Otoyol inşaatı: A26 Doğu projesi sallanıyor

kamil şeker

New member
Hamburg karayolu inşaatı

A26 Doğu projesi sallantıda



Durum: 11:45| Okuma süresi: 4 dakika






Planlanan A26 Doğu için güney Elbe üzerindeki köprünün görselleştirilmesi



Planlanan A26 Doğu için güney Elbe üzerindeki köprünün görselleştirilmesi




Planlanan A26 Doğu için güney Elbe üzerindeki köprünün görselleştirilmesi

Kaynak: Engineering Association sbp


WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesi için geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.


SPD bütçe politikacısı Bettina Hagedorn, koalisyon ortağı FDP’yi kitlesel olarak eleştiriyor ve yeni inşaat projesinin finansmanını sorguluyor. Çevreci kuruluş Nabu gibi proje karşıtları birçok nedenden dolayı A26 Doğu’yu engellemek istiyor.





eSalı gecesi Patriotic Society’de garip bir tartışma oldu. Yaklaşık 100 vatandaşın yoğun ilgi gösterdiği etkinliğe giriş olarak, çevre örgütü BUND’un bir çalışanı A26 East’in inşasına karşı açıkça yapılandırılmış bir itirazda bulundu. Limanın güney ucunda A1 ve A7 arasında planlanan yaklaşık on kilometre uzunluğundaki bağlantı, muhtemelen sadece en pahalı Alman otoyol projesi değil, kilometre başına yaklaşık iki milyar avroya eşdeğerdir. Ayrıca bozkıra dönüştürülebilecek yaklaşık 40 hektarlık değerli turba toprağını da yok ediyor, türlerin korunmasını etkiliyor ve Hamburg’un iklim koruma stratejisiyle çelişiyor.

Podyumda daha sonra üç kişi A26 Ost’a karşı ve sadece bir kişi onun için tartıştı. Çevre koruma örgütü Nabu’nun başkanı Malte Siegert, Hamburg Teknik Üniversitesi’nden ulaşım bilimcisi Philine Gaffron ve Bundestag’ın SPD üyesi Bettina Hagedorn, bu yeni binanın neden gelmemesi gerektiğini veya gerçekçi olmadığını açıkladı. Sadece eski Ekonomi Devlet Danışmanı ve Hamburg Liman İşletmecileri Derneği’nin (UVHH) şu anki Başkanı olan Gunther Bonz, Hamburg ulaşım sisteminin neden A26 East tarafından desteklenmesi gerektiğini açıklıyor.


ayrıca oku


Hamburg'daki Nabu bölge derneğinin başkanı Malte Siegert, örgütün ofisinde Hansa şehri haritasının önünde






İçerik açısından Hagedorn’un açıklamaları yeni ve oldukça şaşırtıcıydı. Ostholstein’dan SPD’li siyasetçi, 2002’den beri Alman Federal Meclisi üyesidir. Şu anda önemli bütçe komitesinin başkan yardımcısıdır. 2018’den 2021’e kadar Hagedorn, o sırada şu anki Şansölye Olaf Scholz (SPD) olan Federal Maliye Bakanı’nda Parlamenter Devlet Sekreteriydi. Hagedorn, 2018’den önce bile Federal Meclis Bütçe Komisyonunda yer alıyordu.

Her şeyden önce Hagedorn, Federal Ulaştırma Bakanı Volker Wissing’in karayolu trafik politikasına kafa kafaya saldırdı. SPD şu anda Berlin’i Yeşiller ve FDP ile birlikte bir trafik ışığı koalisyonunda yönetiyor. Hagedorn, Bakanın Avrupa’da içten yanmalı motorların çalışma sürelerinin Almanya’da bir hız sınırına karşı uzatılmasına ve bu ülkede daha fazla otoyol inşasına yönelik önerileri hakkında “Wissing’in yalnızca sınırlı bir öğrenme yeteneği var,” dedi. Hagedorn, Yeşiller ile FDP arasındaki koalisyon anlaşmazlığını da göz önünde bulundurarak, “Tabii ki, yeni otoyol inşaatına öncelik vermemelisiniz.” FDP, demiryollarına ek olarak yeni otoyollar da inşa etmek isterken, Yeşiller yeni inşaatların demiryoluna odaklanmasını istiyor.


