kamil şeker
New member
Önde gelen Alman nakliye şirketinin bilançosu, pandeminin karakterize ettiği istisnai yılların ardından normale dönüyor. Yönetim kurulu artık yılın tamamı için bir zarar beklemiyor ancak bazı riskler devam ediyor.
Yılın başında Hapag-Lloyd, hala Corona'nın olağanüstü ekonomik durumuyla karakterize edilen bir önceki yılın çeyreğine kıyasla kârında önemli bir düşüş yaşadı. Almanya'nın en büyük konteyner nakliye şirketinin Çarşamba günü yaptığı açıklamaya göre, faaliyet kârı (EBIT) yüzde 79'luk iyi bir düşüşle 365 milyon avroya geriledi. Hamburg şehrinin Hapag-Lloyd'da yüzde 13,9 hissesi bulunuyor.
CEO Rolf Habben Jansen, “Tedarik zincirlerinin normalleşmesi nedeniyle sonuçlarımız önceki yılın olağanüstü güçlü rakamlarının önemli ölçüde altında olsa da, yeni yıla iyi bir başlangıç yaptığımız için şanslıyız” dedi. Yüksek talep ve gemilerin Ümit Burnu çevresinde yeniden yönlendirilmesi nedeniyle navlun oranları istikrar kazandı.
İlk çeyrek sonuçlarıyla Hapag-Lloyd, 2024'te FVÖK açısından kendisini kırmızıya düşme tehlikesinden uzak görüyor. Şirket artık yılın tamamında sıfır ile bir milyar avro arasında kar elde etmeyi bekliyor. Mart ayında, beş numaralı uluslararası konteyner taşımacılığı şirketi de bir milyar avroluk zararın mümkün olduğunu düşünüyordu. Ancak Hapag-Lloyd'a göre güncellenen tahmin, dalgalanan navlun oranları ve küresel siyasi durum nedeniyle hala önemli ölçüde belirsizliğe maruz kalıyor. Şirket, tahmin sonucunun büyük bir kısmının yılın ilk yarısında oluşturulacağını varsaymaya devam ediyor.
Habben Jansen, Nisan ayı sonunda Kızıldeniz'deki krizin bu yıl sona ermesini beklediğini söylemişti. Hapag-Lloyd – diğer büyük nakliye şirketleri gibi – Yemen'den gelen Husi isyancıların Kızıldeniz'deki yük gemilerine yönelik saldırılarının ardından Aralık ortasından bu yana Kızıldeniz üzerinden neredeyse hiç gemi göndermedi, bunun yerine onları Afrika'nın güney ucuna yönlendirdi. Bu, gecikmelere, daha yüksek maliyetlere ve daha fazla CO2 emisyonuna yol açar. Ancak aynı zamanda nakliye şirketlerinin daha yüksek ücret talep etmesine de olanak tanır.
Yılın başında Hapag-Lloyd, hala Corona'nın olağanüstü ekonomik durumuyla karakterize edilen bir önceki yılın çeyreğine kıyasla kârında önemli bir düşüş yaşadı. Almanya'nın en büyük konteyner nakliye şirketinin Çarşamba günü yaptığı açıklamaya göre, faaliyet kârı (EBIT) yüzde 79'luk iyi bir düşüşle 365 milyon avroya geriledi. Hamburg şehrinin Hapag-Lloyd'da yüzde 13,9 hissesi bulunuyor.
CEO Rolf Habben Jansen, “Tedarik zincirlerinin normalleşmesi nedeniyle sonuçlarımız önceki yılın olağanüstü güçlü rakamlarının önemli ölçüde altında olsa da, yeni yıla iyi bir başlangıç yaptığımız için şanslıyız” dedi. Yüksek talep ve gemilerin Ümit Burnu çevresinde yeniden yönlendirilmesi nedeniyle navlun oranları istikrar kazandı.
İlk çeyrek sonuçlarıyla Hapag-Lloyd, 2024'te FVÖK açısından kendisini kırmızıya düşme tehlikesinden uzak görüyor. Şirket artık yılın tamamında sıfır ile bir milyar avro arasında kar elde etmeyi bekliyor. Mart ayında, beş numaralı uluslararası konteyner taşımacılığı şirketi de bir milyar avroluk zararın mümkün olduğunu düşünüyordu. Ancak Hapag-Lloyd'a göre güncellenen tahmin, dalgalanan navlun oranları ve küresel siyasi durum nedeniyle hala önemli ölçüde belirsizliğe maruz kalıyor. Şirket, tahmin sonucunun büyük bir kısmının yılın ilk yarısında oluşturulacağını varsaymaya devam ediyor.
Habben Jansen, Nisan ayı sonunda Kızıldeniz'deki krizin bu yıl sona ermesini beklediğini söylemişti. Hapag-Lloyd – diğer büyük nakliye şirketleri gibi – Yemen'den gelen Husi isyancıların Kızıldeniz'deki yük gemilerine yönelik saldırılarının ardından Aralık ortasından bu yana Kızıldeniz üzerinden neredeyse hiç gemi göndermedi, bunun yerine onları Afrika'nın güney ucuna yönlendirdi. Bu, gecikmelere, daha yüksek maliyetlere ve daha fazla CO2 emisyonuna yol açar. Ancak aynı zamanda nakliye şirketlerinin daha yüksek ücret talep etmesine de olanak tanır.