kamil şeker
New member
Hamburg parlamentosu, Senato'nun kırmızı-yeşil çoğunlukla yeni bir Köhlbrand Köprüsü inşa etme planlarını onayladı. Çarşamba günkü oylamada CDU ve AfD çekimser kalırken, Sol aleyhte oy kullandı. Plan, 2040'lı yılların başında Köhlbrand Köprüsü'nün 20 metre daha yüksek yeni bir bina ile değiştirilmesidir. Eski köprünün zayıf yapısal durumuna ek olarak bunun nedeni, Senato'ya göre artık gemi boyutlarındaki gelişmeyi karşılayamayan sadece 53 metrelik tavan yüksekliğidir.
Yeni binanın maliyetinin 4,4 ila 5,3 milyar avro arasında olacağı hesaplanıyor. Hamburg federal hükümetten mali katılım bekliyor. Kamyon trafiğine halihazırda kısıtlamalar getirilen eski köprünün 2046 yılına kadar yıkılması planlanıyor.
Tartışma sırasında muhalefet, özensiz çalışmakla ve yeni binanın planlanmasını yıllarca geciktirmekle suçladı. Senato başlangıçta sıkıcı tünel çözümünü tercih etmişti, ancak daha sonra bunun çok daha pahalı olduğu ortaya çıktı. CDU ekonomi uzmanı Götz Wiese, bu tünel çözümünün Senato tarafından yalnızca beş yıl önce vatandaşlara aynı ikna edicilikle sunulduğunu söyledi. “Bu çok fazla güvene mal oldu.” Ayrıca yeni köprü liman için çok geç kaldı. Köprüyü en geç 1930'ların sonuna kadar faaliyete geçirebilmemiz için federal hükümetten ve Senato'dan önemli bir ivme bekliyoruz.”
Solun liman uzmanı Norbert Hackbusch, bunun “federal hükümetten fon sağlanmadığı” beş milyar avro değerinde bir projeyle ilgili olduğunu söyledi. Şu anda mevcut durumda, yılda yaklaşık 100 gemi yeni geçiş yüksekliğinden faydalanabilecek ve bu gemiler daha sonra köprünün arkasındaki Altenwerder konteyner terminaline uğrayabilecek. 100 gemilik böyle bir yatırımın çok yüksek olduğunu söyledi. Gemiler ayrıca kuzey terminallerinde de yüklenip boşaltılabiliyor.
AfD parlamento grubu lideri Dirk Nockemann da Senato'yu planlamada “mesleki olmayan gecikmeler”le suçladı. “Ve tüm bu gecikmeler gerçekten maliyetli.” Önceki konuşmacılar gibi o da CDU liderliğindeki federal hükümet tarafından yapılan federal finansman taahhüdünü sorguladı. Buna uyulmadığı takdirde yeni Köhlbrand Köprüsü'nün Elbtower ile “benzer bir harabe haline gelmesinden” korkuluyor.
Maliye Senatörü Andreas Dressel (SPD) planları savundu. “Acil eyleme ihtiyaç olduğu konusunda fikir birliği var” dedi. Yapılan tünel incelemesi federal hükümet tarafından da arzu ediliyordu. İnceleme daha sonra yeni bir gerçek temeli ortaya çıkardı. “Senato, yeni köprünün en uygun maliyetli alternatif olduğu sonucuna vardı.”
Dressel'in federal kararlılık konusunda hiçbir şüphesi yok
Federal hükümet Hamburg'a bir finansman taahhüdü verdi. Muhalefete seslenen Dressel, “Bu sözün tutulmayacağına dair şüphe yaymak aptalca bir iş” dedi. SPD parlamento grubunun ekonomi uzmanı Hansjörg Schmidt, “Bu sözün tutulması için herkese yardım etmek daha iyi olur.” dedi. Yeni köprü, Hamburg limanının gelecekte de erişilebilir kalmasını sağlayacak. “Köprü sadece işlevsel olmakla kalmayacak, aynı zamanda şehir manzarasını da şekillendirecek. Ve eminim ki burada yeni bir mimari dönüm noktasına ulaşacağız.”
