kamil şeker
New member
Şubat ayında Maersk ve Hapag-Lloyd nakliye şirketleri Gemini İşbirliği ittifakını başlatacak. Maersk'in yeni bölge patronu Ole Trumpfheller, ittifakın özellikle hangi Kuzey Denizi limanlarını kullanacağını ve Maersk'in, rakibi MSC'nin Hamburg'daki genişlemesinde neden hiçbir sorun yaşamadığını söylüyor.
46 yaşındaki Ole Trumpfheller, Mayıs ayından bu yana, Hamburg merkezli Danimarka nakliye ve lojistik grubu Maersk'te Kuzey Avrupa Kıtası Genel Müdürü olarak çalışıyor. Çalışma alanı Almanya, Avusturya, İsviçre, Benelüks ülkeleri ve Polonya'yı kapsamaktadır; Maersk'in Çin ve Kuzey Amerika'dan sonra üçüncü büyük ülke organizasyonudur. Dünyanın en büyük ikinci hat taşımacılığı şirketi olan Maersk, Hamburg Limanı için büyük önem taşıyor. Maersk ve Hamburg nakliye şirketi Hapag-Lloyd'un Şubat ayında Gemini İşbirliği ittifakını başlatması nedeniyle bu rakam hala artıyor. Pazarlamaları bu hafta başladı. Trumpfheller, WELT AM SONNTAG'a ittifakın şehirdeki lojistik açısından ne anlama geldiğini ve Maersk'in Hamburg'da ne yapmayı planladığını anlattı.
PAZAR GÜNÜ DÜNYA: Sayın Trumpfheller, Maersk onlarca yıldır dünyanın en büyük gemi taşımacılığı şirketiydi, şimdi ise MSC'den sonra ikinci büyük şirket. Birkaç yıldır Maersk nakliye, kara lojistiği ve hava taşımacılığından oluşan bir lojistik grubu olarak yeniden düzenlendi. Arkasında ne var?
Ole Trumpfheller: Bu dönüşüm Maersk'te 2016'dan beri devam ediyor. Lojistik değer zincirinin tüm kısımlarını kapsıyor ve aslında klasik nakliye işinin çok ötesine geçiyor. Zaten benzersiz olan bu gelişimin bir parçası olmak, Maersk'e geçmemin ana sebebiydi. Lojistik sektöründen geliyorum ve en son DB Schenker'de çalıştım. Lojistik sektöründe Maersk, yalnızca birkaç yıl önce satış açısından 31. sıradayken şu anda ilk 10'da yer alıyor. Ve amaç ilerlemeye devam etmektir. Önemli olan, lojistik zincirindeki varlıklara, sabit varlıklara, gemi ve uçaklara, kamyonlara ve depolara sahip olmamızdır. Müşterilerimizin nakliye rotaları üzerinde kontrole sahibiz ve taşınan mallar hakkında şeffaflık oluşturmak için kendi BT'mizi kullanıyoruz. Bu giderek daha önemli hale geliyor ve klasik bir nakliye komisyoncusu bunu yapmaz.
Ne yapıyorsun? Maersk'teki bu gelişmenin itici gücü pandemi miydi?
Trumpfeller: Maersk, lojistik entegrasyon sürecini pandemi başlamadan yıllar önce başlattı. Ancak şu anda yaşadığımız çoklu krizlerin lojistik sektöründe bugüne kadar profesyonel hayatımda bu kadar güçlü yaşamadığım bir dinamik yarattığı da bir gerçek. Taşıma zincirlerinin istikrarı söz konusu olduğunda birkaç yıldır zorlu bir öğrenme eğrisinden geçiyoruz. Bu aynı zamanda, Yemenli Husilerin ticari gemilere yönelik saldırıları nedeniyle 2023 yılı sonunda Kızıldeniz'in ve dolayısıyla Süveyş Kanalı'nın geçiş için fazla riskli hale gelmesi nedeniyle, gemilerin Asya ile Avrupa arasında Güney Afrika etrafında yönlendirilmesi için de geçerli.
