Gençler ve yapay zeka: “AI'yı reddedersek, çocuklarımız bir sonraki gönül yarasında değil, bir avatardan tavsiye isteyin.”

kamil şeker

New member
Yabancıların basitçe silindiği bir porno yıldızı ve sınıf fotoğrafları olarak sınıf arkadaşı: son kitabında, dijital büyükelçisi ve müdür Silke Müller, yapay zekanın gençlerle ne yaptığını ve ebeveynlerin çocuklarını korumak için ne yapması gerektiğini anlatıyor.


Çocukların ve ergenlerin nette karşı karşıya kaldığı ve ebeveynlerin bir şeye karşı çıkmaya başlayabileceği ebeveynleri akılda tutan ilk kişilerden biriydi. “Çocuklarımızı kim korur?” Oldenburg yakınlarındaki Orman Okulu'nun yeni kitabında ve ergenlerin yapay zeka (AI) ile temasa geçtiği bir lisenin müdürü Silke Müller'i anlatıyor. Çocuklara nasıl zarar verdiğini gösterir, ancak onu daha akıllı hale getirebilir. Ve neden ebeveynler onunla uğraşırken çocuklarına eşlik etmelidir. Onunla röportaj video sayısı ile gerçekleşir. Müller mutfağındaki yemek masasında oturuyor. Günlük okul hayatından rahatsız olmak istemiyorsa, ev ofisine dönüşür.

DÜNYA: AI ile uğraşırken gençler hakkında bir kitap yazmaya iten önemli bir an var mıydı?


Silke Müller: Birkaç tane vardı. Rhineland-Palatination'daki bir okul müdürü beni aradı. En zor pornografik eylemleri gösteren bir sınıf sohbetinde bir video ortaya çıktı. Sonra meslektaşı derin bir nefes aldı ve bu videodaki kişinin kafasının okulunun dokuzuncu sınıfından bir öğrencinin yüzü olduğunu söyledi. Nispeten gerçekçi, ancak yine de manipüle edildiğine dair tanınabilir. Kız videoyu görmüştü, ebeveynler henüz bilmiyordu. Ebeveynler, onu silmek isteyen aynı sınıftan sınıf arkadaşları, onu silmek isteyen sınıf arkadaşlarının hızlı bir şekilde tanımlandığını, video psikologunun bilgilendirildiğini, bildirdiğini bildirdi. Kız kurban olmasına rağmen suçlu hissetti. Ve kalıyor, çünkü bir kez internette, video devam ediyor. AI uzun zamandan beri çocuk odalarına geldi. Başka bir örnek: Bir okul gezisinden sonra, bir sınıf arkadaşının bir sınıf arkadaşının sanki yapmadığı gibi silindiği sınıf sohbetinde bir sınıf fotoğrafı paylaşıldı. “Sonunda güzel bir gezi,” çeşitli gruplara gönderilen resmin üstünde durdu. AI uzun zamandan beri çocuk odalarına tüylü.


DÜNYA: Ebeveynler için hangi tehlikeler daha az belirgindir?


Değirmenci: Yapay zeka ve bu distopik bir görünüm olmamalı, daha ziyade bizi şimdiye kadar bilinen her şeyi değiştirme ve etkileme gücüne sahip gerçekçi bir algı elde etmeye zorlamalıdır. Pozitif ve olumsuz. Sosyal medya için bu, zaten var olan tüm tehlikelerin kendilerini beklenmedik bir ölçüde güçlendireceği anlamına gelir.


DÜNYA: Bu Panizm değil mi?

Değirmenci: Hayır değil. Gerçek ve sahte arasında karar vermek giderek zorlaşıyor. AI her zaman var olmayan insanların gerçek görünümlü resimlerini daha iyi yaratabilir. Bu arka plana karşı, sanal etkileyicilerin olgusu birkaç yıldır sosyal ağlarda gözlenmiştir. Birçok ebeveyn bunu bilmiyor. Ayrıca, Cypermroomer görsel olarak gençleşebileceğiniz bir teknik seçmez. Sohbette bir gence benzeyen 56 yaşında bir çocuk var. Figürlü sesli mesajlar, çocukların bir tuzağa çekilebileceği AI ile yapılabilir.

DÜNYA: Ergenler için sahte videoların etkisi neden özellikle ölümcül?

