kamil şeker
New member
Hamburg Okyanus Yarışı
Boris Herrmann’ın teknesinin güçlü bir rüzgar roketi olduğu ortaya çıktı
11:01 itibariyle| Okuma süresi: 3 dakika
Şimdi dalgaların arasından geçiyor: De “Malizia – Seaexplorer” konfor alanına ulaştı
Kaynak: © Ricardo Pinto | Takım Malizia
WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesi için geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
“Malizia – Seaexplorer” vaftiz edildiğinde heyecan yarattı. Boris Herrmann tarafından ortaklaşa geliştirilen yarış yatı rakiplerinden farklı. Dalgalı güney denizinde formunun zirvesinde.
Boris Herrmann’ın yarış yatı nihayet kendine geldi. “Malizia – Seaexplorer”, Kral’ın Okyanus Yarışı’ndaki etabının 16. gününde, direk hasarı onarılarak Güney Okyanusu’nu yüksek hızda sürdü. İlk yarı sıralamasında ikinci sırada yer alan Malizia Takımı, İsviçreli “Holcim-PRB”yi kovalıyordu. Filonun en hızlı teknesi olan Alman bayraklı yat, Salı sabahı liderle arasındaki farkı 90 deniz milinin altına indirdi ve yetişmeye devam etti.
ayrıca oku
The Ocean Race/Sailing Energy/The Ocean Race/dpa +++ dpa-Bildfunk +++"/>
41 yaşındaki Herrmann memnuniyetle “Tekneyi güney için yaptım” dedi. Hamburger fikri uzun bir bekleyişin ardından kendini kanıtladı. Yeni yatı 19 Temmuz 2022’de vaftiz edildiğinde dikkatleri üzerine çekti. Sağlam görünümü ve hacimli pruvası, “Malizia – Seaexplorer”ı rakiplerine kıyasla hantal gösteriyordu. 28 metre uzunluğundaki folyo teknenin güverte evi ayakta yüksekliğe sahipken, yarışmacılar sadece 1,45 metrede eğilerek hareket etmek ve çalışmak zorunda kalıyor.
Boris Herrmann şimdi zirveyi kovalıyor
Kaynak: dpa
Herrmann’ın teknesi, bu sağlamlığın bedelini daha zayıf rüzgarlarda dezavantajlarla ödüyor. Daha hafif rakipler genellikle daha hızlı ilerleme kaydeder. Ama şimdi bir Formula 1 füzesinden çok dört tekerlekten çekişli bir güç merkezine benzeyen Alman yatı, kendi unsurunda. ABD ekibi 11th Hour Racing’den Amory Ross, kıskançlıkla, “Gövdesinin şekli onu, girdiğimiz dalgaların üzerinden taşıyor,” gözleminde bulunmadı.
ayrıca oku
Daha kraliçe etabının başlamasından önce, Berlin Guyot yardımcı kaptanı Robert Stanjek “Malizia – Seaexplorer”ın en iyi aday olduğunu onaylamıştı: “Boris’in teknesinin kraliçe etabında iyi performans göstereceğini düşünüyorum. Rüzgarlı olduğunda bariz bir çizme kullanıyorlar. Tahminime göre, bazı insanlar artık tekneye daha alçakgönüllülükle bakıyor.”
Yeni Zelanda ve Antarktika arasındaki denizde üçüncü haftanın başında, dört tekneden oluşan küçük ama güçlü okyanus yarışı filosu Güney Denizleri boyunca doğuya koştu. “Öfkeli Elliler”de, tüm takımlar hızlarını artırmaya devam ederken ekipmanlarında kırılma ve yorgunlukla mücadele ediyor. Arkalarında Cape Town’dan Brezilya’daki Itajaí’ye kadar uzanan dev sahnede 5000’den fazla deniz mili uzanıyor. Yaklaşık 7000 deniz mili ve Horn Burnu hâlâ ustalaşmayı bekliyor.
ayrıca oku
Yürüyüşçü Christine Türmer
“Holcim-PRB”nin 24 saatlik 595,26 deniz mili (1102,4 kilometre) rekoru kırdığı etabın ikinci haftasının sonunda rekor günlerin ardından, gemideki hasar listeleri de büyüyor. “Holcim-PRB” üzerindeki bir güneş paneli, güverteden gelen Güney Denizi dalgaları tarafından söndürülen alev aldı. ABD takımı 11th Hour Racing’in ana yelkendeki büyük bir yırtık nedeniyle onarım için durmayı düşündüğü, ancak o zamandan beri etaba devam etmeye karar verdiği “Malama” güvertesindeki durum daha dramatik.
Alternatör üzerinde uzun çalışma
Herrmann’ın mürettebatı ayrıca daha fazla onarım zorluğunun üstesinden gelmek zorunda kaldı: bir ön yelkenin askıya alınması bozuldu, alternatörün 20 saatin üzerinde yeniden çalıştırılması gerekiyordu. Son olarak, folyo kutusundan hidrolik silindirin gevşek bir bağlantısının onarılması gerekiyordu. Bu, Malizia – Seaexplorer’ın Güney Okyanusu’nda iyi yelken açtığına dair değerli bilgilerden uzaklaşmadı.
Guyot yardımcı kaptanı Stanjek, “Malizia”nın Breton denizinde yelkencilik sıcak noktası Lorient’te kutlanışını hatırladı: “Half Lorient ilk başta tekneyle dalga geçti, ama şimdi yutması zor.” Herrmann bu güzel duygunun tadını çıkarıyor: “Biz inşa ettik. bu dalgaları daha iyi ve güvenli bir şekilde aşabileceğimiz bir tekne. Bu nihayet gerçekleşti. Bunun için biraz beklemek zorunda kaldık.”
Boris Herrmann’ın teknesinin güçlü bir rüzgar roketi olduğu ortaya çıktı
11:01 itibariyle| Okuma süresi: 3 dakika