Yeşiller Partisi'nin liman uzmanı Johannes Müller, köprünün Hamburg'daki ticari trafik açısından en önemli projelerden biri olduğunu söyledi. “Batı ve doğu liman bölgelerinin bağlantısıdır.” Ayrıca limanı A7 otoyoluna da bağlıyor. Yoğun trafik, beton kanseri ve klorür kirliliği eski köprüde sorunlara neden oldu. “Çatlaklara neden olan bu yorulma belirtileri kapsamlı bir yenileme ile ortadan kaldırılamaz.”
Elbtower'la ilgilenen çeşitli taraflar
Çarşamba günü başka bir Hamburg binasının geleceği hakkında da siyasi bir tartışma yaşandı. Sol Parti ve CDU'nun önergelerinde, yeniden satış veya yeniden satış konusunda şeffaflık ve parlamentonun katılımının yanı sıra, özellikle ön kiralama ve finansman kanıtlarıyla bağlantılı olarak dosyalara erişim talep edildi. Bu arada Hamburg'daki Elbtower'dan sorumlu iflas yöneticisi Torsten Martini, tesisin yakında satılacağına dair güvenini dile getirdi. Martini Çarşamba günü “Frankfurter Allgemeine Zeitung”a “Önemli olan bir avuç gösterge teklifimiz var” dedi. Bu potansiyel yatırımcıların tümü ciddiye alınmalıdır. Binanın nasıl tamamlanıp sonra kullanılabileceğini ciddi olarak düşündüler. “Önümüzdeki birkaç ay içinde bir alıcı bulacağımızı umuyorum.”
Elbtower, Hamburg'un HafenCity kentinde bir gökdelen olarak planlandı ancak Avusturyalı emlak girişimcisi René Benko'nun Signa Holding'inin ödeme yapılmaması nedeniyle iflas etmesi üzerine inşaat çalışmaları durduruldu. Binanın 245 metre yüksekliğinde olması gerekiyordu ve maliyetinin 950 milyon euro olduğu tahmin ediliyordu. İngiliz mimar David Chipperfield tarafından tasarlandı.
Projeyle ilgilenen kişilerden biri de Hamburglu emlak girişimcisi Dieter Becken. Becken “FAZ”a yaptığı açıklamada, “Hamburg'daki Elbtower için teklif vermek üzere sermaye yatırımcılarından oluşan bir konsorsiyum oluşturmayı planlıyoruz” dedi. Hedef, en geç 2025 yılı sonuna kadar inşaata başlamaktır.
İflas yöneticisi Martini, FAZ'a Becken'in yanı sıra başka bir Alman şirketinin de teklif sunduğunu söyledi. Aksi takdirde uluslararası yatırımcılar teklif verecekti.
Yeni binanın maliyetinin 4,4 ila 5,3 milyar avro arasında olacağı hesaplanıyor. Hamburg federal hükümetten mali katılım bekliyor. Kamyon trafiğine halihazırda kısıtlamalar getirilen eski köprünün 2046 yılına kadar yıkılması planlanıyor.
Tartışma sırasında muhalefet, özensiz çalışmakla ve yeni binanın planlanmasını yıllarca geciktirmekle suçladı. Senato başlangıçta sıkıcı tünel çözümünü tercih etmişti, ancak daha sonra bunun çok daha pahalı olduğu ortaya çıktı. CDU ekonomi uzmanı Götz Wiese, bu tünel çözümünün Senato tarafından yalnızca beş yıl önce vatandaşlara aynı ikna edicilikle sunulduğunu söyledi. “Bu çok fazla güvene mal oldu.” Ayrıca yeni köprü liman için çok geç kaldı. Köprüyü en geç 1930'ların sonuna kadar faaliyete geçirebilmemiz için federal hükümetten ve Senato'dan önemli bir ivme bekliyoruz.”
Solun liman uzmanı Norbert Hackbusch, bunun “federal hükümetten fon sağlanmadığı” beş milyar avro değerinde bir projeyle ilgili olduğunu söyledi. Şu anda mevcut durumda, yılda yaklaşık 100 gemi yeni geçiş yüksekliğinden faydalanabilecek ve bu gemiler daha sonra köprünün arkasındaki Altenwerder konteyner terminaline uğrayabilecek. 100 gemilik böyle bir yatırımın çok yüksek olduğunu söyledi. Gemiler ayrıca kuzey terminallerinde de yüklenip boşaltılabiliyor.
