kamil şeker
New member
Hamburg Eyalet Operası'nın yeni patronları ilk programlarını 5 Mart Çarşamba günü sunuyor – prömiyerlerin duyurusunun yeri devrimci atölye karakterini zaten vurguluyor.
John Neumeier, Georges Delnon ve Kent Nagano yerine, Eylül Hamburg Eyalet Operası Direktörü Demis Volpi, Tobias Kratzer ve Omer Meir Wellber olarak adlandırılıyor. Volpi, Neumeier'in mevcut sezonunun başında bale intenter ofisini devraldı. Ancak yeni dönemin başlangıcı hala yakın: Volpi, ilk sezonunun programını ve önümüzdeki yılları belirlenen opera direktörü Kratzer ve gelecekteki genel müzik direktörü Meir Wellber ile aylarca hazırlıyor. Bölümler arasında daha yakın bir işbirliği, 5 Mart'ta ilk programını 2025/26 sunacak olan yeni sanatsal yönetim üçlüsünün beyan edilen hedeflerinden biridir.
“Guillaume Tell”: Yönetmen Kratzer, Dance Volpi
Planlanan bale ve operalar ve Filarmoni Devlet Orkestrası Konser Programı, devlet operasının inşasında değil, Rothenburgsort'taki atölyelerinde açıklanıyor. Yer çok kasıtlı olarak seçildi, yeni opera direktörü Kratzer, bilinmeyen repertuarla ilgili projelerden ve yeni bilgilerden bahsetmeyi seviyor. Kratzer, Avrupa karizmasıyla Alman opera sahnesinin çekim direktörüdür. Son yıllarda Bayreuth, Leipzig, Graz ve Weimar'da başarıyı kutladı ve şu anda Richard Wagner'in Münih'te “Ring Des Nibelungen” i dört yıllık bir projede sahneliyor.
Başlangıçta 2024'te Bavyera Devleti Operası'nda “Rheingold” ağırlıklı olarak kutlandı. Tarihi opera maddelerine çoğunlukla güncellenmiş erişimi ile, Hamburg'daki Dmitri Tcherniakov'un Strauss üçlemesine kratzer-paralel-şu anda Berlin'deki Deutsche Oper'de bir Strauss üçlemesi: “Arabella” ve “Intermezzo”, “Gölge Olmayan Kadın” çalışmayı tamamladı. Hamburg'da Kratzer'in yapımlarından hangisinin de görüleceği hala belirsiz. Her halükarda, Rossini'nin Schiller operası “Guillaume Tell”, Kratzer 2019'un Opéra Lyon Schuf-Demis Volpi için devlet tiyatrosu Karlsruhe ile ortak yapım olarak gösterildiği gösteriliyor. Sahne tasarımı, çeyrek yüzyıl boyunca kavramlarını geliştirmek için çiziklerin birlikte çalıştığı Rainer Sellmeier'den geldi.
Kratzer ayrıca 2025'te “Yılın Direktörü”
1980 yılında Landshut'ta doğan Tobias Kratzer, operaları gömmeyi seviyor – tahıllara karşı değil, her zaman heyecan verici. “Rheingold” da olağan kapitalizm -kritik perspektifi takip etmedi, daha ziyade materyale dayalı din krizini tartıştı. Verdi'nin “Rigoletto”, İsveççe Karlstad'daki beş piyano ve oda orkestrası için bir versiyonda geliştirdi. Orada Bach'ın “Johannespassion” ın doğal bir tasarımı ve Rossini'nin “Barbiere di Siviglia”, Mozart'ın “Figaro'nun Düğünü” ve Beethoven'ın “Fidelio” nu içeren devrimci bir üçlemesi yayınladı. Lucerne'deki Donizetti'nin “Anna Bolena” ve Karlsruhe'deki “Meistersinger von Nürnberg” için, dergi opera dünyasının yıllığında opera eleştirmenleri tarafından “Yılın Direktörü” seçildi. Karlsruhe “Götterdämmerung” için en iyi yönetmen için “Der Faust” Tiyatro Ödülü'nü aldı. Son zamanlarda “Opera! Magazin ”ödülü 2025'in en iyi direktörü olarak verdi.