Ne yapıyorsun? Maersk, Şubat ayından itibaren Hapag-Lloyd ile yeni Gemini nakliye ittifakını kuracak. Hapag-Lloyd bu nedenle konteyner yüklerinin yaklaşık yüzde onunu Hamburg'dan Wilhelmshaven'a taşıyacak. Gemini'nin Maersk'in Hamburg'daki kargosu üzerindeki etkisi nedir?
Trumpfeller: Başlangıçta Hamburg'daki kargomuzun hacmi üzerinde herhangi bir etki görmüyoruz. Bugün bir Maersk servisi olan AE7, Asya'dan doğrudan Hamburg'a gidiyor. İkizler İşbirliği'nde Şubat ayından itibaren iki doğrudan bağlantı olacak. Gemini İşbirliği'nin bir parçası olmasa da Güney Amerika'nın doğu ve batı kıyılarından gelen yüklerimiz de öncelikli olarak Hamburg'daki Eurogate'te elleçleniyor. Bunlar dört doğrudan hizmettir.
Ne yapıyorsun? Bu, esas olarak 2016 yılında Maersk tarafından devralınan Hamburg Süd nakliye şirketinden gelen kargolardan oluşuyor.
Trumpfeller: Evet büyük bir kısmı elbette. Hamburg Süd'ün bu nakliye alanında büyük bir geleneği var.
Ne yapıyorsun? Hamburg lokasyonunun Maersk için önemi nedir?
Trumpfeller: Hamburg, genel olarak üçüncü büyük iş bölgemiz olan Kuzey Avrupa kıtası bölgesi için merkez ofisimizdir. Johann Kontor'da şu anda Maersk için yaklaşık 1.200 çalışan çalışıyor; bunların arasında Maersk'in yıllar içinde devraldığı Hamburg Süd veya Senator International gibi şirketlerden pek çok çalışan var. Konum için açıklamamız şu: Konu geleceğin lojistiğine ve özellikle Kuzey Avrupa'ya yönelik denizcilik sorunlarına geldiğinde müzik Hamburg'da çalıyor. Hamburg limanını sadece rıhtım kenarlarındaki aktarmalardan ayrı görüp değerlendirmemelisiniz. Hamburg, örneğin terminallere olan mükemmel demiryolu bağlantılarından ve aynı zamanda çevredeki çok sayıda lojistik şirketinden dolayı, iç limanın ötesinde zaten küresel öneme sahip bir lojistik lokasyonudur. Bizim için önemli olan, teknik bilgiyi buraya getirmek ve yetenekleri burada bir havuzda toplamaktır.
Ne yapıyorsun? Hamburg'da Maersk için çalışan yaklaşık 1.200 kişi orta vadede aynı kalacak mı?
Trumpfeller: Hayır, bu sayının önemli ölçüde artması bekleniyor. Ayrıca genel olarak sorumlu olduğum ve şu anda yaklaşık 3.500 çalışanımızın bulunduğu Kuzey Avrupa Kıtası bölgesinde. Lojistik gelecekte de insanlar ve kişisel temaslar tarafından yönlendirilen bir iş olmaya devam edecek.
Ne yapıyorsun? Maersk'in hava taşımacılığını da Hamburg üzerinden yönlendirmesi mantıklı olur mu?
Trumpfeller: Saf kargo havayolları için bu, sektörün Avrupa ağında pek mantıklı değil. Yine de Hamburg'da Maersk Airfreight'in yük akışlarını koordine eden pek çok uzman var. Mesela kendi kargo uçaklarımızı her gün Danimarka'nın Billund kentinden doğrudan Çin'e uçuruyoruz. Hava taşımacılığı işimizin diğer merkezleri Liège ve Frankfurt-Hahn'dır. Hava taşımacılığı işimiz de büyük ölçüde Hamburg'dan yönetiliyor.
Ne yapıyorsun? Maersk, birkaç yıl boyunca MSC ile birlikte 2M ittifakını yönetti ve bu ittifakın yerini 2025 yılında Gemini alacak. Hemen hemen aynı zamanda MSC, Hamburg liman lojistik grubu HHLA'nın yüzde 49,9'unu satın alarak onu Hamburg limanındaki en büyük özel sektör oyuncusu haline getiriyor. Hamburg'da büyük bir direniş vardı. Bu Maersk için bir sorun olabilir.