AfD parlamento grubu lideri Dirk Nockemann da Senato'yu planlamada “mesleki olmayan gecikmeler”le suçladı. “Ve tüm bu gecikmeler gerçekten maliyetli.” Önceki konuşmacılar gibi o da CDU liderliğindeki federal hükümet tarafından yapılan federal finansman taahhüdünü sorguladı. Buna uyulmadığı takdirde yeni Köhlbrand Köprüsü'nün Elbtower ile “benzer bir harabe haline gelmesinden” korkuluyor.
Maliye Senatörü Andreas Dressel (SPD) planları savundu. “Acil eyleme ihtiyaç olduğu konusunda fikir birliği var” dedi. Yapılan tünel incelemesi federal hükümet tarafından da arzu ediliyordu. İnceleme daha sonra yeni bir gerçek temeli ortaya çıkardı. “Senato, yeni köprünün en uygun maliyetli alternatif olduğu sonucuna vardı.”
Dressel'in federal kararlılık konusunda hiçbir şüphesi yok
Federal hükümet Hamburg'a bir finansman taahhüdü verdi. Muhalefete seslenen Dressel, “Bu sözün tutulmayacağına dair şüphe yaymak aptalca bir iş” dedi. SPD parlamento grubunun ekonomi uzmanı Hansjörg Schmidt, “Bu sözün tutulması için herkese yardım etmek daha iyi olur.” dedi. Yeni köprü, Hamburg limanının gelecekte de erişilebilir kalmasını sağlayacak. “Köprü sadece işlevsel olmakla kalmayacak, aynı zamanda şehir manzarasını da şekillendirecek. Ve eminim ki burada yeni bir mimari dönüm noktasına ulaşacağız.”
Yeşiller Partisi'nin liman uzmanı Johannes Müller, köprünün Hamburg'daki ticari trafik açısından en önemli projelerden biri olduğunu söyledi. “Batı ve doğu liman bölgelerinin bağlantısıdır.” Ayrıca limanı A7 otoyoluna da bağlıyor. Yoğun trafik, beton kanseri ve klorür kirliliği eski köprüde sorunlara neden oldu. “Çatlaklara neden olan bu yorulma belirtileri kapsamlı bir yenileme ile ortadan kaldırılamaz.”
Elbtower'la ilgilenen çeşitli taraflar
Çarşamba günü başka bir Hamburg binasının geleceği hakkında da siyasi bir tartışma yaşandı. Sol Parti ve CDU'nun önergelerinde, yeniden satış veya yeniden satış konusunda şeffaflık ve parlamentonun katılımının yanı sıra, özellikle ön kiralama ve finansman kanıtlarıyla bağlantılı olarak dosyalara erişim talep edildi. Bu arada Hamburg'daki Elbtower'dan sorumlu iflas yöneticisi Torsten Martini, tesisin yakında satılacağına dair güvenini dile getirdi. Martini Çarşamba günü “Frankfurter Allgemeine Zeitung”a “Önemli olan bir avuç gösterge teklifimiz var” dedi. Bu potansiyel yatırımcıların tümü ciddiye alınmalıdır. Binanın nasıl tamamlanıp sonra kullanılabileceğini ciddi olarak düşündüler. “Önümüzdeki birkaç ay içinde bir alıcı bulacağımızı umuyorum.”
Elbtower, Hamburg'un HafenCity kentinde bir gökdelen olarak planlandı ancak Avusturyalı emlak girişimcisi René Benko'nun Signa Holding'inin ödeme yapılmaması nedeniyle iflas etmesi üzerine inşaat çalışmaları durduruldu. Binanın 245 metre yüksekliğinde olması gerekiyordu ve maliyetinin 950 milyon euro olduğu tahmin ediliyordu. İngiliz mimar David Chipperfield tarafından tasarlandı.
Projeyle ilgilenen kişilerden biri de Hamburglu emlak girişimcisi Dieter Becken. Becken “FAZ”a yaptığı açıklamada, “Hamburg'daki Elbtower için teklif vermek üzere sermaye yatırımcılarından oluşan bir konsorsiyum oluşturmayı planlıyoruz” dedi. Hedef, en geç 2025 yılı sonuna kadar inşaata başlamaktır.
İflas yöneticisi Martini, FAZ'a Becken'in yanı sıra başka bir Alman şirketinin de teklif sunduğunu söyledi. Aksi takdirde uluslararası yatırımcılar teklif verecekti.