Ulaştırma Bakanları Konferansı: “Federal ve eyalet hükümetleri demiryolunun genişletilmesi konusunda birlikte çalışmalı”

kamil şeker

New member
Hamburg Ulaştırma Bakanları Konferansı

“Federal ve eyalet hükümetleri demiryolunun genişletilmesi konusunda birlikte çalışmalı”



Şu an: 14:55| Okuma süresi: 2 dakika




ARŞİV - 27 Mart 2023, Bavyera, Münih: Grev sırasında ICE trenleri ana istasyonun önünde duruyor.  (dpa'ya: “Tjarks: Demiryolunun genişletilmesi söz konusu olduğunda federal ve eyalet hükümetleri birbirine yaklaşmalı”) Fotoğraf: Peter Kneffel/dpa +++ dpa-Bildfunk +++




Federal ve eyalet hükümetleri daha fazla demiryolu taşımacılığı istiyor ancak bunun bedelini kim ödemeli?

Kaynak: dpa


WELT podcast'lerimizi buradan dinleyebilirsiniz

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları da bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.


Almanya'da demiryolu altyapısının genişletilmesine ilişkin yasa ise arabuluculuk komitesinde. Hamburg Ulaştırma Senatörü Tjarks şimdi federal ve eyalet hükümetlerinden taviz talep ediyor.





HAmburg Ulaştırma Senatörü Anjes Tjarks, demiryolu altyapısını genişletmenin doğru yolu konusundaki anlaşmazlıkta federal ve eyalet hükümetlerinden tavizler bekliyor. Yeşil siyasetçi, Çarşamba günü Münster'de başlayacak ulaştırma bakanları konferansı hakkında yaptığı konuşmada, Hansa kentindeki altyapının da birçok bölümde yenilenmeye ihtiyacı olduğunu ve acilen modernize edilip genişletilmesi gerektiğini söyledi.


ayrıca oku


Çin Devlet Başkanı Xi Jinping ve Federal Şansölye Olaf Scholz (SPD)






Tartışmalı Federal Demiryolu Genişletme Yasası, Almanya'da demiryolunun genişlemesini ve dijitalleşmesini hızlandırmak için önemli bir araçtır. Ancak hala cevap bekleyen bazı önemli sorular olduğunu vurguladı Tjarks. “Bu nedenle Hamburg açısından bakıldığında, federal ve eyalet hükümetlerinin artık birbirlerine yaklaşması ve demiryolu taşımacılığının değiştirilmesi, demiryolu araçlarının dijitalleştirilmesi ve tren istasyonlarının finansmanı konularında fikir alışverişinde bulunması çok önemli.”


ayrıca oku


Maliye Bakanı Lindner Federal Meclis'te güneşin altında oturuyor






Yasa, Federal Konseyin Mart ayında durdurmasının ardından şu anda arabuluculuk komitesinde bulunuyor. Deutsche Bahn, önümüzdeki yıllarda özellikle ICE yüksek hızlı rotalarında binlerce kilometrelik pisti yenilemek ve modernize etmek istiyor. Ülkeler buna karşı değil. Bununla birlikte, federal hükümetin inşaat süresi boyunca bu tür güzergahlarda gerekli olan yedek demiryolu hizmetinin masraflarını karşılamasını şart koşuyorlar. Ayrıca demiryolunun sadece ana güzergahları değil, tüm ağı modernleştirmesini de talep ediyorlar. Kırsal bölgelerdeki yollar zaten tükenmiş durumda. Durumun daha da kötüleşmemesi gerekiyor.


ayrıca oku


Sigara bacası






Federal Ulaştırma Bakanı Volker Wissing (FDP) geçtiğimiz günlerde eyaletleri teslim olmaya çağırdı. Federal Meclis'te yapılan hükümet sorgulaması sırasında, devletlerin ulusal sorumluluklarıyla yüzleşeceklerine ve demiryollarının yenilenmesini engellemeyeceklerine güvendiğini söyledi. “Devletin bunu yapacağını düşünmüyorum. Hiçbir zaman bu kadar yıkıcı olduklarını düşünmemiştim.” Aynı zamanda devletlerin arabuluculuk komitesiyle temasa geçmesinden de üzüntü duydu.