2040 yılına kadar “İklim -NEUTRAL”: Hamburg ekonomisi iklim koruması ile işletmeye güveniyor

kamil şeker

New member
Ticaret Odası'nın yeni bir ağ girişimi, 2040 yılına kadar büyük ölçüde “iklim açısından tarafsız” bir mal ve hizmet üretimi sağlama hedefini doğrulamaktadır. Hamburg merkezli çok sayıda şirket daha sonra iş modellerini organize ediyor ve emisyonlardan kaçınarak iyi karlar umuyor.


İklim koruması, son aylarda Almanya ve Avrupa'nın arka planında tematik olarak olmuştur. Washington, Moskova veya Ankara'da agresif bir şekilde başkanlık eden Ukrayna veya Gazze Şeridi'nde yıkılan şehirlerin günlük görüntüleri, başarısız trafik ışık koalisyonu ve Almanya'daki erken yeni seçimler şu anda daha acil.

Bu yüzden Hamburg Ticaret Odası şimdi 2040 yılına kadar büyük ölçüde “iklim nötr ekonomisi” amacıyla yeni ağ girişimine başlıyor. Daha küçük şirketlere ek olarak, HHLA veya Airbus gibi Hamburg grupları da dahildir.


Ticaret Odası Başkanı Norbert Aust, etkili iklim korumasının, askeri güvenlikten göçe, göçe, dünya ticaretinin işlevselliğine kadar tüm küresel megatrendlerle ayrılmaz bir şekilde bağlantılı olduğunu söyledi. Ve ayrıca: “Bu zamanlarda, en büyük öncelik, ekonomik gücümüzün rekabetçi bir endüstri ile güçlendirilmesi olmalıdır. Bazı şirketlerin 'CO2 Net Zero' daha sonra kullanma olasılığı daha yüksek olsa bile, iklim -neutral bir iş yeri mümkündür.


Hamburg Michael Otto'nun fahri vatandaşı Ticaret Odası'nda şunları söyledi: “İklim değişikliği orta ve uzun vadede en büyük tehdittir. İklim korumasında rol yanlış olduğunu düşünüyorum. İklim korumasının ekonomik fırsatlarını görmeliyiz.” Denetim Kurulu'nun CEO'su ve başkanı olarak Otto, küresel olarak işletilen posta siparişi şirketi Otto Group'un servetlerini onlarca yıldır şekillendirdi. Ve onlarca yıldır, bugünün Otto Denetleme Kurulu fahri başkanı, kendi şirketlerinde ve diğer şeylerin yanı sıra Hamburg “Vakıf İklim Endüstrisi” nin kurucu ortağı ve başkanı olarak iklim ve çevre korumasına kararlıdır.


“Hamburg Net Zero” Ticaret Odası Standları etrafındaki yeni girişimin anlamı, şirketlerin kendi iklim koruma modelleriyle değişim deneyimlerini içermesi ve olası iş modelleri hakkında tavsiyelerde bulunmalarıdır. Çünkü, Ticaret Odası Genel Müdürü açısından Malte Heyne açıktır: “İklim korumasını, özellikle de rekabet açısından ileriye itmek istiyoruz.” Her zaman iklim koruması için pazarlanabilir ürün ve hizmetler geliştirmek, üniversiteler ve işler arasındaki arayüzleri açmak ve Hamburg metropol bölgesinin fırsatlarını özellikle yüksek miktarda yenilenebilir enerji ile kullanmakla ilgilidir. Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (OECD), Hamburg Metropolitan bölgesini AB Komisyonu kadar potansiyel ve fırsatları kanıtladı.


Bir kamu sektörü olan şirketler arasındaki yakın işbirliğinin bir örneği, Hamburg limanında mal taşımacılığı için kamyon trafiğini hızlı bir şekilde elektriklendirmektir. Ayrıca, şirketlerin yeniden üretilen elektrik talebinin bir araya gelmesi hakkında tartışılan Ticaret Odası'ndaki “Hamburg Net Zero” nun bir parçası olarak tartışılmıştır. Örneğin, uzun vadeli elektrik kabul sözleşmeleri olan birkaç şirketin birleştiği ve denizde veya bu temelde karada bir rüzgar çiftliğinin inşa edildiği düşünülebilir. Enerji sağlayıcıları ve ekonomideki elektrik müşterileri arasında bu tür “güç satın alma anlaşmaları” Almanya'da, özellikle Almanya'da pahalı açık deniz rüzgar çiftlikleri inşa ederken uzun zamandır kurulmuştur. Fakat aynı zamanda ticari yerel ısı temini için malzeme dolaşım sistemlerinin veya bitkilerin ortak yapımı akla gelebilecek yaklaşımlardır.


Hamburg ve metropol bölgesi son yıllarda iklim korumasında zaten çok şey elde etti. Bakır grubu Aurubis gibi şirketler artık atık ısının bir kısmını kentsel bölge ısıtma ağına besliyor. Hamburg Havaalanı, önümüzdeki on yılın ortasına kadar kendi tesislerinin tamamen iklim -nötr bir operasyonunu hedefliyor. HHLA konteyner terminali Altenwerder, dünyanın ilk “iklim nötr” konteyner terminali olarak sertifikalandırıldı, ancak bu sınıflandırma aynı zamanda sera gazlarının emisyonu için tazminat hizmetleri içeriyor.


Ama aksilikler de var. Bir hidrojen ekonomisinin yapısı, birkaç yıl önce Hamburg ve Metropolitan bölgesinde umduğu kadar çabuk ilerlemiyor. Çelik üreticisi ArcelorMittal, rejener olarak üretilen hidrojenin kullanılması ve airbus'un hidrojenle çalışan uçak geliştirmesi için bir proje oluşturmuştur. Ticaret Odası Başkanı Norbert Aust eleştirdi: Alman ekonomisi de zor. Eski Vattenfall Stone kömür santrali Moorburg bu hafta kısmen havaya uçtu. Dünyanın en modern kömürle yakılmış enerji santrallerinden biri olan kompleks, 2015-2020 yılları arasında sadece altı yıldır. Öte yandan, 1965'te başlayan Wedel Isıtma Santrali, Hamburg'a bugün bölge ısıtması sağlıyor.

Olaf Preuss Pazar günü Hamburg ve Kuzey Almanya için Dünya ve Dünyanın iş muhabiridir. Otuz yılı aşkın bir süredir, daha fazla ekonomik çıktının daha fazla iklim koruması ile nasıl ilişkili olabileceğini de bildirdi.