Trumpfeller: Hiç de bile. Bu Maersk için tamamen normal bir gelişme. MSC, dünyanın her yerinde olduğu gibi ve tabi ki bağlı kuruluşumuz APMT'nin kendi terminallerinde yaptığı gibi, Hamburg'daki terminallerinde de rekabet açısından tarafsız bir şekilde davranacaktır. MSC, bu yatırımla ve gelecekteki Almanya genel merkezinin limanda inşa edilmesiyle, Hamburg'un lokasyon olarak ne kadar önemli olduğunu da gösteriyor. Bu, Hamburg'u genel olarak bir liman ve lojistik merkezi olarak güçlendirecek.
Ne yapıyorsun? Hamburg limanda neyi geliştirebilir?
Trumpfeller: Dediğim gibi Hamburg demiryolu bağlantıları açısından mükemmel bir konumda. Limana giriş ve çıkışta karayolu erişimi söz konusu olduğunda Hamburg'da çok fazla darboğaz var. Bunun iyileştirilmesi gerekiyor. Ve tabii ki bir noktada Köhlbrand Köprüsü'nün halefi de mevcut olmalı.
Ne yapıyorsun? Bremerhaven ve Wilhelmshaven'daki terminallerle yeni Gemini ittifakı nasıl görünüyor?
Trumpfeller: Birkaç yıl önce Hapag-Lloyd, Wilhelmshaven'daki JadeWeserPort'un hisselerini Maersk'ten devraldı ve şu anda çoğunluk sahibi Eurogate ile birlikte buradaki tesislerin genişletilmesine yatırım yapıyor. Almanya'daki Rotterdam'daki kendi terminalimize ek olarak Maersk, Gemini'nin gelecekteki rotalaması söz konusu olduğunda öncelikli olarak Bremerhaven'daki Eurogate ile ortak terminalimize odaklanıyor. Gemini ittifakında Hamburg, örneğin Avrupa ile Uzak Doğu arasındaki Maersk hatlarından dört direkt çağrıdan ikisini, Orta Doğu/Hindistan'dan iki servisten birini ve ayrıca gelecekteki dört Kuzey Amerika servisimizden ikisini alacak.
Ne yapıyorsun? Gemini ittifakı ile Maersk ve Hapag-Lloyd, mekik hizmetleri ile yeni, merkez ve kollu konseptini tanıtıyor. Bunun, büyük konteyner gemilerinden gelen kargoların daha küçük besleyicilerle (örneğin Hamburg'dan Kiel Kanalı üzerinden Baltık Denizi'ndeki varış noktasına kadar) getirildiği klasik besleyici konseptinden ne farkı var?
Trumpfeller: Gemini İşbirliği'nin Kuzey Avrupa'da kıtalararası hatlardan shuttle servisleri olarak adlandırılan merkezlere kadar üç merkezi transfer noktası olacak, bunlar Rotterdam, Wilhelmshaven ve Bremerhaven. Servis hizmetleri daha sonra bu üç limandan birinden (örneğin Polonya'daki Gdansk'a) varış limanı arasında gidip gelir. Klasik feeder trafiğinin aksine, shuttle servisleri yalnızca iki liman arasındaki shuttle servisleridir ve bu nedenle oldukça güvenilirdir. Ve bunun için kullandığımız gemiler, örneğin Baltık Denizi'ndeki besleyicilerden daha büyük. Bunlar elbette 5.000 veya daha fazla konteyner birimi (TEU) kapasiteli gemiler olabilir. Maersk'in yan kuruluşu APMT tarafından işletilen, yalnızca Rotterdam'daki Maasvlakte'deki dünyanın en modern terminalinde, yıllık kapasite mevcut 2,6 milyon konteyner biriminden (TEU) iki katına çıkarılarak 5,2 milyon TEU'ya çıkarılacak.
Ne yapıyorsun? APMT'nin Rotterdam'daki terminali, HHLA'nın Altenwerder terminalinden bile daha otomatiktir. Otomasyon rıhtım kenarında ne kadar ileri gidecek?
