Yeni Numaralar: Hamburg Limanı hafif rahatlamaya rağmen zayıflıyor

kamil şeker

New member
Hamburg Limanı geçen yıl bir önceki yıla göre daha az mal değiştirdi. Hafen Hamburg Marketing (HHM) Derneği'nin açıkladığı gibi, tüm SeeGücü zarfı 111.8 milyon ton oldu. Bu, bir önceki yılda eksi yüzde 2,1'e karşılık gelir. HHM'ye göre geçen yıl jeopolitik ve ekonomik zorluklarla karakterize edildi. Trendin aksine, konteyner zarfı bir önceki yılda yüzde 0,9 arttı. Diğer şeylerin yanı sıra, HHM bunu nakliyecilerin limanı güvenilir olarak görmesiyle açıkladı.


HHM, iki terminal operatörü HHLA ve Eurogate gibi Hanseatic City limanındaki şirketleri temsil ediyor. Hamburg Limanı, Sözde North üzerinde yarışıyor ve Hollanda'daki Rotterdam ve Belçika Antwerp'teki önemli ölçüde daha büyük Kuzey Denizi limanlarıyla yarıştı. 2024'te, her ikisi de HHM'yi Kızıldeniz'deki güvenlik krizinin etkilerine bağlayan Hamburg'dan daha iyi dövdü.

ABD hükümetinin Donald Trump altındaki gümrük politikası da göz önüne alındığında nasıl gidiyor? Yeni ABD tarifelerinin etkilerinin henüz öngörülemediğini söyledi. HHM yönetim kurulu üyesi Axel Mationn, “Herhangi bir tarife nedeniyle zarfın ABD trafiğinde nasıl değişeceğini göreceğiz.” Dedi. Gümrükler de zarf belirtilerini hemen etkilemedi, ancak Amerika Birleşik Devletleri'ndeki gelişmeler hala yakından gözlemlenecekti. Diyerek şöyle devam etti: “Liman olarak bir şekilde önlemek için aksiyonizm göstermek zoruz.” Tabii ki, zaten iyi gelişmiş olan Hindistan gibi ülkelerle işler giderek daha fazla teşvik ediliyor. “Hindistan, Hamburg Limanı için son derece heyecan verici bir pazar çünkü büyük bir potansiyel var.”


Hamburg CDU, Senato'yu yeni düşüşten sorumlu olarak görüyor. “A26-OST veya yeni Köhlbrandbrücke gibi gerekli altyapıların yavaş genişlemesi sadece en önemli örneklerdir. Bunu yeni sendika liderliğindeki federal hükümetle birlikte değiştireceğiz ”dedi.