Trafik yolları: “A26 Doğu projesi özellikle saçma”

kamil şeker

New member
Çevre dernekleri NABU ve BUND, planlanan yolun Hamburg limanının modernizasyonuna uzun yıllar zarar vereceği iddiasıyla Federal İdare Mahkemesi'nde açılan davayla yeni A26 Doğu otoyolunun inşasını engellemek istiyor.


Limanın güney ucundaki (önceden “Hafenquerspange” olarak adlandırılan) A26 Doğu otoyolu onlarca yıldır planlanıyordu. A7 ile A1'i birbirine bağlayacak 9,7 kilometre uzunluğundaki otoyolun inşaatına önümüzdeki yıl başlanabilir. Nabu Hamburg'un başkanı Malte Siegert (59), çevre dernekleri NABU ve BUND'un Federal İdare Mahkemesi'nde açılacak bir dava ile bunu önlemek istediğini söylüyor – doğanın ve limanın iyiliği için.

PAZAR GÜNÜ DÜNYA: Bay Siegert, NABU ve BUND'un A26 Doğu'nun ilk bölümüne karşı açtığı dava Leipzig'deki Federal İdare Mahkemesi'nde ne zaman görülecek?


Malte Siegert: Esas yargılamanın 2025 baharında gerçekleşmesini bekliyoruz; davayı Şubat ayında açtık. Kamu inşaat şirketi Deges'in A26 Doğu için aldığı hazırlık tedbirlerine karşı acil başvuruyu kaybetmiş olsak da, Deges'in inşaat işi hazırlanırken ancak çok dar bir plan onay kararı kapsamında hareket etmesine izin veriliyor.

Ne yapıyorsun? Elbe'nin derinleşmesine karşı açılan davaların başarısızlıkla sonuçlanmasından sonra bile dernekler davalarının başarısını nasıl değerlendiriyor?


Kazanan: İçtihat değişir çünkü sosyal kabul ve temel siyasi tutumlar da değişir. Ve Federal İdare Mahkemesi önündeki yenilgilere rağmen, çevre dernekleri toplu dava hukuku çerçevesinde böylesine karmaşık bir prosedürü kesinlikle kazanabilirler. Bu, diğer şeylerin yanı sıra, Federal İdare Mahkemesinde Weverdeepening'e karşı açılan davada da gösterildi.


Ne yapıyorsun? Limanın güney ucundaki, artık A26 Doğu olarak adlandırılan otoyol, neredeyse 80 yıldır tartışılıyor, tartışılıyor.

Kazanan: Hamburg limanının bu otoyola şehir kadar az ihtiyacı var. A26 Doğu için, Hamburg'un kalan son büyük bozkır alanının yüzde 60'ı, dört metre kalınlığındaki bozkır alanları anlamsız bir şekilde yok edilmiş olacaktır. Bozkır boyunca uzanan planlama yayı, kuzeyde HHLA Altenwerder konteyner terminali için bir genişleme alanı bırakacak şekilde tasarlandı. Bugünlerde, yıllık altı ila sekiz milyon birimlik (TEU) konteyner hacmi göz önüne alındığında, Altenwerder terminaline hala ihtiyaç olup olmadığını kendinize sormalısınız. Ancak, A26 Doğu'yu Altenwerder terminaline yaklaştırıp bozkırı tahrip etmeme yönündeki bir seçenek yıllar önce reddedilmişti.

Ne yapıyorsun? Bu, dava açan çevre derneklerinin şehir ve Deges ile üzerinde anlaşabileceği bir uzlaşma olabilir mi?

Kazanan: Dava açtığımız A26 Doğu'nun A bölümünün gerekçesi bugünlerde artık işe yaramıyor. Uygulanması gereken minimum rota, daha kuzeyde, Altenwerder terminaline daha yakın bir rota olacaktır; Federal İdare Mahkemesinin de bunu bu şekilde görebileceğini kesinlikle hayal edebiliyorum. Moorburg enerji santrali sahasının kullanımı değiştiği için Süderelbe üzerinde önemli ölçüde daha alçak bir köprüye de ihtiyaç duyulacak.

Ne yapıyorsun? Çevre dernekleri şunu da savunuyor: A26'nın planlandığı gibi Hohe Schaar üzerinden geçmesi durumunda, tank çiftlikleri gibi gerekli güvenlik mesafeleri nedeniyle liman alanının güney bölgesinde yalnızca önemli ölçüde sınırlı yenilenebilir enerji endüstrisi tesisleri inşa edilebilir. , hidrojen üretmek için elektrolizörler veya metanol ve amonyak ithal etmek için sistemler.