Trumpfeller: Rıhtım kenarındaki tamamen mekanik otomasyon (konteyner köprüleri, depolama vinçleri ve otomatik araçların etkileşimi) muhtemelen birkaç yıl içinde optimum seviyeye ulaşacak. Bununla birlikte, örneğin bir konteynerin ideal olarak ne zaman rıhtım kenarına getirilmesi veya rıhtım kenarından çıkarılması gerektiği ya da bir konteynerin gemiden yukarıya doğru bireysel hareketleri sorusu söz konusu olduğunda, yazılımın ve dijitalleştirmenin optimize edilmesinde hala büyük bir potansiyel bulunmaktadır. gemi. Muhtemelen tüm sistem yapay zeka ile daha da geliştirilebilir. Maersk için terminaller küresel tedarik zincirlerinde çok önemli bir halkadır. Bizim için en önemli soru, gemiden konteyner indirdikten sonra müşterilerimizin ürünlerini terminalden hinterlanda nasıl çok daha hızlı bir şekilde dağıtabileceğimizdir. Doğrudan Rotterdam'daki terminalde bulunan yeni çapraz yükleme lojistik merkezimizle bu, Mayıs ayından bu yana birkaç saat içinde mümkün oldu.
Hamburglu 46 yaşındaki Ole Trumpfheller, Barmbek'te büyüdü. Bundeswehr'de paraşütçü olarak görev yaptığı ve ekonomi eğitimi aldıktan sonra, 2008'den itibaren DHL lojistik grubunda ve 2021'den beri demiryolu yan kuruluşu DB Schenker'de yönetim pozisyonlarında çalıştı ve son olarak Küresel Operasyonlar Başkanı olarak çalıştı. Maersk lojistik grubunda Kuzey Avrupa Kıtası Genel Müdürü olarak Almanya, Avusturya, İsviçre, Benelüks ülkeleri ve Polonya'dan sorumludur. Hamburg'daki ekibinde yaklaşık 1.200 kadın ve erkek bulunuyor.
Olaf Preuß, Hamburg ve Kuzey Almanya'da WELT ve WELT AM SONNTAG şirketlerinin iş muhabiridir. Denizcilik ekonomisi (nakliye, limanlar ve gemi inşası) uzun yıllardan beri ana konularından biri olmuştur.
46 yaşındaki Ole Trumpfheller, Mayıs ayından bu yana, Hamburg merkezli Danimarka nakliye ve lojistik grubu Maersk'te Kuzey Avrupa Kıtası Genel Müdürü olarak çalışıyor. Çalışma alanı Almanya, Avusturya, İsviçre, Benelüks ülkeleri ve Polonya'yı kapsamaktadır; Maersk'in Çin ve Kuzey Amerika'dan sonra üçüncü büyük ülke organizasyonudur. Dünyanın en büyük ikinci hat taşımacılığı şirketi olan Maersk, Hamburg Limanı için büyük önem taşıyor. Maersk ve Hamburg nakliye şirketi Hapag-Lloyd'un Şubat ayında Gemini İşbirliği ittifakını başlatması nedeniyle bu rakam hala artıyor. Pazarlamaları bu hafta başladı. Trumpfheller, WELT AM SONNTAG'a ittifakın şehirdeki lojistik açısından ne anlama geldiğini ve Maersk'in Hamburg'da ne yapmayı planladığını anlattı.
PAZAR GÜNÜ DÜNYA: Sayın Trumpfheller, Maersk onlarca yıldır dünyanın en büyük gemi taşımacılığı şirketiydi, şimdi ise MSC'den sonra ikinci büyük şirket. Birkaç yıldır Maersk nakliye, kara lojistiği ve hava taşımacılığından oluşan bir lojistik grubu olarak yeniden düzenlendi. Arkasında ne var?