Bale sayımları Demis Volpi, John Neumeier'in 51 yıl boyunca neredeyse kusursuz bir monokültürde geliştirdiği ve bu nedenle programı birkaç yıl boyunca şekillendirecek olan Hamburg Balesi ile repertuarını yavaş yavaş yeniden keşfetti. Volpi, ilk iki bale temasını uluslararası olarak başarılı, çağdaş koreografların dans dillerini Hamburg'un bilincine çağırmak için kullandı. Hamburg Balesi, meydan okumaya zekice hakim oldu ve Pina Bausch, Hans Van Manen, Justin Peck, William Forsythe ve Volpis'in “Tüyler ile Şey” tarafından dans etti. Kanadalı koreograf aszure Barton tarafından “yavaş yanma” bale prömiyeri de kutlandı.
Kültür Senatörü: “Hamburg Balesi'nde Başarılı Yeni Başlangıç”
Kültür Senatörü Carsten Brosda (SPD) ilk adımları övüyor ve yeni yönetim ekibinde umut alıyor: “Demis Volpi altındaki Hamburg Balesi'nde zaten başarılı yeni başlangıç, Tobias Kratzer ve Omer Meir Wellber'ı bu geleneksel eve vermek istiyor. Üçü de uluslararası olarak opera ve bale yeniden düşünebileceklerini ne kadar yaratıcı ve ilham verici olarak kanıtladı ”dedi. Resepsiyon açısından Brosda da kendinden emin: “Demis Volpi'nin ilk başarılı prömiyeri Hamburg izleyicilerinin de yeni şeyler bulmak istediğini gösterdi.”
Mevcut sezonun sonunda Volpi, Hermann Hesse'ye göre ilk aksiyon balesini yeni şirketle sunuyor: “Demian”. Prömiyeri, 6 Temmuz'da 50. Hamburg Bale Günlerinin başlangıcı. Son Nijinsky Gala, Volpis'in davetiyesinde, “Anna Karenina”, Rusya'nın Ukrayna'ya karşı saldırganlık savaşına rağmen 2025'te Moskova'daki Bolschoi Tiyatrosu'nda dans edecek olan John Neumeier'i tekrar programladı.
Deneyimli bir genel müzik direktörü geliyor
Deutsche Oper Am Rhein Balesi'nin direktörü olan 36 yaşındaki Volpi, daha önce hiç evi yönetmemiş olan Hamburg, Kratzer'de göreve başlamadan önce repertuarını yavaş yavaş yenileyebilir. Bu nedenle, elbette, Georges Delnon Müdürlüğü'nden bazı başarılı prodüksiyonlar da gösteriliyor. Çünkü opera prodüksiyonları karmaşık ve pahalıdır. Buna ek olarak, uluslararası ünlü şarkıcıların yanı sıra yönetmenler ve kıyafetçiler, dört yıl öncesine kadar rezerve edilmelidir. Sahne tasarımcısı SellMeier gibi Kratzer de, her opera için sahneye çıkmadan önce yeni bir okuma bulmanın önemli olduğunu düşünüyor.
Gelecekteki genel müzik direktörü Meir Wellber, Filarmoni Devlet Orkestrası'nın konser sezonunda devlet operasının repertuarından en kolay şeydir. Opera operasyonlarındaki prömiyerlere ve diğer performanslara eşlik ederken, orkestra NDR Elbphilharmonie orkestrasının yanındaki önemli bir Hamburg orkestrası olarak rolünü yerine getirir – ayrıca Elbphilharmonie'deki konserlerle birlikte. Örneğin, Eyalet Operası'ndaki Richard Strauss'un “Naxos On Naxos” dan bir hafta sonra Kent Nagano, Elbphilharmonie'deki Jörg Widmann'ın “Cantata in Tempore Belli” nin galasını yürütüyor.
“Opera ve müzik tiyatrosunun ne olabileceğinde hayranlar.”
