kamil şeker
New member
Hamburg prömiyer
“Aida” Hamburg'da zafer yürüyüşüne başlıyor
Tarih: 3 Şubat 2024| Okuma süresi: 4 dakika
“Aida” gösterisinde 250 katılımcının gösterişli ortamı
Kaynak: dpa/Marcus Brandt
Kompakt ve dinamik, muhteşem ve etkileyici: Almanya'daki büyük arenalar için Rian van Holland tarafından sahnelenen Giuseppe Verdi'nin yeni “Aida”sının galası Cuma günü Hamburg'da kutlandı.
DMısırlı prensesin Nil boyunca seyahat ettiği yolcu gemisinin adı kesinlikle Aida değil. Ancak Firavun'un kızı Amneris (Sophia Maeno) bu ismi çok iyi biliyor. Mısır sarayında köle olarak tutulan Etiyopyalı Prenses Aida, general Radames'in (Martin Shalita) gözüne girmek için onun rakibidir. Açıkça söylemek gerekirse, Amneris'in bulunduğu yolcu gemisi Nil Nehri'ni geçmiyor, Verdi'nin “Aida” operasının yakın zamanda galasına sahne olan Hamburg'daki Barclays Arena'daki seyirci bloklarından geçiyor. Yönetmen Rian van Holland nasıl bir gösteri yaratmış. Kompakt ve dinamik, aynı zamanda muhteşem ve etkileyici olan eser, 19. yüzyılın sonlarına ait İtalyan operasının başyapıtını çağdaş bir izleyici kitlesine anlatıyor. Yönetmenliği, kararlı ve etkileyici dans grubu için harika koreografiler (Jerôme Knols) ve gelişmiş ses teknolojisi (Werner Schmidl) tarafından destekleniyor.
Aşıklar aynı zamanda sesli olarak da uyum sağlıyorlar
Başarı için belirleyici bir faktör: Amerikalı şef Michael Ellis Ingram yönetimindeki gösteri için Hansa Senfoni Orkestrası'nın müziğe duyarlı çalışması ve Markus Popp yönetimindeki koro. Yüksek efektlerin olmadığı, ton açısından dengeli, iyi zamanlamayla dramatik (tapınak arka planında Almanca çevirisi eksikti) ve büyük bir sistem kullanılarak iyi kontrol edilen bir ses seviyesinde sunulan bu yapım, 250'den fazla katılımcıyı etkiliyor. Aida ve Ramades'in karşılıklı intiharla sonuçlanan aşkının Romeo ve Juliet'in tutkusunu anımsatması tesadüf değildir.
Prömiyerde parlayan şarkıcılar şunlardı: Danimarkalı soprano Nina Clausen formundaki Aida ikilisi ve Hamburg'da Martin Shalita tarafından muhteşem bir şekilde söylenen Radames. Maeno, Amneris olarak her açıdan ikna ediciydi. Ayrıca seslendirme açısından da etkileyici: Baş Rahip Ramfis rolünde Andrew Nolen ve Mısır Kralı Il Re rolünde Steffen Bruun. Prömiyerde sesli olarak rahatsız olan tek kişi, Etiyopya kralı ve ülkesinin silahlı kuvvetlerinin başkomutanı Aida'nın babası Amonasro rolündeki VaShawn Saoy McIlwain'di. Ara sıra sesini kaybediyordu ama cesurca savaştı.
Seyirciyle yakın temas halinde
Bu genel deneyimden uzaklaşmadı. Devasa bir Mısır tapınağı fonunun önünde, her iki devletin ordularının askerleri, Mısırlı rahipler ve halk, cömertçe doldurulmuş sahnede dans etti. Ancak stantlardaki seyirci blokları arasındaki iç mekan koridorları da seyircilerin zevkine varacak şekilde tamamen dans ve oyunlarla bütünleştirildi, ta Nil Nehri'ne kadar, devasa mavi bir bez halinde seyircilerin kafalarına sıçradı ve hemen üflemeye devam etti. Dansçılar sadece seyircilerle yakın temas kurmakla kalmadı, aynı zamanda Aida, Radames ve Amneris de sıradan insanlara yakın olmaktan çekinmedi. Bu, çalışmalarına alışılmadık derecede doğrudan bir bakış açısı kazandırdı.
