kamil şeker
New member
İttifak “Gemini İşbirliği” konteyner gemilerinin dakikliğini artırmayı amaçlamaktadır. Bunu yapmak için, Almanya ve Danimarka'dan gelen nakliye şirketleri havacılıktan bir sisteme güveniyor. Başarı: Belirsiz.
Hapag-Lloyd ve Maersk, bugünden beri resmi olarak bir ittifakın bir parçasıydı. Bu, dünyanın en büyükleri arasında yer alan Hamburg ve Kopenhag'dan nakliye şirketlerinin konteyner gemilerinin yük alanını paylaştığı anlamına geliyor. Bir yıldan fazla bir süredir hazırlanan ortaklığa “İkizler İşbirliği” denir. “İkizler” İngilizce ve Latince “ikizler” anlamına gelir.
1990'ların ikinci yarısında uluslararası nakliyede modern ittifaklar yaratıldı. Günümüzde endüstrinin önemli bir parçasıdırlar. Nakliye şirketlerinin maliyetleri azaltmalarını ve tekliflerini genişletmelerini sağlıyorlar. Şirketlere fiyat anlaşmalarına izin verilmez.
HAPAG-Lloyd ve Maersk'ten rakipler, İkiz İttifak gemilerinin gelecekte tekrar sürüp sürmeyeceği ile ilgilenmelidir. Allianz, birkaç ay sonra baştan yüzde 90'dan fazla hedef limana zaman çizelgesi elde edilen bir zaman çizelgesi elde ettiğini açıkladı. Korona salgınıdan beri, tüm endüstri daha önceki dakik değerlere ulaşamadı.
Kopenhag analiz şirketi Sea-Incligence'ın rakamlarına göre Maersk, bir önceki yılın Aralık ayında yüzde 60,4 ile büyük hat nakliye şirketlerinin dakikti. Hapag-Lloyd yüzde 49'a geldi.
Hamburg'daki Fraunhofer Deniz Lojistik Merkezi Başkanı Carlos Jahn, İttifak'ın dakiklik hedefini “hırslı” olarak adlandırıyor. Korona pandemisinden önceki yılda bile yüzde 90'dan fazla değerlerin kaçırıldığına dikkat çekiyor. Önceden, “İkizler İşbirliği” nin hedefine ulaşıp ulaşamayacağını söyleyemedi. Bu cam top için bir durum.
İttifakın konteyner gemilerinin, yıllarca havacılıkta kullanılan hub ve konuşma sistemi sayesinde daha nispeten sürdüğü söyleniyor. Sistem, büyük konteyner gemilerinin tek başına büyük bağlantı noktalarını (“hub”) başlatmasını öngörür. Mallar oradan dağıtılır. İttifak hesabı, daha az port çalışmasının daha az gecikmeye yol açmasıdır.
Hapag-Lloyd ve Maersk daha önce farklı ittifaklara bağlıydı. Hapag-Lloyd hala “İttifak” ın bir parçasıydı. İttifak, Japonya'dan (Singapur'daki merkezi), Güney Kore'den HMM ve Tayvan'dan Yang Ming'e ait nakliye şirketlerine aitti. Asya nakliye şirketleri “Premier İttifak” da birlikte çalışmaya devam etmeyi planlıyor.
Maersk ve İsviçre'den dünyanın en büyük nakliye şirketi MSC yılın başında ayrıldı. MSC şu anda bir ittifakın parçası değil. Cenevre şirketi, bir ortağa ihtiyaç duymadan küresel ağını kendisi işletiyor. “Premier İttifak” nın nakliye şirketleri konteyner park yerlerini kiralarken ve kiralarken tek başına çalışır.
Ekim ayında Hapag-Lloyd ve Maersk Kızıldeniz'den geçmemeye karar verdiler. 2023 sonbaharından bu yana Yemen Huthi tekrar tekrar gemilere saldırmıştı. Gazze Savaşı'ndaki ateşkes vesilesiyle, Huthi kısa süre önce saldırıları kısıtlayacağını açıkladı. İttifak ortakları hala planlanan ağa bağlı kalmak istiyor.
Kızıldenizden geçmek yerine, gemiler Afrika'nın güney ucunun daha önce olduğu gibi iyi umudunu aşmalıdır. Bu, örneğin, Hapag-Lloyd'un hesaplandığı gibi, Singapur-Rotterdam rotasını yaklaşık on gün daha uzun sürer. Allianz, “Cap Network” i çalıştırmak için daha fazla gemiye ihtiyaç duyuyor: 300 yerine yaklaşık 340 kullanılacak.
