kamil şeker
New member
Hamburg’un en ünlü tablosu Caspar David Friedrich’in (1774-1840) “Sis Denizindeki Gezgin” iklim aktivizmi için “fantastik bir ikon”. Hamburger Kunsthalle’nin yöneticisi Alexander Klar bunu böyle ifade ediyor – ve yurtiçinde ve yurtdışında sanat eserlerine yönelik sayısız saldırının ardından müzesinin nihayet vurulmasından neredeyse onur duyuyor gibi görünüyor.
En azından izleyiciler bu izlenimi, Pazartesi akşamı NDR televizyonunda “Hamburg Journal”da Klar’ın evindeki son kuşağın son saldırısı hakkında sohbet ettiğinde edinebilirdi – o kadar neşeli ve “dava için” o kadar anlayışlı ki, biri ya da diğeri Kredi Verenler kadar patron da nefeslerini tutmuş olabilir. Senato derhal cevap verdi.
ayrıca oku
ayrıca oku
Ne oldu? Polis, Son Nesil iklim grubundan iki aktivistin Pazar günü Hamburger Kunsthalle’de yanlarında getirdikleri değiştirilmiş bir resmi, güvenlik camı korumalı “Der Wanderer über dem Nebelmeer” tablosunun üzerine yapıştırmak istediğini söyledi. Gezgini sisli bir arka plan yerine bir kıyametin önünde gösteriyordu.
Ancak bir güvenlik görevlisi hemen tepki gösterdi ve korumacı bir tavırla tablonun önünde durdu. Polise göre, iki kadın daha sonra yanlarında getirdikleri resmin kendi versiyonunu yere koydu ve üzerine kül serpti. En son nesle göre kül, 2022’de şiddetli orman yangınlarının olduğu Sakson İsviçre’den geliyor. Aktivistler iklim değişikliğinin sonuçlarına dikkat çekmek istediler. Caspar David Friedrich’in resmi, arka planda bir manzara olarak Sakson İsviçre’nin dağlarını gösteriyor. Çağrılan polis iki kadına kalacak yer verdi.
Kunsthalle’nin iklim aktivistleriyle bir ikramiyesi var mı?
Kunsthallen direktörü Klar, geçen yılın Ağustos ayında “aktivistlere sempati duyduğunu” açıkça ilan etmişti. Bu açıklamayla hafta sonu yapılan eylemi kışkırtıp kışkırtmadığı sorulduğunda, “Hamburg Journal”a şu yanıtı verdi: “Bunu yasaklamış olabileceğimi düşündüm.” Ve ayrıca: “Aktivistlerden çok konuya sempati duyulabilir. , ancak bunu diğer evlerden birçok meslektaşımla paylaşabilirim.
Klar, tabloya tecavüz girişiminin “biraz” “belki de evimizin konuya olan sevgisinden dolayı” olduğunu vurguladı. Ne de olsa Kunsthalle “iklim koruması için şimdiden çok şey yapıyor”, konu evde “çok mevcut”. Bu nedenle yönetmen, son neslin protestolarını önceden duyurmasını ve personelin buna göre hazırlanabilmesini bir “bonus” olarak değerlendirdi.
“Hepimizi ilgilendiren bir amaç için büyük pazarlama”
Araştırmalara göre Almanların çoğunluğunun son neslin protestolarını kınadığı gerçeği Kunsthallen’in müdürü tarafından da hissediliyor. Ancak Klar devam ediyor: “Henüz hiçbir resim zarar görmedi.” Şimdiye kadar hedeflenen sanat projelerinin her biri daha sonra da var olmaya devam edecekti. New York’taki Solomon R. Guggenheim Müzesi’nde ve Venedik’teki Peggy Guggenheim Koleksiyonu’nda çalıştıktan sonra, “Sonuçta, bu kampanya hepimizi ilgilendiren bir amaç için harika bir pazarlama” dedi. 2019’dan beri Emden’de Kunsthalle ve Museum Wiesbaden’de Kunsthalle Hamburg’un Başkanı.
Klar, bir müze olarak ilgili olmak istiyorsanız, bu tür eylemlerle ve bir sosyal tartışma yeri haline geldiğiniz gerçeğiyle yaşamak zorundasınız, diye açıkladı. Müzeler, sosyal açıdan önemli konuların müzakere edilmesi gereken halka açık yerlerdir. Ve iklim aktivizmi şu anda en yakıcı konu, bu yüzden protestonun bu tablonun önünde gerçekleşmesi neredeyse mantıklı. “’Gezgin’, iklim krizi için sembolik bir imaj. Bu, hepimizin karşı karşıya olduğu sisin önünde sembolik olarak duran kişidir: Gelecek ne getirecek?
ayrıca oku
ayrıca oku
Geçtiğimiz Pazar günü Hamburg’da son kez gösterilen “Sis Denizinin Ötesindeki Gezgin”, 2 Nisan’dan itibaren Schweinfurt’ta sergilenecek. Resim 1817 civarında oluşturuldu ve Caspar David Friedrich’in en ünlü eserlerinden biri. 1970’den beri Hamburger Kunsthalle’ye aittir. Eve göre, restoratörlerin tabloyu önümüzdeki günlerde önlem olarak incelemesi gerekiyor.
