kamil şeker
New member
Yeni “UHL Masalı” Hamburg'da vaftiz edildi. Bu ağır yük yük gemilerinin çoğu rüzgar enerjisi endüstrisine yönelik bileşenlerle iyi bir şekilde kullanılıyor ancak bunların çoğu artık Asya'dan geliyor. Almanya'dan yapılan ihracat sadece küçük bir rol oynuyor.
Hamburg limanında muhteşem yeni bir ağır yük gemisi vaftiz edildi. Bu eskiden normaldi, ancak bugün nadir bir istisnadır. Devasa konteyner gemilerinin veya yolcu gemilerinin vaftiz edilmesi gibi büyük gösteriler, Hansa şehrini düzenli olarak memnun ediyor. Ağır mallar ve büyük hacimli proje kargoları içeren klasik iş, Hamburg'da sessizce arka planda kaldı.
Ancak ağır yük gemileri, rüzgar enerjisinin karada ve denizde yaygınlaştırılmasında, rüzgar türbinlerinin, rotor kanatlarının, çelik kulelerin ve diğer büyük bileşenlerin taşınmasında olağanüstü bir rol oynamaktadır. Ancak bu durum kıyı limanlarında Hamburg'a göre daha olasıdır. Bu aynı zamanda, bugün Hafen City'de Hamburg ağır yük nakliye şirketi United Heavy Lift tarafından vaftiz edilecek olan UHL-F900 tipi yeni “UHL Masalı” için de geçerli. “Karadaki rüzgar türbinlerinin taşınması ana işimizin bir parçası. “UHL Fable”da United Heavy Lift'in yönetici ortağı Andreas Rolner, “Müşterilerimiz halihazırda rüzgar enerjisi için geniş bir kapasite ayırdı” diyor. “2028 yılına kadar bu segmentte halihazırda yüzde 30 oranında rezerve sahibiz.”
United Heavy Lift şu anda toplam 24 ağır yük gemisi işletiyor. Nakliye şirketi, 2015 yılındaki kuruluşundan bu yana, günümüzün en modern ağır yük yük gemileri olan 19 adet UHL-F900'e sahipti; her biri yaklaşık 150 metre uzunluğunda ve iki vincinde toplam 900 tona kadar kaldırma kuvvetine sahip. Rolner, mevcut inşaat programının artık tamamlandığını söylüyor. 15 knot hızda günlük 21 ton ağır petrol tüketen bu gemiler, önceki nesil ağır yük yük gemilerine göre çok daha ekonomiktir. Aynı zamanda kargo alanlarının ve güvertelerinin tasarımı sayesinde aynı alanda yüzde 40'a kadar daha fazla kargo taşıyabiliyorlar.
Özellikle karadaki sistemler için rüzgar enerjisi söz konusu olduğunda, ekipmanların giderek artan bir kısmı, modern rüzgar enerjisi kullanımının tarihinin yaklaşık 40 yıl önce başladığı Avrupa'dan değil, Asya'dan geliyor. “UHL Fable”, Çin'deki Tianjin'den Cuxhaven'a ilk yolculuğunda Danimarkalı rüzgar türbini üreticisi Vestas için bir sürü rotor kanadı taşıdı. Rüzgar türbinleri için çelik kuleler uzun zamandan beri Asya'dan geliyor.
Avrupa'daki kara konumları ve açık deniz rüzgar santralleri için rüzgar türbinleri hâlâ büyük ölçüde Avrupa'da Vestas, Siemens Gamesa, Nordex, Enercon veya GE Renewables tarafından üretiliyor. Ancak Goldwind, Dongfang ve Mingyang gibi Çinli üreticiler uzun süredir Avrupa pazarına yöneliyor. Temmuz ayının başında, Hamburglu finans şirketi Luxcara, Çinli üretici Mingyang ile Kuzey Denizi rüzgar çiftliği Waterkant'ı 2028'den itibaren 18,5 megawatt güce sahip dünyanın en güçlü açık deniz rüzgar türbiniyle donatmak için bir ön sözleşme imzaladı. Ortak açıklamaya göre, işbirliğinin bir parçası olarak Mingyang “Avrupa'da yerel olarak da istihdam yaratacak”. “Türbinin ilgili elektronik bileşenleri daha sonra Avrupalı tedarikçilerden satın alınacak.”