Ole Trumpfheller: Bu dönüşüm Maersk'te 2016'dan beri devam ediyor. Lojistik değer zincirinin tüm kısımlarını kapsıyor ve aslında klasik nakliye işinin çok ötesine geçiyor. Zaten benzersiz olan bu gelişimin bir parçası olmak, Maersk'e geçmemin ana sebebiydi. Lojistik sektöründen geliyorum ve en son DB Schenker'de çalıştım. Lojistik sektöründe Maersk, yalnızca birkaç yıl önce satış açısından 31. sıradayken şu anda ilk 10'da yer alıyor. Ve amaç ilerlemeye devam etmektir. Önemli olan, lojistik zincirindeki varlıklara, sabit varlıklara, gemi ve uçaklara, kamyonlara ve depolara sahip olmamızdır. Müşterilerimizin nakliye rotaları üzerinde kontrole sahibiz ve taşınan mallar hakkında şeffaflık oluşturmak için kendi BT'mizi kullanıyoruz. Bu giderek daha önemli hale geliyor ve klasik bir nakliye komisyoncusu bunu yapmaz.
Ne yapıyorsun? Maersk'teki bu gelişmenin itici gücü pandemi miydi?
Trumpfeller: Maersk, lojistik entegrasyon sürecini pandemi başlamadan yıllar önce başlattı. Ancak şu anda yaşadığımız çoklu krizlerin lojistik sektöründe bugüne kadar profesyonel hayatımda bu kadar güçlü yaşamadığım bir dinamik yarattığı da bir gerçek. Taşıma zincirlerinin istikrarı söz konusu olduğunda birkaç yıldır zorlu bir öğrenme eğrisinden geçiyoruz. Bu aynı zamanda, Yemenli Husilerin ticari gemilere yönelik saldırıları nedeniyle 2023 yılı sonunda Kızıldeniz'in ve dolayısıyla Süveyş Kanalı'nın geçiş için fazla riskli hale gelmesi nedeniyle, gemilerin Asya ile Avrupa arasında Güney Afrika etrafında yönlendirilmesi için de geçerli.
Ne yapıyorsun? Maersk, Şubat ayından itibaren Hapag-Lloyd ile yeni Gemini nakliye ittifakını kuracak. Hapag-Lloyd bu nedenle konteyner yüklerinin yaklaşık yüzde onunu Hamburg'dan Wilhelmshaven'a taşıyacak. Gemini'nin Maersk'in Hamburg'daki kargosu üzerindeki etkisi nedir?
Trumpfeller: Başlangıçta Hamburg'daki kargomuzun hacmi üzerinde herhangi bir etki görmüyoruz. Bugün bir Maersk servisi olan AE7, Asya'dan doğrudan Hamburg'a gidiyor. İkizler İşbirliği'nde Şubat ayından itibaren iki doğrudan bağlantı olacak. Gemini İşbirliği'nin bir parçası olmasa da Güney Amerika'nın doğu ve batı kıyılarından gelen yüklerimiz de öncelikli olarak Hamburg'daki Eurogate'te elleçleniyor. Bunlar dört doğrudan hizmettir.
Ne yapıyorsun? Bu, esas olarak 2016 yılında Maersk tarafından devralınan Hamburg Süd nakliye şirketinden gelen kargolardan oluşuyor.
Trumpfeller: Evet büyük bir kısmı elbette. Hamburg Süd'ün bu nakliye alanında büyük bir geleneği var.
Ne yapıyorsun? Hamburg lokasyonunun Maersk için önemi nedir?
Trumpfeller: Hamburg, genel olarak üçüncü büyük iş bölgemiz olan Kuzey Avrupa kıtası bölgesi için merkez ofisimizdir. Johann Kontor'da şu anda Maersk için yaklaşık 1.200 çalışan çalışıyor; bunların arasında Maersk'in yıllar içinde devraldığı Hamburg Süd veya Senator International gibi şirketlerden pek çok çalışan var. Konum için açıklamamız şu: Konu geleceğin lojistiğine ve özellikle Kuzey Avrupa'ya yönelik denizcilik sorunlarına geldiğinde müzik Hamburg'da çalıyor. Hamburg limanını sadece rıhtım kenarlarındaki aktarmalardan ayrı görüp değerlendirmemelisiniz. Hamburg, örneğin terminallere olan mükemmel demiryolu bağlantılarından ve aynı zamanda çevredeki çok sayıda lojistik şirketinden dolayı, iç limanın ötesinde zaten küresel öneme sahip bir lojistik lokasyonudur. Bizim için önemli olan, teknik bilgiyi buraya getirmek ve yetenekleri burada bir havuzda toplamaktır.