Yönetmen, patronların ve borç verenlerin resimleriyle ilgilendikleri için Kunsthalle’den kaçacaklarından korkmuyor: “İşlere çok iyi bakıyoruz,” dedi Klar. Yine de kırmızı-yeşil Senato’nun yönetmenin açıklamalarını nasıl karşılayacağı henüz belli değil. Çünkü Klar, son neslin eylemi hakkında özel bir kişi olarak değil, Kunsthalle’nin – kamu hukuku altında bir vakıf gibi hareket eden ve denetleme yetkisi kültürel otorite olan bir müze – yöneticisi olarak yorum yaptı. Bu, Kunsthalle’nin Hamburg’daki devlet destekli müzelerden biri olduğu anlamına gelir.
Kültür Senatörünün anlayışı yok
WELT tarafından sorulduğunda, Kültür Senatörü Carsten Brosda (SPD) Salı günü şöyle dedi: “Artık bu tür eylemlere dair tüm anlayışımı kaybettim.” İnsan kaynaklı iklim değişikliğine karşı mücadele, zamanımızın temel görevlerinden biridir. Ancak sanata yönelik bu devam eden saldırılar, sözde savundukları amaca zarar verdi. “Ne eylemi motive ediyorlar ne de konuyla ilgili bir söylemi teşvik ediyorlar. Bunun yerine dikkatimizi konudan uzaklaştırıyorlar ve gerekli ittifakları yok ediyorlar.”
Doğrudan yönetmen Klar’a atıfta bulunan Brosda, müzelerin elbette toplumsal tartışma alanları olduğuna dikkat çekiyor: “Ama aynı zamanda değerli kültürel mirası koruduğumuz ve erişilebilir kıldığımız yerlerdir. Bu şekilde kalmalarını sağlayacağız.”
Geçenlerde, son nesil, Belediye Başkanı Peter Tschentscher’in (SPD) taleplerine yanıt vermemesi halinde Hamburg’da “kamu düzeninin azami düzeyde bozulmasını” sağlamak istediklerini açıkladı. Senato tehditleri reddetti. Tschentscher, belediye binasından yaptığı açıklamada, böyle bir yaklaşımı haklı bulmadığını söyledi.
En azından izleyiciler bu izlenimi, Pazartesi akşamı NDR televizyonunda “Hamburg Journal”da Klar’ın evindeki son kuşağın son saldırısı hakkında sohbet ettiğinde edinebilirdi – o kadar neşeli ve “dava için” o kadar anlayışlı ki, biri ya da diğeri Kredi Verenler kadar patron da nefeslerini tutmuş olabilir. Senato derhal cevap verdi.
ayrıca oku
ayrıca oku

Ne oldu? Polis, Son Nesil iklim grubundan iki aktivistin Pazar günü Hamburger Kunsthalle’de yanlarında getirdikleri değiştirilmiş bir resmi, güvenlik camı korumalı “Der Wanderer über dem Nebelmeer” tablosunun üzerine yapıştırmak istediğini söyledi. Gezgini sisli bir arka plan yerine bir kıyametin önünde gösteriyordu.
Ancak bir güvenlik görevlisi hemen tepki gösterdi ve korumacı bir tavırla tablonun önünde durdu. Polise göre, iki kadın daha sonra yanlarında getirdikleri resmin kendi versiyonunu yere koydu ve üzerine kül serpti. En son nesle göre kül, 2022’de şiddetli orman yangınlarının olduğu Sakson İsviçre’den geliyor. Aktivistler iklim değişikliğinin sonuçlarına dikkat çekmek istediler. Caspar David Friedrich’in resmi, arka planda bir manzara olarak Sakson İsviçre’nin dağlarını gösteriyor. Çağrılan polis iki kadına kalacak yer verdi.
Kunsthalle’nin iklim aktivistleriyle bir ikramiyesi var mı?
Kunsthallen direktörü Klar, geçen yılın Ağustos ayında “aktivistlere sempati duyduğunu” açıkça ilan etmişti. Bu açıklamayla hafta sonu yapılan eylemi kışkırtıp kışkırtmadığı sorulduğunda, “Hamburg Journal”a şu yanıtı verdi: “Bunu yasaklamış olabileceğimi düşündüm.” Ve ayrıca: “Aktivistlerden çok konuya sempati duyulabilir. , ancak bunu diğer evlerden birçok meslektaşımla paylaşabilirim.