Gösterinin başarısının önkoşulu ve tamamlayıcısı, arenada yer alan ve Antik Mısır'daki tapınağın cephesini gösteren büyük bir sahnedir (sanatsal inşaat yönetimi: Andreas Freichels). Opera korosu da dahil olmak üzere 60 parçadan oluşan orkestra binanın altında yer alıyor ve orkestra şefi yapay çukurda orkestranın biraz üzerinde çıkıntı yapıyor. Önemli: Ortada geniş bir dans pisti ve kenarda dans merdivenlerini gösterin. Yeni “Aida”nın öne çıkan özelliklerinden biri, oyuncuların gerçekten sürebileceği çok başarılı, tam boyutlu bir fil kuklasının (yaratım: Marten Maties Lojenburg) ortaya çıkmasıdır. İlka Rönitz-Leyh, sade ve işlevsel olduğu kadar güzel de olan tarihi kostümleri tasarladı.
Gerçek alevler ve el feneri gökkubbesi
Bu prodüksiyonun başarısına iki yaratıcı kişi daha önemli katkıda bulundu: Allessandro Uragallo, operanın tüm önemli sahnelerini resimlerle açıklayan, olay örgüsünü İtalyanca bilmeden bile anlaşılır kılan, sahne üstü animasyonlar konseptini geliştirdi. Canlı kameralardan gelen kayıtlar da burada gösteriliyor ve geniş sahneden samimi sahneler görülebiliyor. Ancak Alex Brok, aksiyonun akışında doğru vurguları ayarlayan ve arenada atmosferler yaratan bir aydınlatma tasarımcısı. Bu aynı zamanda gerçek alevler ve mevcut tüm akıllı telefon fenerlerinin izleyicilerde bir gökkubbe olarak kullanılması da dahil olmak üzere harika ışık efektlerini de içerir. Bu, yeni “Aida”nın ülke arenalarındaki zafer yürüyüşü için heyecan verici bir başlangıçtı.
Olaylar: 7 Şubat, Porsche Arena, Stuttgart; 10 Şubat, PSD BANK DOME, Düsseldorf; 22 Şubat, Olympiahalle, Münih; 25 Şubat ZAG Arena, Hannover; 27 Şubat, Mercedes-Benz Arena, Berlin
“Aida” Hamburg'da zafer yürüyüşüne başlıyor
Tarih: 3 Şubat 2024| Okuma süresi: 4 dakika


“Aida” gösterisinde 250 katılımcının gösterişli ortamı
Kaynak: dpa/Marcus Brandt
Kompakt ve dinamik, muhteşem ve etkileyici: Almanya'daki büyük arenalar için Rian van Holland tarafından sahnelenen Giuseppe Verdi'nin yeni “Aida”sının galası Cuma günü Hamburg'da kutlandı.
DMısırlı prensesin Nil boyunca seyahat ettiği yolcu gemisinin adı kesinlikle Aida değil. Ancak Firavun'un kızı Amneris (Sophia Maeno) bu ismi çok iyi biliyor. Mısır sarayında köle olarak tutulan Etiyopyalı Prenses Aida, general Radames'in (Martin Shalita) gözüne girmek için onun rakibidir. Açıkça söylemek gerekirse, Amneris'in bulunduğu yolcu gemisi Nil Nehri'ni geçmiyor, Verdi'nin “Aida” operasının yakın zamanda galasına sahne olan Hamburg'daki Barclays Arena'daki seyirci bloklarından geçiyor. Yönetmen Rian van Holland nasıl bir gösteri yaratmış. Kompakt ve dinamik, aynı zamanda muhteşem ve etkileyici olan eser, 19. yüzyılın sonlarına ait İtalyan operasının başyapıtını çağdaş bir izleyici kitlesine anlatıyor. Yönetmenliği, kararlı ve etkileyici dans grubu için harika koreografiler (Jerôme Knols) ve gelişmiş ses teknolojisi (Werner Schmidl) tarafından destekleniyor.
Aşıklar aynı zamanda sesli olarak da uyum sağlıyorlar
Başarı için belirleyici bir faktör: Amerikalı şef Michael Ellis Ingram yönetimindeki gösteri için Hansa Senfoni Orkestrası'nın müziğe duyarlı çalışması ve Markus Popp yönetimindeki koro. Yüksek efektlerin olmadığı, ton açısından dengeli, iyi zamanlamayla dramatik (tapınak arka planında Almanca çevirisi eksikti) ve büyük bir sistem kullanılarak iyi kontrol edilen bir ses seviyesinde sunulan bu yapım, 250'den fazla katılımcıyı etkiliyor. Aida ve Ramades'in karşılıklı intiharla sonuçlanan aşkının Romeo ve Juliet'in tutkusunu anımsatması tesadüf değildir.