Çizilmelerden bir yıl daha genç olan Meir Wellber, sadece müzikal fikirlerden ve fikirlerden çıkıyor. Genel müzik direktörü olarak uzun yıllar deneyime sahiptir. 2014'ten 2018'e kadar İsrail, Valencia'daki Palau de Les Arts Reina Sofia'da Lorin Maazel'in halefi olarak görev yaptı. Sonraki dört yılda Semperoper Dresden'in ilk konuk şefi ve 2022'ye kadar BBC Filarmoni Orkestrası'nın baş şefi oldu. Meir Wellber festivallerde büyük orkestralar gerçekleştirdi ve çok sayıda prömiyer yönetti. Eylül 2022'den bu yana, Schleswig-Holstein Müzik Festivali 2022'de portre sanatçısı olarak veya Elbphilharmonie'deki şu anki görünüşler olarak birçok hamburger tarafından bilinen Meir Wellber, Volksoper Viyana'da müzik direktörü olarak çalıştı. Orada türü yönetmen Lotte de Beer ile birlikte yeniledi ve 2023'ün sonunda sözleşmesinin sona ermesine izin verdi.
Hamburg Eyalet Operası'nın Dinamik Gelecek Yönetim Üçlüsünün büyük planları var. İlk sezonda Kratzer, Welt Am Sonntag ile yaptığı konuşmada açıkladığı gibi “opera ve müzik tiyatrosunun ne olabileceğini açmaya” çalıştı. İkinci sezon, binadaki bir yenileme önlemi nedeniyle kısalır ve kısmen diğer mekanlara taşınır. Kratzer “bu süre zarfında hem daha geniş hem de daha genç bir kitleye hitap etme fırsatını kullanmak istiyor. Üçüncü sezon özellikle önemlidir. 2027/28'de Hamburg Eyalet Operası 350. doğum gününü kutluyor. Bu vesileyle, Kratzer “Büyük zamanlarında büyük Alman opera evleri arasında her zaman en deneyseldi. Bu hem prömiyerlerin hem de müzikal ve doğal el yazmaları için geçerlidir. ”
Klaus-Michael Kühne Hamburg'a yeni bir opera veriyor
Opera yeni Triumvirate'in planları büyüyor ve gelişecek ve yakında iki opera evi için yeterli olacak, bu da iyi bir şey, çünkü girişimci ve patron Klaus-Michael Kühne, şehre önümüzdeki yıllarda Baakenhöft'de inşa edilecek yeni bir devlet operası verecek.
John Neumeier, Georges Delnon ve Kent Nagano yerine, Eylül Hamburg Eyalet Operası Direktörü Demis Volpi, Tobias Kratzer ve Omer Meir Wellber olarak adlandırılıyor. Volpi, Neumeier'in mevcut sezonunun başında bale intenter ofisini devraldı. Ancak yeni dönemin başlangıcı hala yakın: Volpi, ilk sezonunun programını ve önümüzdeki yılları belirlenen opera direktörü Kratzer ve gelecekteki genel müzik direktörü Meir Wellber ile aylarca hazırlıyor. Bölümler arasında daha yakın bir işbirliği, 5 Mart'ta ilk programını 2025/26 sunacak olan yeni sanatsal yönetim üçlüsünün beyan edilen hedeflerinden biridir.
“Guillaume Tell”: Yönetmen Kratzer, Dance Volpi
Planlanan bale ve operalar ve Filarmoni Devlet Orkestrası Konser Programı, devlet operasının inşasında değil, Rothenburgsort'taki atölyelerinde açıklanıyor. Yer çok kasıtlı olarak seçildi, yeni opera direktörü Kratzer, bilinmeyen repertuarla ilgili projelerden ve yeni bilgilerden bahsetmeyi seviyor. Kratzer, Avrupa karizmasıyla Alman opera sahnesinin çekim direktörüdür. Son yıllarda Bayreuth, Leipzig, Graz ve Weimar'da başarıyı kutladı ve şu anda Richard Wagner'in Münih'te “Ring Des Nibelungen” i dört yıllık bir projede sahneliyor.
