Yolcular arasında hayal kırıklığı: Hamburg U1 planlanandan beş gün daha uzun süre kapalı kaldı

kamil şeker

New member
Kötü hava planlamacıların planlarını sekteye uğrattı. Hamburg'un yeni metrosu U5 için mevcut rayların ve durakların da inşa edilmesi gerekiyor. Diğer şeylerin yanı sıra, Hansa şehrinin kuzeyindeki bir rota üzerinde. Artık daha uzun süre kapalı kalacak.


Kasım ayının başından bu yana faaliyette olan Hamburg metro hattı U1'in kapatılması, başlangıçta planlanandan beş gün daha uzun süre devam edecek. Hansa şehrinin kuzeyindeki Ohlsdorf ile Lattenkamp arasındaki yoğun rotada metro trenleri ancak 16 Aralık'tan itibaren yeniden çalışacak. Hamburger Hochbahn, gecikmenin nedeninin Kasım ayındaki kötü hava koşulları olduğunu söyledi.

Bu nedenle planlanan yol yapım çalışmaları planlandığı gibi gerçekleştirilemedi. Açıklamada, “Şiddetli yağmur nedeniyle pisti döşeyecek sağlam bir zemin oluşturmak geçici olarak imkansız hale geldi” denildi. 15 Aralık'a kadar olan kapanış sırasında Lattenkamp ile Ohlsdorf arasında yedek otobüsler çalışacak. Alternatif olarak, birçok yolcu S-Bahn'a geçiş yapıyor. Yolculuk süresi 20 dakikaya kadar uzatılır. Hattın hafta içi normal günlerde duraklar arasında 40.000 civarında yolcusu bulunuyor.


U1 ve yeni U5 metro hattının ileride Sengelmannstrasse durağında durabilmesi için güzergahta çalışma yapılması gerekiyor. Pist çalışmasıyla aynı zamanda durağın kendisi de yeniden tasarlanacak. Verilen bilgilere göre bu genişlemenin 19 Ocak 2025'e kadar sürmesi planlanıyor. O zamana kadar U1, Sengelmannstrasse'den durmadan geçecektir.

Gelecekte yolcular Sengelmannstrasse'de U1 ile yeni U5 arasında geçiş yapabilecek. Hochbahn'ın açıkladığı gibi, bu amaçla U1'in başlangıçta duracağı başka bir platform zaten inşa edildi. Devam eden operasyonlar sırasında güney platformu da yeniden inşa edilecek.


City-Nord ile Sengelmannstraße arasındaki güzergahta tam otomatik yolcu hizmetleri 2029 gibi erken bir tarihte başlayacak. U5'in Bramfeld'den Sengelmannstrasse tren istasyonu üzerinden Borgweg'e kadar olan ilk büyük inşaat aşamasının açılışı 2033 için planlanıyor. Tam otomatik hattın geri kalanının ana tren istasyonu, Eppendorf Üniversite Hastanesi ve Hagenbeck hayvanat bahçesinden Stellingen'e kadar ulaşmasının 2040 yılına kadar devam etmesi planlanıyor.


hayır/juve