Prömiyerde parlayan şarkıcılar şunlardı: Danimarkalı soprano Nina Clausen formundaki Aida ikilisi ve Hamburg'da Martin Shalita tarafından muhteşem bir şekilde söylenen Radames. Maeno, Amneris olarak her açıdan ikna ediciydi. Ayrıca seslendirme açısından da etkileyici: Baş Rahip Ramfis rolünde Andrew Nolen ve Mısır Kralı Il Re rolünde Steffen Bruun. Prömiyerde sesli olarak rahatsız olan tek kişi, Etiyopya kralı ve ülkesinin silahlı kuvvetlerinin başkomutanı Aida'nın babası Amonasro rolündeki VaShawn Saoy McIlwain'di. Ara sıra sesini kaybediyordu ama cesurca savaştı.
Seyirciyle yakın temas halinde
Bu genel deneyimden uzaklaşmadı. Devasa bir Mısır tapınağı fonunun önünde, her iki devletin ordularının askerleri, Mısırlı rahipler ve halk, cömertçe doldurulmuş sahnede dans etti. Ancak stantlardaki seyirci blokları arasındaki iç mekan koridorları da seyircilerin zevkine varacak şekilde tamamen dans ve oyunlarla bütünleştirildi, ta Nil Nehri'ne kadar, devasa mavi bir bez halinde seyircilerin kafalarına sıçradı ve hemen üflemeye devam etti. Dansçılar sadece seyircilerle yakın temas kurmakla kalmadı, aynı zamanda Aida, Radames ve Amneris de sıradan insanlara yakın olmaktan çekinmedi. Bu, çalışmalarına alışılmadık derecede doğrudan bir bakış açısı kazandırdı.

Gösterinin başarısının önkoşulu ve tamamlayıcısı, arenada yer alan ve Antik Mısır'daki tapınağın cephesini gösteren büyük bir sahnedir (sanatsal inşaat yönetimi: Andreas Freichels). Opera korosu da dahil olmak üzere 60 parçadan oluşan orkestra binanın altında yer alıyor ve orkestra şefi yapay çukurda orkestranın biraz üzerinde çıkıntı yapıyor. Önemli: Ortada geniş bir dans pisti ve kenarda dans merdivenlerini gösterin. Yeni “Aida”nın öne çıkan özelliklerinden biri, oyuncuların gerçekten sürebileceği çok başarılı, tam boyutlu bir fil kuklasının (yaratım: Marten Maties Lojenburg) ortaya çıkmasıdır. İlka Rönitz-Leyh, sade ve işlevsel olduğu kadar güzel de olan tarihi kostümleri tasarladı.
Gerçek alevler ve el feneri gökkubbesi
Bu prodüksiyonun başarısına iki yaratıcı kişi daha önemli katkıda bulundu: Allessandro Uragallo, operanın tüm önemli sahnelerini resimlerle açıklayan, olay örgüsünü İtalyanca bilmeden bile anlaşılır kılan, sahne üstü animasyonlar konseptini geliştirdi. Canlı kameralardan gelen kayıtlar da burada gösteriliyor ve geniş sahneden samimi sahneler görülebiliyor. Ancak Alex Brok, aksiyonun akışında doğru vurguları ayarlayan ve arenada atmosferler yaratan bir aydınlatma tasarımcısı. Bu aynı zamanda gerçek alevler ve mevcut tüm akıllı telefon fenerlerinin izleyicilerde bir gökkubbe olarak kullanılması da dahil olmak üzere harika ışık efektlerini de içerir. Bu, yeni “Aida”nın ülke arenalarındaki zafer yürüyüşü için heyecan verici bir başlangıçtı.
Olaylar: 7 Şubat, Porsche Arena, Stuttgart; 10 Şubat, PSD BANK DOME, Düsseldorf; 22 Şubat, Olympiahalle, Münih; 25 Şubat ZAG Arena, Hannover; 27 Şubat, Mercedes-Benz Arena, Berlin