Şimdi dalgaların arasından geçiyor: De “Malizia – Seaexplorer” konfor alanına ulaştı
Kaynak: © Ricardo Pinto | Takım Malizia
WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesi için geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
“Malizia – Seaexplorer” vaftiz edildiğinde heyecan yarattı. Boris Herrmann tarafından ortaklaşa geliştirilen yarış yatı rakiplerinden farklı. Dalgalı güney denizinde formunun zirvesinde.
Boris Herrmann’ın yarış yatı nihayet kendine geldi. “Malizia – Seaexplorer”, Kral’ın Okyanus Yarışı’ndaki etabının 16. gününde, direk hasarı onarılarak Güney Okyanusu’nu yüksek hızda sürdü. İlk yarı sıralamasında ikinci sırada yer alan Malizia Takımı, İsviçreli “Holcim-PRB”yi kovalıyordu. Filonun en hızlı teknesi olan Alman bayraklı yat, Salı sabahı liderle arasındaki farkı 90 deniz milinin altına indirdi ve yetişmeye devam etti.
ayrıca oku

41 yaşındaki Herrmann memnuniyetle “Tekneyi güney için yaptım” dedi. Hamburger fikri uzun bir bekleyişin ardından kendini kanıtladı. Yeni yatı 19 Temmuz 2022’de vaftiz edildiğinde dikkatleri üzerine çekti. Sağlam görünümü ve hacimli pruvası, “Malizia – Seaexplorer”ı rakiplerine kıyasla hantal gösteriyordu. 28 metre uzunluğundaki folyo teknenin güverte evi ayakta yüksekliğe sahipken, yarışmacılar sadece 1,45 metrede eğilerek hareket etmek ve çalışmak zorunda kalıyor.

Boris Herrmann şimdi zirveyi kovalıyor
Kaynak: dpa
Herrmann’ın teknesi, bu sağlamlığın bedelini daha zayıf rüzgarlarda dezavantajlarla ödüyor. Daha hafif rakipler genellikle daha hızlı ilerleme kaydeder. Ama şimdi bir Formula 1 füzesinden çok dört tekerlekten çekişli bir güç merkezine benzeyen Alman yatı, kendi unsurunda. ABD ekibi 11th Hour Racing’den Amory Ross, kıskançlıkla, “Gövdesinin şekli onu, girdiğimiz dalgaların üzerinden taşıyor,” gözleminde bulunmadı.
ayrıca oku

Daha kraliçe etabının başlamasından önce, Berlin Guyot yardımcı kaptanı Robert Stanjek “Malizia – Seaexplorer”ın en iyi aday olduğunu onaylamıştı: “Boris’in teknesinin kraliçe etabında iyi performans göstereceğini düşünüyorum. Rüzgarlı olduğunda bariz bir çizme kullanıyorlar. Tahminime göre, bazı insanlar artık tekneye daha alçakgönüllülükle bakıyor.”

Yeni Zelanda ve Antarktika arasındaki denizde üçüncü haftanın başında, dört tekneden oluşan küçük ama güçlü okyanus yarışı filosu Güney Denizleri boyunca doğuya koştu. “Öfkeli Elliler”de, tüm takımlar hızlarını artırmaya devam ederken ekipmanlarında kırılma ve yorgunlukla mücadele ediyor. Arkalarında Cape Town’dan Brezilya’daki Itajaí’ye kadar uzanan dev sahnede 5000’den fazla deniz mili uzanıyor. Yaklaşık 7000 deniz mili ve Horn Burnu hâlâ ustalaşmayı bekliyor.
ayrıca oku

Yürüyüşçü Christine Türmer
“Holcim-PRB”nin 24 saatlik 595,26 deniz mili (1102,4 kilometre) rekoru kırdığı etabın ikinci haftasının sonunda rekor günlerin ardından, gemideki hasar listeleri de büyüyor. “Holcim-PRB” üzerindeki bir güneş paneli, güverteden gelen Güney Denizi dalgaları tarafından söndürülen alev aldı. ABD takımı 11th Hour Racing’in ana yelkendeki büyük bir yırtık nedeniyle onarım için durmayı düşündüğü, ancak o zamandan beri etaba devam etmeye karar verdiği “Malama” güvertesindeki durum daha dramatik.
Alternatör üzerinde uzun çalışma
Herrmann’ın mürettebatı ayrıca daha fazla onarım zorluğunun üstesinden gelmek zorunda kaldı: bir ön yelkenin askıya alınması bozuldu, alternatörün 20 saatin üzerinde yeniden çalıştırılması gerekiyordu. Son olarak, folyo kutusundan hidrolik silindirin gevşek bir bağlantısının onarılması gerekiyordu. Bu, Malizia – Seaexplorer’ın Güney Okyanusu’nda iyi yelken açtığına dair değerli bilgilerden uzaklaşmadı.
Guyot yardımcı kaptanı Stanjek, “Malizia”nın Breton denizinde yelkencilik sıcak noktası Lorient’te kutlanışını hatırladı: “Half Lorient ilk başta tekneyle dalga geçti, ama şimdi yutması zor.” Herrmann bu güzel duygunun tadını çıkarıyor: “Biz inşa ettik. bu dalgaları daha iyi ve güvenli bir şekilde aşabileceğimiz bir tekne. Bu nihayet gerçekleşti. Bunun için biraz beklemek zorunda kaldık.”