Kazanan: Evet, A26 Doğu inşa edilirken en az on yıl boyunca bu alanlar artık enerji sektörü için kullanılamaz hale gelecektir. Ancak enerji şirketleri, önümüzdeki yıllar ve onyıllar için Avrupa'nın neresinde hidrojen ekonomisine ve amonyak gibi tüm türevlerine yatırım yapmak istedikleri konusunda kararlarını hızla veriyorlar. Zaten Hohe Schaar üzerinden dört şeritli bir otoyol yapmak istemelerini kafa karıştırıcı buluyorum. Ne enerji sektörü ne de politikacılar gelecekte gerçekte hangi alanlara ihtiyaç duyacaklarını şu anda tam olarak bilmiyorlar.

Ne yapıyorsun? Yani Hamburg uzun süre kullanılmayan bir enerji limanı potansiyelini mi bırakıyor?

Kazanan: Ben durumu böyle görüyorum; Hamburg Ekonomi İşlerinden Sorumlu Senatör Melanie Leonhard ise olaylara oldukça farklı bir bakış açısına sahip. Hamburg Liman İdaresi de mevcut bilgilerine dayanarak alanın öngörülebilir ihtiyaçları karşılamaya yeterli olduğunu söylüyor. Sorun şu: Alman limanları, federal eyaletler ve federal hükümet arasında koordineli bir enerji stratejisi yok. Bunun yeni enerji sistemlerinde önemli verimsizliklere ve yapıların kopyalanmasına yol açacağından korkuyorum. Bu yer maliyeti demektir. Ve genellikle doğanın kaybı anlamına gelir.


Ne yapıyorsun? Hamburg gibi Stade'in de yenilenebilir enerji sektörünün önemli bir merkezi olması amaçlanıyor. Bu bölgeleri birbirine daha sıkı bağlamak için gelecekte A26 East'e de ihtiyaç duyulacak.

Kazanan: Stade'de denize indirilen enerjinin büyük bir kısmı muhtemelen Dow kimya şirketi tarafından doğrudan sahada tüketilmeye devam edecek. Enerjinin Stade'den ileriye taşınması ideal olarak boru hattı veya iç su yolu gemisi ile gerçekleştirilecektir. Bunun için A26 East'e ihtiyacınız yok.

Ne yapıyorsun? A26 Doğu gibi birkaç uzun vadeli projenin hayata geçirilmesi ve bunun karşılığında yeni otoyolların planlanmasından vazgeçilmesi konusunda toplumsal bir mutabakata varılması mümkün olabilir mi?

Kazanan: A26 Doğu projesi, birbiriyle çelişen birçok hedefi nedeniyle özellikle saçma. Ve pahalı. Hamburg'daki konteyner hacmi azalıyor ve gelecekteki enerji limanının potansiyeli büyük. Bunun dışında yeni bir Köhlbrand geçidi de yapılacak. Doğuda A 1 ile batıda A 7 arasındaki merkezi, gelecekteki liman geçişi burada gerçekleştirilmelidir.

Ne yapıyorsun? A26 East birkaç yıl içinde inşa edilebilir; yeni Köhlbrand geçişi gerçekçi olarak 2040'ların başından önce hazır olmayacaktır. Bu iki proje arasında uzun süre ikili bir yapı olmayacaktı.

Kazanan: A26 East'in nihai planlama ve inşaatı, Süderelbe üzerinde yapılması planlanan 53 metre yüksekliğindeki yeni köprü de dahil olmak üzere toplam en az on yıl sürecek. Bununla birlikte, konteyner hacminin mevcut ve gelecekteki düşük seviyelerde durgunlaştığı göz önüne alındığında, Hamburg Limanı'nın iki büyük Elbe geçişi arasında yedekliliğe ihtiyacı yok.

Ne yapıyorsun? MSC, planlandığı gibi HHLA'da önemli bir pay alırsa, dünyanın en büyük nakliye şirketi MSC'nin Hamburg'a yeni, ek kargo getireceğini neden tamamen inkar edelim?

Kazanan: Hamburg'a gelen bu ek kargo nereden geliyor? Büyük ölçüde Bremerhaven'daki mevcut MSC terminalinden. Bu, federal rekabetin ve küçük eyaletlerin saçma bir sonucudur. Tahminim: MSC'nin Hamburg Limanı'nın konteyner işiyle ilgisi yok, bunun yerine Avrupa genelinde faaliyet gösteren HHLA yük demiryolu yan kuruluşu Metrans ile ilgisi var. MSC bir lojistik şirketi olmak istiyor ve milyarlarca dolarlık kârı göz önünde bulundurarak Güney Avrupa'nın yarısında demiryolu taşımacılığı şirketleri için alışveriş yapıyor.