Klar, tabloya tecavüz girişiminin “biraz” “belki de evimizin konuya olan sevgisinden dolayı” olduğunu vurguladı. Ne de olsa Kunsthalle “iklim koruması için şimdiden çok şey yapıyor”, konu evde “çok mevcut”. Bu nedenle yönetmen, son neslin protestolarını önceden duyurmasını ve personelin buna göre hazırlanabilmesini bir “bonus” olarak değerlendirdi.
“Hepimizi ilgilendiren bir amaç için büyük pazarlama”
Araştırmalara göre Almanların çoğunluğunun son neslin protestolarını kınadığı gerçeği Kunsthallen’in müdürü tarafından da hissediliyor. Ancak Klar devam ediyor: “Henüz hiçbir resim zarar görmedi.” Şimdiye kadar hedeflenen sanat projelerinin her biri daha sonra da var olmaya devam edecekti. New York’taki Solomon R. Guggenheim Müzesi’nde ve Venedik’teki Peggy Guggenheim Koleksiyonu’nda çalıştıktan sonra, “Sonuçta, bu kampanya hepimizi ilgilendiren bir amaç için harika bir pazarlama” dedi. 2019’dan beri Emden’de Kunsthalle ve Museum Wiesbaden’de Kunsthalle Hamburg’un Başkanı.
Klar, bir müze olarak ilgili olmak istiyorsanız, bu tür eylemlerle ve bir sosyal tartışma yeri haline geldiğiniz gerçeğiyle yaşamak zorundasınız, diye açıkladı. Müzeler, sosyal açıdan önemli konuların müzakere edilmesi gereken halka açık yerlerdir. Ve iklim aktivizmi şu anda en yakıcı konu, bu yüzden protestonun bu tablonun önünde gerçekleşmesi neredeyse mantıklı. “’Gezgin’, iklim krizi için sembolik bir imaj. Bu, hepimizin karşı karşıya olduğu sisin önünde sembolik olarak duran kişidir: Gelecek ne getirecek?
ayrıca oku

ayrıca oku

Geçtiğimiz Pazar günü Hamburg’da son kez gösterilen “Sis Denizinin Ötesindeki Gezgin”, 2 Nisan’dan itibaren Schweinfurt’ta sergilenecek. Resim 1817 civarında oluşturuldu ve Caspar David Friedrich’in en ünlü eserlerinden biri. 1970’den beri Hamburger Kunsthalle’ye aittir. Eve göre, restoratörlerin tabloyu önümüzdeki günlerde önlem olarak incelemesi gerekiyor.
Yönetmen, patronların ve borç verenlerin resimleriyle ilgilendikleri için Kunsthalle’den kaçacaklarından korkmuyor: “İşlere çok iyi bakıyoruz,” dedi Klar. Yine de kırmızı-yeşil Senato’nun yönetmenin açıklamalarını nasıl karşılayacağı henüz belli değil. Çünkü Klar, son neslin eylemi hakkında özel bir kişi olarak değil, Kunsthalle’nin – kamu hukuku altında bir vakıf gibi hareket eden ve denetleme yetkisi kültürel otorite olan bir müze – yöneticisi olarak yorum yaptı. Bu, Kunsthalle’nin Hamburg’daki devlet destekli müzelerden biri olduğu anlamına gelir.
Kültür Senatörünün anlayışı yok
WELT tarafından sorulduğunda, Kültür Senatörü Carsten Brosda (SPD) Salı günü şöyle dedi: “Artık bu tür eylemlere dair tüm anlayışımı kaybettim.” İnsan kaynaklı iklim değişikliğine karşı mücadele, zamanımızın temel görevlerinden biridir. Ancak sanata yönelik bu devam eden saldırılar, sözde savundukları amaca zarar verdi. “Ne eylemi motive ediyorlar ne de konuyla ilgili bir söylemi teşvik ediyorlar. Bunun yerine dikkatimizi konudan uzaklaştırıyorlar ve gerekli ittifakları yok ediyorlar.”
Doğrudan yönetmen Klar’a atıfta bulunan Brosda, müzelerin elbette toplumsal tartışma alanları olduğuna dikkat çekiyor: “Ama aynı zamanda değerli kültürel mirası koruduğumuz ve erişilebilir kıldığımız yerlerdir. Bu şekilde kalmalarını sağlayacağız.”
Geçenlerde, son nesil, Belediye Başkanı Peter Tschentscher’in (SPD) taleplerine yanıt vermemesi halinde Hamburg’da “kamu düzeninin azami düzeyde bozulmasını” sağlamak istediklerini açıkladı. Senato tehditleri reddetti. Tschentscher, belediye binasından yaptığı açıklamada, böyle bir yaklaşımı haklı bulmadığını söyledi.