Değirmenci: Myanmar'daki ağır depremden sonra, örneğin, var olmayan çöktüğü internette dolaşan sayısız video. Aynı şey savaş ve kriz alanlarından gelen videolar için de geçerlidir. Bu özellikle tehlikelidir, çünkü ergenler bu görüntüleri, sosyal medyadan elde ettikleri bu bilgileri, diğer kaynaklardan değil, karşılaştırmazlar. Tıpkı ailesinin genellikle yaptığı gibi, biri söylenebilir. Bugün durum böyle olmasa da. Neredeyse sadece sosyal medyadan bilgi alan ve artık bağımsız haber portalları aracılığıyla olmayan ebeveynlerle uğraşıyoruz.


DÜNYA: Çocukları ve gençleri hassaslaştırmayı nasıl başarıyorsunuz?

Değirmenci: AI ile çocukları ile ebeveynleri denemenizi öneririm. Örneğin: Buzdolabı içeriğini fotoğraflayın ve AI'ya ondan neyin pişirilebileceğini sorun. Artıları ve eksileri hakkında sohbet etmekle ilgilidir. Ya da çok komik olabilen görüntü manipülasyonlarıyla oynayın. Ancak bu, ancak ebeveynlerin bilgi avantajı olup olmadığını biliyorsa başarılı olur. Ancak, bu çok az şey için geçerlidir. AI'yı ciddiye almazsak, sadece bağlantıyı değil, aynı zamanda çocuklarımızı da kaybederiz.

DÜNYA: Ebeveynlerin bununla başa çıkması neden bu kadar önemli?

Değirmenci: AI bir araçtır. Ancak, çocuklarımız güç olmadan bu araca maruz kalır. Cehaletimiz, cehaletimiz, sosyal olarak geride kalan ya da AI'ya dayanan algoritmalardan büyük ölçüde etkilenenden büyük ölçüde etkilenmesine yol açabilir. Bizim neslimiz sosyal ağların geliştirilmesi ve dağıtımında olduğu kadar ihmalkar davranıyor. Şimdi açık olduğu gibi solda bıraktık, büyük bir hata. Platformlar bize ve çocuklarımıza ulaşılamayan ve böylece yalnızlık, izolasyon ve dalgalanan benlik saygısı için üreme alanını oluşturan bir mükemmellik resmini sunar. Ki bunu sadece uç noktaya iter. AI'yı reddeddiğimizde, çocuklarımız bir sonraki gönül yarasında değil, bir avatardan tavsiye isteyin.


DÜNYA: Ki, platformlara şüpheli içeriği filtrelemek ve böylece ağı daha güvenli hale getirmek için yeni fırsatlar sunar. Veya?

Değirmenci: Evet ve hayır. AI tabanlı sistemler için ironi, argo veya belirsiz ifadeler hala zordur. Buna ek olarak, genellikle bir katkı bağlamını anlamakta ve bağlam olmadan, KI her zaman bir şeyin kastedilip anlamalı olup olmadığını yargılayamazlar. Başka bir sorun, ağın hızlı temposudur, kullanıcılar, örneğin AI'nın henüz bilmediği kodları veya yeni terimleri kullanarak filtreleri çevrelemek için sürekli yeni yollar buluyorlar. Bu bir varsayım olabilir, ancak platformların gelişmiş filtre teknolojisine yeterince yatırım yapmayacağını da hayal edebiliyorum, çünkü bu pahalı ve kârın doğrudan hizmet etmediğini.

Her şey giyildiğinde ne olur


DÜNYA: Her şeyin derin bir pap olabileceğini düşünüyorsanız, gerçekte inancını kaybederseniz çocuklarla ne yapar?

Değirmenci: Bunun onları grup -doynamik süreçlere daha duyarlı hale getirdiğine inanıyorum. Gerçekte bulamayacağınız tutma ve yönelim, sözde rol modelleri ve idolleri çevrimiçi olarak başka bir yere bakıyor. Öte yandan, insanlığın değerinin ne kadar önemli olduğunun farkına varır. Çocuklara ve ergenlere gelince, endişelenmiyorum. Onlara bir gün en iyi arkadaşlarını yerini alıp almayacaklarını sorarsanız, herkes Avatar'ı okuyan bir düşünceyle, herkes “Asla!” Der. Eğer insanların değiştirilemeyeceği açıksa, AI'yi yardımcı olarak kullanmak mükemmeldir. Sadece: Çocuklarımızla bu tartışmayı yapmalıyız.