Açık deniz rüzgar enerjisi söz konusu olduğunda Almanya, siyasi nedenlerden dolayı son on yılda sahip olduğu kıyı endüstrisini neredeyse tamamen kaybetmiş durumda. Geriye kalan tek endüstriyel merkez, Cuxhaven'daki Siemens Gamesa türbin fabrikasının yanı sıra Nordenham'daki temel üreticisi Steelwind civarındadır. Almanya artık Çin, Singapur, Dubai ve İspanya'dan, Kuzey Denizi açıklarındaki rüzgar santralleri için gerekli olan dönüştürücü istasyonlarını tedarik ediyor. Almanya'nın en büyük sivil gemi inşa tersanesi Papenburg'daki Meyer Werft, İspanyol Dragados tersanesinin taşeronu olarak dönüştürücü bileşenleri üretmeye başladı.
Avrupa'dan Asya pazarına yönelik rüzgar enerjisi için ağır kaldırma parçaları, ağır nakliye nakliye şirketi United Heavy Lift'in aşina olmadığı bir şey. Andreas Rolner, “Sözleşmelerimizi yerine getirmek için Avrupa'dan Asya'ya boş bir gemi göndermemiz gerekebilir” diyor. “UHL Fable” gibi bir gemi daha sonra beş katman halinde 50'ye kadar rotor kanadıyla Avrupa'ya geri dönüyor.
Yemen'deki Husi isyancıların saldırılarının Kızıldeniz'de yol açtığı kriz nedeniyle ticari gemiler Güney Afrika çevresinden uzun bir yol kat etmek zorunda kalıyor. Bu da her türlü malın nakliye fiyatlarını artırıyor. United Heavy Lift'in kurucusu ve ortak sahibi Lars Rolner, “Ümit Burnu'nun etrafında araç kullanmak, şu anda taşıma kapasitemizin ilave yüzde 20'sini kaplıyor” diyor. Andreas Rolner, konteynerler için navlun oranlarındaki (nakliye fiyatlarındaki) kısa vadeli artış nedeniyle nakliyecilerin United Heavy Lift'e çelik kutuları Avrupa'dan Asya'ya götürüp götüremeyeceklerini bile sorduklarını söylüyor. Ancak fiyatlar, konteynerlerin son derece uzmanlaşmış bir ağır yük gemisinde taşınması için yeterince yüksek olmayabilir.
Hamburg limanında muhteşem yeni bir ağır yük gemisi vaftiz edildi. Bu eskiden normaldi, ancak bugün nadir bir istisnadır. Devasa konteyner gemilerinin veya yolcu gemilerinin vaftiz edilmesi gibi büyük gösteriler, Hansa şehrini düzenli olarak memnun ediyor. Ağır mallar ve büyük hacimli proje kargoları içeren klasik iş, Hamburg'da sessizce arka planda kaldı.
Ancak ağır yük gemileri, rüzgar enerjisinin karada ve denizde yaygınlaştırılmasında, rüzgar türbinlerinin, rotor kanatlarının, çelik kulelerin ve diğer büyük bileşenlerin taşınmasında olağanüstü bir rol oynamaktadır. Ancak bu durum kıyı limanlarında Hamburg'a göre daha olasıdır. Bu aynı zamanda, bugün Hafen City'de Hamburg ağır yük nakliye şirketi United Heavy Lift tarafından vaftiz edilecek olan UHL-F900 tipi yeni “UHL Masalı” için de geçerli. “Karadaki rüzgar türbinlerinin taşınması ana işimizin bir parçası. “UHL Fable”da United Heavy Lift'in yönetici ortağı Andreas Rolner, “Müşterilerimiz halihazırda rüzgar enerjisi için geniş bir kapasite ayırdı” diyor. “2028 yılına kadar bu segmentte halihazırda yüzde 30 oranında rezerve sahibiz.”
United Heavy Lift şu anda toplam 24 ağır yük gemisi işletiyor. Nakliye şirketi, 2015 yılındaki kuruluşundan bu yana, günümüzün en modern ağır yük yük gemileri olan 19 adet UHL-F900'e sahipti; her biri yaklaşık 150 metre uzunluğunda ve iki vincinde toplam 900 tona kadar kaldırma kuvvetine sahip. Rolner, mevcut inşaat programının artık tamamlandığını söylüyor. 15 knot hızda günlük 21 ton ağır petrol tüketen bu gemiler, önceki nesil ağır yük yük gemilerine göre çok daha ekonomiktir. Aynı zamanda kargo alanlarının ve güvertelerinin tasarımı sayesinde aynı alanda yüzde 40'a kadar daha fazla kargo taşıyabiliyorlar.