DPA/OP
Hapag-Lloyd ve Maersk, bugünden beri resmi olarak bir ittifakın bir parçasıydı. Bu, dünyanın en büyükleri arasında yer alan Hamburg ve Kopenhag'dan nakliye şirketlerinin konteyner gemilerinin yük alanını paylaştığı anlamına geliyor. Bir yıldan fazla bir süredir hazırlanan ortaklığa “İkizler İşbirliği” denir. “İkizler” İngilizce ve Latince “ikizler” anlamına gelir.
1990'ların ikinci yarısında uluslararası nakliyede modern ittifaklar yaratıldı. Günümüzde endüstrinin önemli bir parçasıdırlar. Nakliye şirketlerinin maliyetleri azaltmalarını ve tekliflerini genişletmelerini sağlıyorlar. Şirketlere fiyat anlaşmalarına izin verilmez.
HAPAG-Lloyd ve Maersk'ten rakipler, İkiz İttifak gemilerinin gelecekte tekrar sürüp sürmeyeceği ile ilgilenmelidir. Allianz, birkaç ay sonra baştan yüzde 90'dan fazla hedef limana zaman çizelgesi elde edilen bir zaman çizelgesi elde ettiğini açıkladı. Korona salgınıdan beri, tüm endüstri daha önceki dakik değerlere ulaşamadı.
Kopenhag analiz şirketi Sea-Incligence'ın rakamlarına göre Maersk, bir önceki yılın Aralık ayında yüzde 60,4 ile büyük hat nakliye şirketlerinin dakikti. Hapag-Lloyd yüzde 49'a geldi.
Hamburg'daki Fraunhofer Deniz Lojistik Merkezi Başkanı Carlos Jahn, İttifak'ın dakiklik hedefini “hırslı” olarak adlandırıyor. Korona pandemisinden önceki yılda bile yüzde 90'dan fazla değerlerin kaçırıldığına dikkat çekiyor. Önceden, “İkizler İşbirliği” nin hedefine ulaşıp ulaşamayacağını söyleyemedi. Bu cam top için bir durum.
İttifakın konteyner gemilerinin, yıllarca havacılıkta kullanılan hub ve konuşma sistemi sayesinde daha nispeten sürdüğü söyleniyor. Sistem, büyük konteyner gemilerinin tek başına büyük bağlantı noktalarını (“hub”) başlatmasını öngörür. Mallar oradan dağıtılır. İttifak hesabı, daha az port çalışmasının daha az gecikmeye yol açmasıdır.
Hapag-Lloyd ve Maersk daha önce farklı ittifaklara bağlıydı. Hapag-Lloyd hala “İttifak” ın bir parçasıydı. İttifak, Japonya'dan (Singapur'daki merkezi), Güney Kore'den HMM ve Tayvan'dan Yang Ming'e ait nakliye şirketlerine aitti. Asya nakliye şirketleri “Premier İttifak” da birlikte çalışmaya devam etmeyi planlıyor.
Maersk ve İsviçre'den dünyanın en büyük nakliye şirketi MSC yılın başında ayrıldı. MSC şu anda bir ittifakın parçası değil. Cenevre şirketi, bir ortağa ihtiyaç duymadan küresel ağını kendisi işletiyor. “Premier İttifak” nın nakliye şirketleri konteyner park yerlerini kiralarken ve kiralarken tek başına çalışır.
Ekim ayında Hapag-Lloyd ve Maersk Kızıldeniz'den geçmemeye karar verdiler. 2023 sonbaharından bu yana Yemen Huthi tekrar tekrar gemilere saldırmıştı. Gazze Savaşı'ndaki ateşkes vesilesiyle, Huthi kısa süre önce saldırıları kısıtlayacağını açıkladı. İttifak ortakları hala planlanan ağa bağlı kalmak istiyor.
Kızıldenizden geçmek yerine, gemiler Afrika'nın güney ucunun daha önce olduğu gibi iyi umudunu aşmalıdır. Bu, örneğin, Hapag-Lloyd'un hesaplandığı gibi, Singapur-Rotterdam rotasını yaklaşık on gün daha uzun sürer. Allianz, “Cap Network” i çalıştırmak için daha fazla gemiye ihtiyaç duyuyor: 300 yerine yaklaşık 340 kullanılacak.
DPA/OP