Ne yapıyorsun? Hamburg'da Maersk için çalışan yaklaşık 1.200 kişi orta vadede aynı kalacak mı?
Trumpfeller: Hayır, bu sayının önemli ölçüde artması bekleniyor. Ayrıca genel olarak sorumlu olduğum ve şu anda yaklaşık 3.500 çalışanımızın bulunduğu Kuzey Avrupa Kıtası bölgesinde. Lojistik gelecekte de insanlar ve kişisel temaslar tarafından yönlendirilen bir iş olmaya devam edecek.
Ne yapıyorsun? Maersk'in hava taşımacılığını da Hamburg üzerinden yönlendirmesi mantıklı olur mu?
Trumpfeller: Saf kargo havayolları için bu, sektörün Avrupa ağında pek mantıklı değil. Yine de Hamburg'da Maersk Airfreight'in yük akışlarını koordine eden pek çok uzman var. Mesela kendi kargo uçaklarımızı her gün Danimarka'nın Billund kentinden doğrudan Çin'e uçuruyoruz. Hava taşımacılığı işimizin diğer merkezleri Liège ve Frankfurt-Hahn'dır. Hava taşımacılığı işimiz de büyük ölçüde Hamburg'dan yönetiliyor.
Ne yapıyorsun? Maersk, birkaç yıl boyunca MSC ile birlikte 2M ittifakını yönetti ve bu ittifakın yerini 2025 yılında Gemini alacak. Hemen hemen aynı zamanda MSC, Hamburg liman lojistik grubu HHLA'nın yüzde 49,9'unu satın alarak onu Hamburg limanındaki en büyük özel sektör oyuncusu haline getiriyor. Hamburg'da büyük bir direniş vardı. Bu Maersk için bir sorun olabilir.
Trumpfeller: Hiç de bile. Bu Maersk için tamamen normal bir gelişme. MSC, dünyanın her yerinde olduğu gibi ve tabi ki bağlı kuruluşumuz APMT'nin kendi terminallerinde yaptığı gibi, Hamburg'daki terminallerinde de rekabet açısından tarafsız bir şekilde davranacaktır. MSC, bu yatırımla ve gelecekteki Almanya genel merkezinin limanda inşa edilmesiyle, Hamburg'un lokasyon olarak ne kadar önemli olduğunu da gösteriyor. Bu, Hamburg'u genel olarak bir liman ve lojistik merkezi olarak güçlendirecek.
Ne yapıyorsun? Hamburg limanda neyi geliştirebilir?
Trumpfeller: Dediğim gibi Hamburg demiryolu bağlantıları açısından mükemmel bir konumda. Limana giriş ve çıkışta karayolu erişimi söz konusu olduğunda Hamburg'da çok fazla darboğaz var. Bunun iyileştirilmesi gerekiyor. Ve tabii ki bir noktada Köhlbrand Köprüsü'nün halefi de mevcut olmalı.
Ne yapıyorsun? Bremerhaven ve Wilhelmshaven'daki terminallerle yeni Gemini ittifakı nasıl görünüyor?
Trumpfeller: Birkaç yıl önce Hapag-Lloyd, Wilhelmshaven'daki JadeWeserPort'un hisselerini Maersk'ten devraldı ve şu anda çoğunluk sahibi Eurogate ile birlikte buradaki tesislerin genişletilmesine yatırım yapıyor. Almanya'daki Rotterdam'daki kendi terminalimize ek olarak Maersk, Gemini'nin gelecekteki rotalaması söz konusu olduğunda öncelikli olarak Bremerhaven'daki Eurogate ile ortak terminalimize odaklanıyor. Gemini ittifakında Hamburg, örneğin Avrupa ile Uzak Doğu arasındaki Maersk hatlarından dört direkt çağrıdan ikisini, Orta Doğu/Hindistan'dan iki servisten birini ve ayrıca gelecekteki dört Kuzey Amerika servisimizden ikisini alacak.