Başlangıçta 2024'te Bavyera Devleti Operası'nda “Rheingold” ağırlıklı olarak kutlandı. Tarihi opera maddelerine çoğunlukla güncellenmiş erişimi ile, Hamburg'daki Dmitri Tcherniakov'un Strauss üçlemesine kratzer-paralel-şu anda Berlin'deki Deutsche Oper'de bir Strauss üçlemesi: “Arabella” ve “Intermezzo”, “Gölge Olmayan Kadın” çalışmayı tamamladı. Hamburg'da Kratzer'in yapımlarından hangisinin de görüleceği hala belirsiz. Her halükarda, Rossini'nin Schiller operası “Guillaume Tell”, Kratzer 2019'un Opéra Lyon Schuf-Demis Volpi için devlet tiyatrosu Karlsruhe ile ortak yapım olarak gösterildiği gösteriliyor. Sahne tasarımı, çeyrek yüzyıl boyunca kavramlarını geliştirmek için çiziklerin birlikte çalıştığı Rainer Sellmeier'den geldi.
Kratzer ayrıca 2025'te “Yılın Direktörü”
1980 yılında Landshut'ta doğan Tobias Kratzer, operaları gömmeyi seviyor – tahıllara karşı değil, her zaman heyecan verici. “Rheingold” da olağan kapitalizm -kritik perspektifi takip etmedi, daha ziyade materyale dayalı din krizini tartıştı. Verdi'nin “Rigoletto”, İsveççe Karlstad'daki beş piyano ve oda orkestrası için bir versiyonda geliştirdi. Orada Bach'ın “Johannespassion” ın doğal bir tasarımı ve Rossini'nin “Barbiere di Siviglia”, Mozart'ın “Figaro'nun Düğünü” ve Beethoven'ın “Fidelio” nu içeren devrimci bir üçlemesi yayınladı. Lucerne'deki Donizetti'nin “Anna Bolena” ve Karlsruhe'deki “Meistersinger von Nürnberg” için, dergi opera dünyasının yıllığında opera eleştirmenleri tarafından “Yılın Direktörü” seçildi. Karlsruhe “Götterdämmerung” için en iyi yönetmen için “Der Faust” Tiyatro Ödülü'nü aldı. Son zamanlarda “Opera! Magazin ”ödülü 2025'in en iyi direktörü olarak verdi.
Bale sayımları Demis Volpi, John Neumeier'in 51 yıl boyunca neredeyse kusursuz bir monokültürde geliştirdiği ve bu nedenle programı birkaç yıl boyunca şekillendirecek olan Hamburg Balesi ile repertuarını yavaş yavaş yeniden keşfetti. Volpi, ilk iki bale temasını uluslararası olarak başarılı, çağdaş koreografların dans dillerini Hamburg'un bilincine çağırmak için kullandı. Hamburg Balesi, meydan okumaya zekice hakim oldu ve Pina Bausch, Hans Van Manen, Justin Peck, William Forsythe ve Volpis'in “Tüyler ile Şey” tarafından dans etti. Kanadalı koreograf aszure Barton tarafından “yavaş yanma” bale prömiyeri de kutlandı.
Kültür Senatörü: “Hamburg Balesi'nde Başarılı Yeni Başlangıç”
Kültür Senatörü Carsten Brosda (SPD) ilk adımları övüyor ve yeni yönetim ekibinde umut alıyor: “Demis Volpi altındaki Hamburg Balesi'nde zaten başarılı yeni başlangıç, Tobias Kratzer ve Omer Meir Wellber'ı bu geleneksel eve vermek istiyor. Üçü de uluslararası olarak opera ve bale yeniden düşünebileceklerini ne kadar yaratıcı ve ilham verici olarak kanıtladı ”dedi. Resepsiyon açısından Brosda da kendinden emin: “Demis Volpi'nin ilk başarılı prömiyeri Hamburg izleyicilerinin de yeni şeyler bulmak istediğini gösterdi.”
Mevcut sezonun sonunda Volpi, Hermann Hesse'ye göre ilk aksiyon balesini yeni şirketle sunuyor: “Demian”. Prömiyeri, 6 Temmuz'da 50. Hamburg Bale Günlerinin başlangıcı. Son Nijinsky Gala, Volpis'in davetiyesinde, “Anna Karenina”, Rusya'nın Ukrayna'ya karşı saldırganlık savaşına rağmen 2025'te Moskova'daki Bolschoi Tiyatrosu'nda dans edecek olan John Neumeier'i tekrar programladı.
