Okul ve yapay zeka: Okul eğitiminde çok fazla muhafazakarlık mı var? Kretschmann'ın girişimi hakkında tartışma

kamil şeker

New member
Baden-Württemberg'in hükümet başkanı Kretschmann müfredatta bir “Yapay Zeka devrimi” çağrısında bulunuyor: okul politikası eskiye fazlasıyla bağlı kalıyor. Örneğin coğrafyada harita okumayı öğrenmenin modası geçmiş durumda. Bu girişim Federal Meclis'teki eğitim politikacıları tarafından nasıl karşılandı? Bir taraf, çocukların “yapay zekanın oyuncakları” haline getirilmesine karşı uyarıda bulunuyor.


Baden-Württemberg Başbakanı Winfried Kretschmann'a göre, yapay zekadaki (AI) teknolojik ilerlemenin bir sonucu olarak okul öğretimi temelden değişmeli. Yeşil siyasetçi Alman Basın Ajansı'na, okulun görevinin öğrencilerin dünyada dolaşabilmelerini ve kendilerini kanıtlayabilmelerini sağlamak olduğunu söyledi. “Ve eğer dünya bu yapay zeka devriminin bir sonucu olarak değişirse, o zaman bunun okullara da mümkün olduğunca çabuk yansıtılması gerekiyor.”

Kretschmann'ın bakış açısına göre bu, neyin güncelliğini yitirdiğini sormayı da içeriyor; örnek olarak coğrafya derslerini gösterdi: “Harita okumayı öğrenmek eskiden çok önemliydi. Aksi halde bir yere gitmek isteseniz de yolunuzu bulamazsınız. Bugün artık bu ölçüde buna gerek yok. Navigasyon sistemlerimiz var, herkesin bir cep telefonu var ve GPS aracılığıyla navigasyon yapabiliyor.” Kretschmann ayrıca cep telefonlarında yapay zeka tabanlı ders araçlarının kullanılmasının yararlı olduğunu açıkladı ve sınıf çalışmalarını düzeltirken bu teknolojiyi kullanan öğretmenlere açıktı.


Eski lise öğretmeni Kretschmann da şunları eleştirdi: “Tüm okul politikasında çok ama çok muhafazakar bir eğilim var. Her zaman sadece eskiyi savunmak ve ona tutunmak istiyorlar.” Eyalet parlamentosu şu anda eyalet hükümetinin lise sınıfları için bilgisayar bilimi, yapay zeka ve medya eğitimi becerilerine yönelik bir konunun başlatılmasını sağlayan bir eğitim paketini tartışıyor. beşten on bire kadar.

Federal Meclis'teki partiler Kretschmann'ın açıklamalarına nasıl tepki veriyor?

Union: “Öğrenciler için uzun zamandır bir gerçeklikti”


için Birlik grubunun eğitim politikası sözcüsü Thomas Jarzombek (CDU)ifadeleri, “dijital anlaşmanın içeriğini tasarlarken yapay zeka ve veri destekli öğrenmeye çok daha fazla odaklanmanın önemli olduğunu” gösteriyor. Bu bağlamda Federal Eğitim Bakanı Cem Özdemir (Yeşiller) “şu ana kadar çok az şey yaptı”.


Jarzombek şunu vurguluyor: “Yapay zeka uzun zamandır öğrenciler için bir gerçeklik haline geldi.” Aynı zamanda öğretmenler için de bir gerçeklik haline gelmeli ve onları “ders hazırlama, işleri düzeltme ve genel olarak okuldaki tüm bürokrasiyi basitleştirme konusunda” desteklemeli. Jarzombek WELT, müfredatta ayarlamaların “çok daha agresif” yapılması gerektiğini söylüyor. “Yapay zeka her konunun bir parçası haline gelmeli, bu çok önemli. Haftada bir saatlik yapay zeka gereksinimleri karşılamıyor.”

Yeşiller Partisi milletvekili Maria Klein-Schmeink partideki meslektaşıyla aynı fikirde: “Kretschmann haklı olarak okulların sosyal ve teknolojik değişimi yansıtması gerektiğine işaret etti. Temel görevleri çocukları ve gençleri dünyaya, özellikle de yarının profesyonel dünyasına hazırlamaktır ve yapay zeka bunda önemli bir rol oynayacaktır.” Klein-Schmeink şunu vurguluyor: “Bu, coğrafya gibi konuların tamamen ortadan kaldırılmasıyla ilgili değil; daha ziyade geleneksel içeriği eleştirel bir şekilde gözden geçirmek ve dijital egemenlik, eleştirel düşünme ve problem çözme becerileri gibi geleceğe yönelik becerileri desteklemek üzereyiz. Örneğin coğrafya, küresel bağlantıları anlamak için önemini koruyor.”