DÜNYA: AI Günlük Okul Hayatında Nasıl Gösteriyor: Chatgpt ödev yaptığında fark ediyor musunuz?

Değirmenci: Chatgpt hala nispeten akademik bir dil kullandığından, çok hızlı. Yapay zekayı, çocuklara benzer bir dil kullanacak şekilde eğitmeniz gerekir. Kesinlikle daha otantik karşılaşmadan önce sadece bir zaman meselesidir.

Chatgpt, uzun zaman önce yapılması gereken öğretim reformları hakkında bir tartışma başlattı.
DÜNYA: Öğrenilecekse AI yapabileceği öğrenilecekse, okul kavramı için ne anlama geliyor?

Değirmenci: ChatGPT şu anda uzun zaman önce yapılması gereken öğretim reformları hakkında bir tartışma yürütüyor. Gerçek şu ki: Eğitim sistemimiz artık zamanımızın zorluklarına dayanmıyor. Karşılaştırılabilirlik ve notlara dayanan sistem, dünyaya gittikçe daha az adalet yapar. Bu uzun zamandır böyle oldu, AI sadece daha net hale getiriyor.


DÜNYA: Eğitim olası tüm olumsuz etkilere karşı belirleyici bir araçtır, çünkü okulların bu konuda önemli bir rolü vardır.

Değirmenci: Bu doğru. Fakat biz çocuklar geleceğin zorlukları için gerçekten yetkin, kendinden emin, güçlü ve esnek hale getirmek istiyorsak, notlardan ve karşılaştırılabilirlik ilkesinden, aynı öğrenme içeriği sorunu, gruplar halinde bireysel ve öğrenme ve öğrenme sorunu. Öğretmenleri bir robotla değiştirmek isteyenlerden biri değilim. Ancak akıllıca kullanmak için AI, okulun aslında tekrar yaşam için hazırlandığından emin olabilir. Her yerden okulların daha fazla yakalanması gerektiğini duyuyoruz. Psikososyal çalışma giderek daha önemli hale geliyor. Öğrenme asistanlarının hedeflenen ve bireysel kullanımı nedeniyle, öğretmenlerin çocuklarla birlikte çalışarak temel işlerle tekrar ilgilenmek için daha fazla zamanları vardı. Ancak gerçek şu ki: AI'yı okula getirmek isteyen öğretmenler hala kendi sistemlerinde baş belası olarak kabul edilmektedir. Bu, kendi mesleğimin bir mahkumiyeti değil, yaygın bir tutuma son derece eleştirel bir bakış olmalı.

DÜNYA: Yani Ki okul sistemini kurtarma şansı var mı?

Değirmenci: Evet, bizi bu aracın bizi nereye götürdüğünü sormaya zorlamak. Bu nedenle, AI'nın egemen olduğu bir dünyada hangi becerilerin özellikle değerli olacağına odaklanıyoruz. Yaratıcılık, eleştirel düşünme ve her şeyden önce duygusal zeka. Kendimize çocuklarımızı AI ile nasıl yaşamaya hazırladığımızı sormalıyız. Bu görev çok önemlidir, çünkü çocuklarımızın daha sonraki dünyada yollarını bulup bulmadığına karar verir. Aynı zamanda zihinsel olarak sağlıklı olup olmadıkları da. Ve sosyal medyanın gücünün arka planına karşı, bu soru benim için çok daha önemli görünüyor.

Silke Müller, 2015'ten beri bir lisenin başkanı, orman okulu Oldenburg Bölgesi'nde ve 2021'den beri Aşağı Saksonya eyaletindeki ilk dijital büyükelçiye sahipti. Spiegel en çok satan “Çocuklarımızı Kaybetiyoruz” ile tanındı, ebeveynleri en yeni cep telefonu tüketimi ile nasıl korunmadan, tiktok ve ct. Çocuklar mı? Müller, eğitim sayısallaştırması için sürekli bir danışman olmuştur e. V. In Berlin. Amaçları, geleceğin derslerini şekillendirmek ve dijitalleştirme ile ilgili eğitim teklifleri ile öğretmenleri güçlendirmektir.

Eva Eusterhus, 2006 yılından beri Hamburg'dan World ve Welt Am Sonntag için rapor veriyor.