim ve Tarımdan Sorumlu Otoritesi, son derece karmaşık köprü yapısını değerlendirmek için önceden planlanan beş günden daha fazlasına ihtiyaç duyuyor. Gelecekteki Köhlbrand Köprüsü, gemiler için mevcut yapıdan 20 metre daha fazla, 73 metrelik bir geçiş yüksekliğine sahip olmalıdır. Köhlbrand Köprüsü 1974 yılında açıldı. Köprü, trafik yükünün daha önce beklenenden çok daha fazla olması nedeniyle bakıma muhtaç durumda ve bakımın önümüzdeki yıllarda önemli ölçüde daha pahalı hale gelmesi bekleniyor.


ayrıca oku


Hamburg limanındaki Köhlbrand Köprüsü, şehrin simgesi olmaktan çıkıp ulaşım yollarının yenilenmesi konusundaki anlaşmazlığın sembolü haline geldi.






Ekonomik otorite sözcüsü Martin Helfrich, Senato'nun konuyu “yaklaşan bir toplantıda” ele alacağını söyledi: “Basılı materyalin koordinasyonunun bir parçası olarak son geri bildirimler, Senato'nun dikkatli bir şekilde koordine edilmiş bir temelle hızlı bir şekilde başa çıkabilmesi için dahil edilecek. Ekonomik İşlerden Sorumlu Senatör, “hem yeni bir geçiş için hızlı bir şekilde netleştirilmiş bir perspektifle liman endüstrisinin çıkarlarını hem de ilgili herkesin bilinçli ve kapsamlı bir şekilde hazırlanmış bir karar vermesini sağlama hedefini” temsil ediyor. Senato'nun yetkililerin “oyu”na ilişkin belgeleri hakkında yorumda bulunmuyor.

Ekonomik otorite ve liman idaresi HPA, yıllardır Köhlbrand Köprüsü'nün yenilenmesi gerektiğine dikkat çekiyor. Almanya'nın en büyük limanı içindeki en önemli kara ulaşım güzergahıdır. HPA bir tünel inşa edilmesini desteklemişti. Ancak masrafların çoğunu federal hükümet karşılasa bile, maliyetinin beş milyar avronun çok üzerinde olduğu tahmin ediliyor. Ayrıca eski Köhlbrand Köprüsü'nün yıkılmasının da yarım milyar euro civarında maliyeti var.


ayrıca oku


Hamburg limanından akşam manzarası






Birkaç ay önce Ekonomik İşlerden Sorumlu Senatör Leonhard, yeni bir köprü inşa etme yönündeki eski planı yeniden hayata geçirdi. Uzun vadede en büyük konteyner gemilerinin bile HHLA Altenwerder terminaline geçebilmesi için bu köprünün artık 73 metre yüksekliğinde inşa edilmesi planlanıyor. Bugün, toplam kapasitesi yaklaşık 18.000 konteyner birimi (TEU) olan konteyner gemileri artık Köhlbrand Köprüsü'nün altından Hamburg'un bugüne kadarki en otomatik terminali olan Altenwerder'e gidemiyor.








FDP milletvekili Anna von Treuenfels-Frowein, “Köhlbrand geçiş noktasının yenilenmesiyle ilgili bitmek bilmeyen gidiş gelişlerle, kırmızı-yeşil koalisyon yavaş yavaş kendisini gülünç duruma düşürüyor ve güvenilirliğini kaybediyor” dedi. “Yeni bir köprünün yüksekliği hakkında kamuoyu önünde tartışmak yerine yeni inşaat sürecini acilen hızlandırmalıyız. Bu Senato, özellikle ticari taşımacılığın zararına olacak şekilde, uzun süredir limanı ve şehrin ulaşım altyapısını suç niteliğinde ihmal ediyor.”


ayrıca oku


Hamburg lojistik şirketi BUSS Group'un sahibi Johann Killinger, Stade'deki LNG ithalat terminalinin başlatıcılarından ve yatırımcılarından biridir.






AfD'nin meclis grup lideri ve partisinin vatandaşlardaki ulaştırma politikası sözcüsü Dirk Nockemann şunları söyledi: “Yeşil çevre senatörü Kerstan, önemli ulaştırma projeleri söz konusu olduğunda defalarca SPD'ye isyan ediyor. Belediye Başkanı Tschentscher sonunda Çevre Senatörünü kapı dışarı etse iyi olur. Bu, Hamburg için utanç verici ve sorumsuzca bir komedidir.”

Yeni bir Köhlbrand geçidinin inşasına ilişkin bir dizi öneri ortalıkta dolaşıyor. Geçtiğimiz günlerde Hamburg Ticaret Odası, Steinwerder'in merkezi liman bölgesinde yeni, yüksek düzeyde otomasyona sahip bir konteyner terminalinin inşa edilmesi çağrısında bulundu. O zaman en büyük konteyner gemilerinin artık Altenwerder'e uğraması gerekmeyecek, ancak Steinwerder'e gidebileceklerdi. Mevcut köprüyle aynı yükseklikte yeni bir Köhlbrand köprüsü inşa edilebilir; bu, 73 metre yüksekliğindeki bir köprüye kıyasla maliyetleri önemli ölçüde azaltacaktır.


ayrıca oku


Dünyanın en büyük yüzer vinçlerinden biri olan






Çevre dernekleri ise federal hükümetin ve Hamburg eyaletinin güney liman geçişi olarak yeni A26 East'in inşasından vazgeçebilmesi için yeni ve verimli bir Köhlbrand geçişi yapılması çağrısında bulunuyor. BUND ve Nabu dernekleri, A26 East'in inşasına karşı Leipzig'deki Federal İdare Mahkemesi'nde yasal işlem başlatmak istiyor. Dernekler, yüksek maliyetlere rağmen yeni bir bina için köprü yerine tüneli tercih etme eğiliminde. Tünel fırtınalara karşı daha az hassastır ve köprü yapısından çok daha uzun ömürlüdür.

Bugünün perspektifinden bakıldığında yeni bir Köhlbrand geçidinin inşaatı 2040'lı yıllara kadar sürebilir. Bu, liman idaresi için ağır bir yüktür. Geçen yıl, Hamburg Limanı'nın genel kargo hacmi 2004 yılı seviyesine geriledi. Hamburg İşletme Okulu'nun (HSBA) Ticaret Odası adına hazırladığı yeni bir rapor, limanın bariz bir büyüme zayıflığı yaşadığını doğruluyor. HSBA, gelecekteki konteyner elleçleme potansiyelinin on milyon adedin (TEU) altında olduğunu düşünüyor. Şu ana kadarki mevcut tahminler, önümüzdeki on yılın başında 14 ila 16 milyon TEU elleçleme potansiyeli varsayıyordu. Hamburg limanında 2023 yılında 7,7 milyon TEU elleçlendi.