Özellikle karadaki sistemler için rüzgar enerjisi söz konusu olduğunda, ekipmanların giderek artan bir kısmı, modern rüzgar enerjisi kullanımının tarihinin yaklaşık 40 yıl önce başladığı Avrupa'dan değil, Asya'dan geliyor. “UHL Fable”, Çin'deki Tianjin'den Cuxhaven'a ilk yolculuğunda Danimarkalı rüzgar türbini üreticisi Vestas için bir sürü rotor kanadı taşıdı. Rüzgar türbinleri için çelik kuleler uzun zamandan beri Asya'dan geliyor.
Avrupa'daki kara konumları ve açık deniz rüzgar santralleri için rüzgar türbinleri hâlâ büyük ölçüde Avrupa'da Vestas, Siemens Gamesa, Nordex, Enercon veya GE Renewables tarafından üretiliyor. Ancak Goldwind, Dongfang ve Mingyang gibi Çinli üreticiler uzun süredir Avrupa pazarına yöneliyor. Temmuz ayının başında, Hamburglu finans şirketi Luxcara, Çinli üretici Mingyang ile Kuzey Denizi rüzgar çiftliği Waterkant'ı 2028'den itibaren 18,5 megawatt güce sahip dünyanın en güçlü açık deniz rüzgar türbiniyle donatmak için bir ön sözleşme imzaladı. Ortak açıklamaya göre, işbirliğinin bir parçası olarak Mingyang “Avrupa'da yerel olarak da istihdam yaratacak”. “Türbinin ilgili elektronik bileşenleri daha sonra Avrupalı tedarikçilerden satın alınacak.”
Açık deniz rüzgar enerjisi söz konusu olduğunda Almanya, siyasi nedenlerden dolayı son on yılda sahip olduğu kıyı endüstrisini neredeyse tamamen kaybetmiş durumda. Geriye kalan tek endüstriyel merkez, Cuxhaven'daki Siemens Gamesa türbin fabrikasının yanı sıra Nordenham'daki temel üreticisi Steelwind civarındadır. Almanya artık Çin, Singapur, Dubai ve İspanya'dan, Kuzey Denizi açıklarındaki rüzgar santralleri için gerekli olan dönüştürücü istasyonlarını tedarik ediyor. Almanya'nın en büyük sivil gemi inşa tersanesi Papenburg'daki Meyer Werft, İspanyol Dragados tersanesinin taşeronu olarak dönüştürücü bileşenleri üretmeye başladı.
Avrupa'dan Asya pazarına yönelik rüzgar enerjisi için ağır kaldırma parçaları, ağır nakliye nakliye şirketi United Heavy Lift'in aşina olmadığı bir şey. Andreas Rolner, “Sözleşmelerimizi yerine getirmek için Avrupa'dan Asya'ya boş bir gemi göndermemiz gerekebilir” diyor. “UHL Fable” gibi bir gemi daha sonra beş katman halinde 50'ye kadar rotor kanadıyla Avrupa'ya geri dönüyor.
Yemen'deki Husi isyancıların saldırılarının Kızıldeniz'de yol açtığı kriz nedeniyle ticari gemiler Güney Afrika çevresinden uzun bir yol kat etmek zorunda kalıyor. Bu da her türlü malın nakliye fiyatlarını artırıyor. United Heavy Lift'in kurucusu ve ortak sahibi Lars Rolner, “Ümit Burnu'nun etrafında araç kullanmak, şu anda taşıma kapasitemizin ilave yüzde 20'sini kaplıyor” diyor. Andreas Rolner, konteynerler için navlun oranlarındaki (nakliye fiyatlarındaki) kısa vadeli artış nedeniyle nakliyecilerin United Heavy Lift'e çelik kutuları Avrupa'dan Asya'ya götürüp götüremeyeceklerini bile sorduklarını söylüyor. Ancak fiyatlar, konteynerlerin son derece uzmanlaşmış bir ağır yük gemisinde taşınması için yeterince yüksek olmayabilir.