Deneyimli bir genel müzik direktörü geliyor
Deutsche Oper Am Rhein Balesi'nin direktörü olan 36 yaşındaki Volpi, daha önce hiç evi yönetmemiş olan Hamburg, Kratzer'de göreve başlamadan önce repertuarını yavaş yavaş yenileyebilir. Bu nedenle, elbette, Georges Delnon Müdürlüğü'nden bazı başarılı prodüksiyonlar da gösteriliyor. Çünkü opera prodüksiyonları karmaşık ve pahalıdır. Buna ek olarak, uluslararası ünlü şarkıcıların yanı sıra yönetmenler ve kıyafetçiler, dört yıl öncesine kadar rezerve edilmelidir. Sahne tasarımcısı SellMeier gibi Kratzer de, her opera için sahneye çıkmadan önce yeni bir okuma bulmanın önemli olduğunu düşünüyor.
Gelecekteki genel müzik direktörü Meir Wellber, Filarmoni Devlet Orkestrası'nın konser sezonunda devlet operasının repertuarından en kolay şeydir. Opera operasyonlarındaki prömiyerlere ve diğer performanslara eşlik ederken, orkestra NDR Elbphilharmonie orkestrasının yanındaki önemli bir Hamburg orkestrası olarak rolünü yerine getirir – ayrıca Elbphilharmonie'deki konserlerle birlikte. Örneğin, Eyalet Operası'ndaki Richard Strauss'un “Naxos On Naxos” dan bir hafta sonra Kent Nagano, Elbphilharmonie'deki Jörg Widmann'ın “Cantata in Tempore Belli” nin galasını yürütüyor.
“Opera ve müzik tiyatrosunun ne olabileceğinde hayranlar.”
Çizilmelerden bir yıl daha genç olan Meir Wellber, sadece müzikal fikirlerden ve fikirlerden çıkıyor. Genel müzik direktörü olarak uzun yıllar deneyime sahiptir. 2014'ten 2018'e kadar İsrail, Valencia'daki Palau de Les Arts Reina Sofia'da Lorin Maazel'in halefi olarak görev yaptı. Sonraki dört yılda Semperoper Dresden'in ilk konuk şefi ve 2022'ye kadar BBC Filarmoni Orkestrası'nın baş şefi oldu. Meir Wellber festivallerde büyük orkestralar gerçekleştirdi ve çok sayıda prömiyer yönetti. Eylül 2022'den bu yana, Schleswig-Holstein Müzik Festivali 2022'de portre sanatçısı olarak veya Elbphilharmonie'deki şu anki görünüşler olarak birçok hamburger tarafından bilinen Meir Wellber, Volksoper Viyana'da müzik direktörü olarak çalıştı. Orada türü yönetmen Lotte de Beer ile birlikte yeniledi ve 2023'ün sonunda sözleşmesinin sona ermesine izin verdi.
Hamburg Eyalet Operası'nın Dinamik Gelecek Yönetim Üçlüsünün büyük planları var. İlk sezonda Kratzer, Welt Am Sonntag ile yaptığı konuşmada açıkladığı gibi “opera ve müzik tiyatrosunun ne olabileceğini açmaya” çalıştı. İkinci sezon, binadaki bir yenileme önlemi nedeniyle kısalır ve kısmen diğer mekanlara taşınır. Kratzer “bu süre zarfında hem daha geniş hem de daha genç bir kitleye hitap etme fırsatını kullanmak istiyor. Üçüncü sezon özellikle önemlidir. 2027/28'de Hamburg Eyalet Operası 350. doğum gününü kutluyor. Bu vesileyle, Kratzer “Büyük zamanlarında büyük Alman opera evleri arasında her zaman en deneyseldi. Bu hem prömiyerlerin hem de müzikal ve doğal el yazmaları için geçerlidir. ”
Klaus-Michael Kühne Hamburg'a yeni bir opera veriyor
Opera yeni Triumvirate'in planları büyüyor ve gelişecek ve yakında iki opera evi için yeterli olacak, bu da iyi bir şey, çünkü girişimci ve patron Klaus-Michael Kühne, şehre önümüzdeki yıllarda Baakenhöft'de inşa edilecek yeni bir devlet operası verecek.