Ne yapıyorsun? Gemini ittifakı ile Maersk ve Hapag-Lloyd, mekik hizmetleri ile yeni, merkez ve kollu konseptini tanıtıyor. Bunun, büyük konteyner gemilerinden gelen kargoların daha küçük besleyicilerle (örneğin Hamburg'dan Kiel Kanalı üzerinden Baltık Denizi'ndeki varış noktasına kadar) getirildiği klasik besleyici konseptinden ne farkı var?
Trumpfeller: Gemini İşbirliği'nin Kuzey Avrupa'da kıtalararası hatlardan shuttle servisleri olarak adlandırılan merkezlere kadar üç merkezi transfer noktası olacak, bunlar Rotterdam, Wilhelmshaven ve Bremerhaven. Servis hizmetleri daha sonra bu üç limandan birinden (örneğin Polonya'daki Gdansk'a) varış limanı arasında gidip gelir. Klasik feeder trafiğinin aksine, shuttle servisleri yalnızca iki liman arasındaki shuttle servisleridir ve bu nedenle oldukça güvenilirdir. Ve bunun için kullandığımız gemiler, örneğin Baltık Denizi'ndeki besleyicilerden daha büyük. Bunlar elbette 5.000 veya daha fazla konteyner birimi (TEU) kapasiteli gemiler olabilir. Maersk'in yan kuruluşu APMT tarafından işletilen, yalnızca Rotterdam'daki Maasvlakte'deki dünyanın en modern terminalinde, yıllık kapasite mevcut 2,6 milyon konteyner biriminden (TEU) iki katına çıkarılarak 5,2 milyon TEU'ya çıkarılacak.
Ne yapıyorsun? APMT'nin Rotterdam'daki terminali, HHLA'nın Altenwerder terminalinden bile daha otomatiktir. Otomasyon rıhtım kenarında ne kadar ileri gidecek?
Trumpfeller: Rıhtım kenarındaki tamamen mekanik otomasyon (konteyner köprüleri, depolama vinçleri ve otomatik araçların etkileşimi) muhtemelen birkaç yıl içinde optimum seviyeye ulaşacak. Bununla birlikte, örneğin bir konteynerin ideal olarak ne zaman rıhtım kenarına getirilmesi veya rıhtım kenarından çıkarılması gerektiği ya da bir konteynerin gemiden yukarıya doğru bireysel hareketleri sorusu söz konusu olduğunda, yazılımın ve dijitalleştirmenin optimize edilmesinde hala büyük bir potansiyel bulunmaktadır. gemi. Muhtemelen tüm sistem yapay zeka ile daha da geliştirilebilir. Maersk için terminaller küresel tedarik zincirlerinde çok önemli bir halkadır. Bizim için en önemli soru, gemiden konteyner indirdikten sonra müşterilerimizin ürünlerini terminalden hinterlanda nasıl çok daha hızlı bir şekilde dağıtabileceğimizdir. Doğrudan Rotterdam'daki terminalde bulunan yeni çapraz yükleme lojistik merkezimizle bu, Mayıs ayından bu yana birkaç saat içinde mümkün oldu.
Hamburglu 46 yaşındaki Ole Trumpfheller, Barmbek'te büyüdü. Bundeswehr'de paraşütçü olarak görev yaptığı ve ekonomi eğitimi aldıktan sonra, 2008'den itibaren DHL lojistik grubunda ve 2021'den beri demiryolu yan kuruluşu DB Schenker'de yönetim pozisyonlarında çalıştı ve son olarak Küresel Operasyonlar Başkanı olarak çalıştı. Maersk lojistik grubunda Kuzey Avrupa Kıtası Genel Müdürü olarak Almanya, Avusturya, İsviçre, Benelüks ülkeleri ve Polonya'dan sorumludur. Hamburg'daki ekibinde yaklaşık 1.200 kadın ve erkek bulunuyor.
Olaf Preuß, Hamburg ve Kuzey Almanya'da WELT ve WELT AM SONNTAG şirketlerinin iş muhabiridir. Denizcilik ekonomisi (nakliye, limanlar ve gemi inşası) uzun yıllardan beri ana konularından biri olmuştur.