Denizcilik Ekonomisi: Bir kriz endüstrisi yeni iyimserlik gösteriyor

kamil şeker

New member
Liman şirketleri ve tersaneler ekonomik beklentilerini geçen yıla göre daha iyi değerlendiriyor. Nakliye söz konusu olduğunda durum farklı.


Alman liman şirketleri ve tersaneler şu anda yakın gelecekte bir yıl öncesine göre daha iyimser. Öte yandan, nakliye şirketleri arasında şüphecilik büyüyor. Bunlar, denizcilik ekonomisindeki IHK Nord'un yeni ekonomik araştırmasının merkezi sonuçlarıdır. IHK, 13 Kuzey Alman sanayi ve ticari odasının birleşmesidir.

Alman tersaneleri uzun süreli krizlerinin üstesinden geldiler, deniz ve özel gemilere, yolcu gemilerine ve süperyatlara olan ihtiyaçtan faydalanıyorlar. Küresel aktif Alman gemi inşa şirketleri de birkaç gün önce iyi büyüme beklentileri bildirdi.


Liman konumlarının iyimserliği, Dünya Finans Piyasası krizine, Hamburg, Bremerhaven ve Wilhelmshaven gibi büyük Alman limanları nedeniyle ekonomik anketin bir parçası olarak da ilginçtir. IHK North başkanı Knud Hansen, “Limanlar ve liman ipucu tahvilleri sistem ve güvenlik ile ilgilidir. Onları geleceğe ayarlamak için en az 15 milyar avro federal altyapı fonundan kuzey Alman liman altyapısına akmak zorundadır.” Diyor. Diyerek şöyle devam etti: “İklim ve Dönüşüm Fonu'ndan ilan edilen 400 milyon avro önemli bir adımdır, ancak yatırım birikimini çözmek için yeterli olmaktan uzaktır.” Alman limanlarının rekabet gücünü güvence altına almak için federal hükümet “en az 500 milyon avro ile federal eyaletlerin yıllık liman yüklerine kalıcı olarak katılmalı ve hızlı bir şekilde gerekli yasal gereksinimleri yaratmalıdır”.

Liman endüstrisinde, iş iklim endeksi 20,4 ila 97.6 puan önemli ölçüde artmaktadır. Burada, şirketlerin yaklaşık yüzde 89'u mevcut iş durumlarını iyi veya tatmin edici olarak değerlendiriyor. Şirketlerin yüzde 55'i işgücü maliyetlerinin gelişimi açısından riskler görüyor. Şirketlerin neredeyse yüzde 61'i yetenekli işçi sıkıntısından ve ekonomik çerçeve hakkında yüzde 83'ten fazla şikayet ediyor. Dış talep yüzde 63'ünü ekonomik bir risk olarak görüyor.


Gemi yapımındaki ekonomik barometrenin yaklaşık sekiz puanlık bir artı ile büyümesi kolaydı. Ankete katılan şirketlerin yaklaşık yüzde 84'ü iş durumunun gelişimini tutarlı olarak değerlendirmektedir. On şirketten dokuzu mevcut iş durumlarını iyi veya tatmin edici olarak tanımlamaktadır. Tersaneler, uzmanların çıkarılması (yüzde 63,7) ile işgücü maliyetlerinin (yüzde 56,9) ve dış talebin (yüzde 39,2) geliştirilmesi ile ilgili ekonomik riskleri görmektedir. Ekonomi Politikası Çerçevesinin geliştirilmesi şu anda ankete katılan neredeyse tüm şirketleri (yüzde 99) büyük bir ekonomik risk olarak değerlendiriyor.


Nakliye iş iklim endeksi ise 32.5 puan eksi ve bu nedenle 76 puan var. Hansen, “Jeopolitik gerilimler ve Amerikan Gümrük Politikasındaki imkansızlar, nakliye pazarlarını çok rahatsız ediyor, aynı zamanda deniz ekonomisinin diğer tüm alanlarını da rahatsız ediyor.” Dedi. Diyerek şöyle devam etti: “Yeni ABD tarifelerinin bazıları başlangıçta 1 Ağustos'a maruz kalsa da, hangi formda uygulanıp uygulanmayacakları belirsizliğini koruyor. Bu asılı bölüm, küresel tedarik zincirleri boyunca etkilenen şirketler için orta ila uzun vadeli belirsizlik yaratmaya devam ediyor.”


Savaşlar da doğrudan nakliye konusunda hareket eder. Kızıldenizdeki geçiş son derece tehlikeli olarak kabul edilir, çünkü Yemeni Huthi saldırısı oraya girer veya – sadece birkaç gün önce olduğu gibi – onları batırır. Huthi İran'ın tarafındaki İsrail'e karşı mücadele. Çoğu nakliye şirketi-özellikle Hapag-Lloyd gibi nakliye şirketleri, 2023'ün sonundaki saldırıların başlangıcından bu yana Asya ve Avrupa arasındaki bağlantıları hakkında Güney Afrika çevresindeki uzun sapı alıyor.

Olaf Preuss Pazar günü Hamburg ve Kuzey Almanya için Dünya ve Dünyanın iş muhabiridir. Denizcilik ekonomisi ana konularından biridir.