Otonom sürüş: Hamburg, sürücüsüz servisler için federal fon alıyor

kamil şeker

New member
Hamburg otonom sürüş

Hamburg, kendinden tahrikli mekikler için federal fon aldı



Durum: 16:55| Okuma süresi: 3 dakika




HVV için otonom sürüş için finansman bildirimi




Federal Ulaştırma ve Dijital Bakanı Volker Wissing (FDP, l) ve Hamburg Ulaştırma ve Mobilite Senatörü Anjes Tjarks (Bündnis 90/Die Grünen, l) O’nun önünde duruyor.…n-talep mekiği “Diego”

Kaynak: dpa/Christian Charisius


WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.


2025’in sonuna kadar 20 otonom servis, Hamburg’daki yerel toplu taşımayı tamamlayacak. Federal Ulaştırma Bakanlığı, Hansa adı “Ahoi” olan pilot projeyi 18 milyon avro ile destekliyor. Proje Avrupa’da benzersizdir.





WHansa kentine turist olarak gelir, genellikle Hamburg’u yoğun metro, S-Bahn ve otobüs hizmetleri ağıyla yoğun nüfuslu bir şehir olarak deneyimler. Ancak her gün şehir içinde işe gidip gelen hamburgerciler, uygun toplu taşıma aracı bulmanın yalnızca şehrin varoşlarında ve yoğun olmayan zamanlarda çok daha zor hale geldiğini biliyor.

Burada, şehir yıllarca sözde talep üzerine tekliflere güvendi. Ayrıca gelecekte otonom sürüş yapmaları gerekiyor.


ayrıca oku


Uzaktan kumandalı bir araç, şehir trafiğinde yönlendirilir.  Manzara, doğrudan arabada oturuyor olmanızdan neredeyse hiç farklı değil






Bir araştırma projesi, talep üzerine sürüş yapan otonom araçların olanaklarını keşfetmeyi amaçlıyor. Federal Ulaştırma Bakanlığı, araştırma projesini yaklaşık 18 milyon Euro ile, yani Avrupa’da benzersiz olan uygulamalı araştırma için hesaplanan 37 milyon Euro’luk maliyetin yaklaşık yarısı ile desteklemektedir. Federal Ulaştırma Bakanı Volker Wissing (FDP), finansman kararını Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein (VHH) Genel Müdürü Lorenz Kasch’a Salı günü teslim etti. VHH, Hamburg ve çevresinde 170 otobüs hattını işletmekte ve projeyi koordine etmektedir.

“Hamburg’un isteğe bağlı teklifinin toplu taşımaya entegrasyonla otomasyonu” (AHOI) projesinde, otonom ve manuel olarak kontrol edilen araçlardan oluşan karma bir filo test edilecek. Hamburg’da halihazırda iyi bilinen isteğe bağlı servis otobüsleri konsepti ve otonom sürüş birbirine bağlanacak.


ayrıca oku


Kırsal arazide yeşil alanlar boyunca asfalt yolda giden kamyonun havadan görünümü.






“Aralık ayında, Hamburg metropol bölgesini bir hareketlilik modeli bölgesine dönüştürmek için federal hükümetle anlaştık. Otonom sürüş bu konuda merkezi bir rol oynuyor,” dedi Hamburg’un Ulaşım Senatörü Anjes Tjarks (Yeşiller).








Projenin ilk olarak Harburg’un Hamburg semtinde test edileceğini duyurdu. Hvv hop (önceden: ioki) sistemi orada zaten var ve bununla yerel ulaşım bileti sahipleri yolculuk başına iki avro ek ücret karşılığında bir sonraki tren bağlantısına servis sipariş edebiliyor. Gelecekte, hvv-hop filosunun bazı bölümleri otonom olarak hareket halinde olacak.

20 otonom araç en geç 2025 yılı sonuna kadar Hamburg sokaklarında seyrediyor olacak. VHH’ye ek olarak, proje konsorsiyumunun bir kısmı Hamburg’daki ulaşım otoritesi, Berlin yazılım geliştiricisi PSI Transcom GmbH, Berlin ve Greifswald merkezli İklim Koruma, Enerji ve Mobilite Enstitüsü (IKEM) ve Fraunhofer Ulaşım Enstitüsü’dür. ve Dresden’deki Altyapı Sistemleri ve Hamburg Teknik Üniversitesi. Ortaklar ayrıca Alman Taşımacılık Şirketleri Birliği (VDV) ile çalışmak istiyor.


ayrıca oku


Yeni satın alınan Europcar ve paylaşımlı taksi yan kuruluşu Moia, VW için yola çıkacak






AHOI, Hamburg şehri için genel bir stratejinin içine yerleştirilmiştir: sözde Hamburg döngüsü. 2030 yılına kadar, her Hamburg vatandaşı sabahtan akşama beş dakika içinde bir toplu taşıma hizmetine erişebilmelidir. Klasik toplu taşıma ağını isteğe bağlı tekliflerle tamamlayarak bunu mümkün kılmak istiyor. Ulaştırma Senatörü Tjarks, otonom mekiklerin bunda önemli bir rol oynadığını açıkladı.

Onlarla, dijital hareketliliğin avantajları en iyi şekilde kullanılabilir. Bu, diğer şeylerin yanı sıra, klasik otobüslerin aksine, her zaman değil, yalnızca ihtiyaç duyulduğunda sürmek zorunda olmalarını içerir.