Parlamento grup başkan yardımcısı, “okul politikasındaki eski düşünce kalıplarının üstesinden gelmenin ve yeniliklerin önünü açmanın” gerekli olduğunu açıklıyor. Eğitim teknolojik gelişmelerin gerisinde kalmamalı.” Baden-Württemberg'de planlanan medya eğitimi konusu gibi projeler “okullarımızı daha sürdürülebilir hale getirmek ve öğrencileri önümüzdeki onyılların zorluklarına daha iyi hazırlamak için önemli bir adımdır”.

Erken arabuluculuk için FDP – AfD için yapay zeka “kurtarıcı yok”


FDP'nin Federal Meclis'teki eğitim politikası sözcüsü Ria SchröderWELT şöyle diyor: “Dijital beceriler ve temel yapay zeka anlayışı, ideal olarak ilkokuldan itibaren tüm okul türlerinde yer alır.” Schröder, yeni teknolojiyi kullanarak öğretim içeriğinin modernleştirilmesinden yanadır: “Örneğin, matematik şu şekilde genişletilebilir: veri analizi ve algoritmaları içerir, tarihte tarihsel olaylar sanal zaman yolculuğu veya Sophie Scholl ile sohbet yoluyla deneyimlenebilir.


Liberaller, Kretschmann'ın da Kasım 2024'te uygulamaya koyduğu bir senaryo olan zorunlu ikinci yabancı dili okul dersi olarak kaldırmaya açık. Ancak Schröder, kendisinden farklı olarak bunu yapay zeka olanaklarıyla haklı çıkarmıyor: “Birçok kişi okuldan sonra, örneğin yetişkin eğitim merkezlerinde veya uygulamalarla gönüllü olarak başka diller öğreniyor – çoğu zaman okuldakinden daha başarılı oluyor.” Schröder'e göre “merkezi.” ” Öğretmenlerin yapay zeka ve dijital teknolojileri öğretimde duyarlı bir şekilde kullanabilmeleri için kapsamlı bir eğitimdir. Öğretmen yetiştirme kursu yeni zorluklara ve teknolojilere açıklığı teşvik etmelidir.”

Şüpheci tepki veriyor AfD parlamento grubunun eğitim politikası sözcüsü Nicole HöchstKretschmann'ın talebine yanıt olarak: “Yapay zekanın aşırı naif kullanımı nedeniyle artık bilgiye sağlam bir şekilde tutunamayan öğrenciler artık bir iç referans sistemine sahip değiller, gerçekleri değerlendiremezler ve bilginin ve yapay zekanın oyuncakları haline gelemezler. Ancak değerlendirmek, sınıflandırmak, ağ oluşturmak ve uygulamak en üst disiplindir. Beyin, kullandığınızda sabun gibi yıpranmaz!” Aksine, “kültürel tekniklerimizin uygulanması ve ustalığı, hızlı sinir ağlarının ve dolayısıyla zekanın gelişimini teşvik etti. Almanya'da buna doyamayız.”


Höchst, bunun “öğrencilerin özerkliğe, olgunluğa ulaşmalarını ve kendileri ve toplumumuz için sivil sorumluluk üstlenmelerini sağlamak” ile ilgili olduğunu vurguluyor. Hümanist eğitim buna kendi kendini gerçekleştiren katılımın anahtarıdır. Çerçeve müfredat ve zaman çizelgeleri hakkındaki tartışma bu koşullar altında gerçekleşmelidir.” Yapay zeka “öğretmenleri ve öğrencileri çeşitli şekillerde destekleyebilir” – ancak kullanımı “öğrenmeye ve gelişim fizyolojisine yardımcı olmalıdır”. AfD'li siyasetçi teknolojiye farklı bir bakış açısını savunuyor: “Yapay zeka, dijitalleşmeyle birlikte çağımızın önemli bir gelişmesi ama bir kurtarıcı değil.”


Kretschmann'ın okul politikasına yönelik eleştirisi Höchst'le çelişiyor, “çünkü kanıtlanmış muhafazakar akım, daha önce başarılı olan ve son yıllarda gerçekçi olmayan, ideolojik ve hepsinden önemlisi belgelenmiş başarısız reformlar yoluyla aşırı sömürüye maruz kalan eski başarılı okul sisteminin cankurtaran halatıdır. Sol-yeşil eğitimin ideolojik rüya dansı, çocuklarımız pahasına ve dolayısıyla ülkemizin geleceği pahasına gerçeklik zemininde paramparça oldu.”

WELT, talep üzerine SPD parlamento grubundan veya Federal Meclis'teki BSW ve Sol Parti gruplarından herhangi bir açıklama almadı.

Johannes Wiedemann Alman siyaset departmanında kıdemli editördür.