ayrıca oku


Wandsbek'teki şantiyede S4'ün inşaatı için proje yöneticisi Amina Karam






Hamburg’da 2021’de yeniledikleri koalisyon hükümetinde A26 East’in inşasından yana olduklarını açıkça dile getirmişlerdi. Federal düzeyde, SPD’nin otoyol inşaatı konusundaki konumu, FDP ve Yeşiller’inkinden daha az net. Ancak Hagedorn burada bir istisna yaptı: “Almanya olarak önümüzdeki yıllarda Ukrayna için yardım istiyorsak ve kırmızı kalemi diğer projeler için kullanırsak, aksi takdirde gerekli para bulunamayacak.” 2016, inşaat projelerindeki güçlü maliyet artışları nedeniyle de Berliner Koalisyonu “kesinlikle gözden geçirilmeli”. Lütfen A26 East’i inşa etmek için federal hükümeti önceden belirlemeyin. “Koalisyon anlaşması Ukrayna savaşı başlamadan önce imzalandı.








Hagedorn, SPD’de büyük ulaşım projelerine ilişkin çoğunluk görüşünü temsil etmiyor. Ostholstein’da ve federal düzeyde, Danimarka ve Almanya arasındaki Fehmarnbelt boyunca sabit bir bağlantının inşasına ve onun Fehmarn adası ve Schleswig-Holstein üzerinden karayolu ve demiryolu ile iç bağlantısına karşı yıllardır mücadele ediyor. 2008’den bu yana, bu Avrupa uzun mesafe rotasının inşası için Danimarka ve Almanya arasında bir devlet sözleşmesi bulunmaktadır. Schleswig-Holstein’daki eyalet hükümetleri için, aynı zamanda Hamburg ve Kopenhag metropol bölgelerini birbirine bağlaması amaçlanan yeni hızlı geçiş hattının inşası, hem SPD’nin önderliğinde hem de – şu anda – her zaman en önemli öncelik olmuştur. CDU.


ayrıca oku


Puttgarden'deki şantiyede Femern A/S'den Martin Staffel.  Almanlar, Fehmarnbelt tünelinin her iki ucundaki toprak kazısını ve arazi ıslahını koordine ediyor.






Bununla birlikte, finansman sorunu, A26 Doğu’nun inşası için ilgili bir faktör haline gelebilir. Federal hükümetin konseptlerine göre yol, Hamburg çevresindeki büyük ölçekli bir otoyol halkasının parçası olacak – batıda halihazırda yapım aşamasında olan A26 West’e, doğuda A1’e bağlanacak ve böylece aynı zamanda “kıyı otoyolu” A20’ye ve gelecekteki Fehmarnbelt geçidine. A20 ise Glückstadt’a kadar uzatılacak ve inşa edilecek yeni bir Elbe tüneli ile Aşağı Saksonya’ya kadar devam edecek – burada yine uzatılmış bir A26 ile buluşacak. Bununla birlikte, federal hükümetin bu projeleri gerçekleştirip gerçekleştirmeyeceği de tamamen belirsizdir.

Hamburg’da ayrıca, önemli federal fonlar gerektiren Köhlbrand’ın yeni bir geçişi hakkında bir anlaşmazlık var. Hamburg medyasında yer alan isimsiz bir kaynağın verdiği bilgiye göre, köhne Köhlbrand Köprüsü’nün yerine Köhlbrand köprüsünün altından geçmek bile beş milyar avroya mal olabilir. Nabu ve BUND, Köhlbrand geçidinin A1 ve A7 arasındaki gelecekteki ana bağlantı olarak genişletilmesi ve bu sırada Doğu A26’da vazgeçilmesi çağrısında bulunuyor. Çevre Senatörü Jens Kerstan gibi Hamburg’daki birçok Yeşil siyasetçi de artık bu görüşü paylaşma eğiliminde. Ancak, Yeşiller aslında bugünkü A26 Ost’un planlarını CDU ile Yeşiller arasında 2008’de Hamburg’da yapılan koalisyon müzakerelerinde “icat etti”. Bu konseptin yaratıcısı, şu anda Robert Habeck (Yeşiller) liderliğindeki Federal Ekonomi ve İklim Koruma Bakanlığı’nda memur olarak çalışan eski Hamburg Kentsel Gelişim ve Çevre Senatörü Anja Hajduk’tur.