Ne yapıyorsun? Ancak Hamburg Senatosu, A26 East'in Hamburg'un güney kesimlerindeki baskıyı da hafifleteceğini varsayıyor.

Kazanan: Senato tarafından B73 üzerinde planlanan yeni Fischbeker Rheeten konut ve ticari alanı, B73 için yeni trafik yaratacak. Bu, gelecekte yük trafiğinin çevredeki otoyollardan federal otoyola yönlendirileceği anlamına geliyor. Artık böyle bir planlamayı ciddiye alamazsınız.


Ne yapıyorsun? Wischhafen ve Glückstadt arasındaki A20 sahil otoyolu için yeni bir Elbe tüneli de dahil olmak üzere, Hamburg çevresindeki otoyol halkası konseptinin tamamı bugünün perspektifinden anlamsız mı?

Kazanan: Hamburg'un bir otoyol halkası olması gerekmiyor. Hamburg'da ulaşım planlamacılarının 20 ya da 30 yıl önce hayata geçirmek isteyeceği pek çok şey yok; örneğin Londra ya da Paris gibi şehrin etrafında bir çevre demiryolu yok. Daha da önemlisi ekonomik, lojistik ve ekolojik açıdan geleceğe en uygun taşıma sistemini günümüz koşullarında hayata geçirmek ve çağdışı planlara takılıp kalmamaktır.

Ne yapıyorsun? İnsanlar ve mallar için demiryolu taşımacılığının genişletilmesi konusunda geniş bir toplumsal fikir birliği var. Ancak yeni güzergahların inşasında aslında ilerleme kaydedilmiyor çünkü demiryolunun genişletilmesine karşı da her yerde otoyolların genişletilmesine karşı olduğu kadar güçlü bir bölgesel direnç var.

Kazanan: Almanya'da ulaşım altyapısının genişletilmesi, ister karayolları ister demiryolları olsun, çocuk oyuncağı değil. Ancak yeni yollar için savaşmaktansa yeni demiryolları için savaşmaya değer. Yollar, özellikle de otoyollar söz konusu olduğunda, federal ve eyalet hükümetleri bu yolun devamı üzerinde yoğunlaşmalı ve yeni inşaatlardan vazgeçmelidir. Doğayı korumak saçmalık değil; biyolojik çeşitliliği korumak öncelikli bir toplumsal çıkar olmalıdır.

Ne yapıyorsun? Federal hükümetteki SPD, Yeşiller ve FDP'den oluşan trafik ışığı koalisyonu, enerji ve ulaştırma sisteminin modernizasyonunu ilerletmek için hâlâ yeterli argümana ve güce sahip mi?

Kazanan: Geçtiğimiz iki buçuk yılın koşullarında bu federal hükümet olağanüstü sonuçlar elde etti ve en ciddi krizleri atlattı. Ukrayna Savaşı'nın başlamasından sonra hiçbir Alman vatandaşının enerjisi tükenmedi. Bunun için federal hükümete de saygı gösterilebilir. Ve kesinlikle bu hükümetin yaptığı her şeye katılmıyorum. Koalisyon partilerinin tartıştığı konuların doğası gereği bu, her zaman da böyle olmuştur. 20 yılı aşkın süredir ülkemizi yenilemek için ne altyapıya ne de toplumun dönüşümüne yönelik hiçbir şey yapılmadı. Ve bu duraklamanın esas sorumlusu olan Birlik, şimdi kendisini modernleşmenin itici gücü olarak sunuyor.

59 yaşındaki Malte Siegert, Hamburg'da siyaset ve felsefe okudu. 2003 yılından bu yana Alman Doğa Koruma Derneği (NABU) için çalışıyor ve ilk olarak Fehmarn adasında çalışıyor. 2012 yılında çevre politikası başkanı olarak Hamburg bölge birliğine geçti ve burada öncelikli olarak altyapı planlaması, limanlar ve nakliye ile enerji politikası konularıyla ilgilendi. Siegert, 2020'den bu yana NABU bölgesel birliğinin ilk tam zamanlı başkanı oldu. NABU adına, diğer şeylerin yanı sıra, Leipzig'deki Federal İdare Mahkemesi'nde Elbe'nin derinleşmesine ve Fehmarnbelt Tüneli'nin inşasına karşı açılan davalara eşlik etti.