kamil şeker
New member
Tanınmış Hamburglu gazeteci Matthias Iken, Hansa şehrinin kentsel gelişimi üzerine kapsamlı bir çalışma sunuyor. Planlamada belli bir cesaret eksikliği olduğunu belirtiyor ve bunu aynı zamanda geniş liman alanlarının kullanımıyla da ilişkilendiriyor.
Gazeteci Matthias Iken, uzun yıllardan beri kentsel planlama ve kentsel gelişimle ilgili sorunlarla ilgileniyor; “Hamburger Abendblatt”ın genel yayın yönetmen yardımcısı olarak, onun analizleri, köşe yazıları ve raporları, yalnızca bahsi geçen konularla ilgili değil. aynı derecede popüler ve korkulan. Iken, deneyimi ve uzmanların sesleriyle, güncel derin araştırma sonuçlarını, Hansa şehrinin şüphesiz güzel arka planının arkasına bakabileceğimiz şekilde nasıl yoğunlaştıracağını biliyor. Ve orada görülebilen her şey, Hansa şehrinin kendisine koymaktan hoşlandığı yüksek standartları karşılamıyor.
Iken şimdi önceki çalışmasının bulgularını, şehir planlamacılarının ve mimarlık ortamının çok ötesinde tartışmalara yol açması muhtemel olan “Hamburg'a ne olacak?” (Yayıncı Ellert&Richter) kitabında özetledi. 1842'deki büyük yangından sonra modern Hamburg'un ortaya çıkışından ve ardından 101 yıl sonra “Gomorrah Operasyonu”ndan günümüze kadar olan çizgiyi çiziyor ve aynı zamanda Hamburg'un şu anki durumda olduğu gerçeğine değinirken bir tabuya değinmeye cesaret ediyor. uzun vadede önemli bir bölgesel liman olacak ama artık değil. Limanın yavaş yavaş sökülmesi gerektiğini tavsiye eden İsviçreli şehir araştırmacısı Thomas Sevcik'ten alıntı yapıyor. Hansa şehri Londra'dan ilham alabilir.
Hamburg limanındaki geniş alanlar konut inşaatı ve elektrikli otomobil veya drone üretimine yönelik modern sanayinin kurulması için kullanılabilir. Iken, Hamburg'lu şehir araştırmacısı Dieter Läpple'den alıntı yaparak “Avrupa'daki başka hiçbir büyük şehrin şehrin ortasında bu kadar büyük rezervleri yok” diyor. Ancak yazar şunu itiraf ediyor: “Limanı boşaltan herkes Hamburg'un kalbini olmasa da ruhunu çalacaktır.”
Genel olarak, zengin resimli kitap, kentsel gelişimde yeni bir başlangıç için bir çağrıdır. Yazar şöyle diyor: Avrupa Birliği'nin altıncı büyük şehri olan Hamburg, kendi başına daha fazlasını yapabilirdi. Ancak hakim olan düşünce şu: “Her şey olduğu gibi kalmalı!” Sonuçta yalnızca Heiligengeistfeld'deki sığınak inşaatı ve en azından Elbtower planı buna karşı çıktı. O zamandan beri Hamburg'un cesareti daha da kırıldı.
Eski kıdemli inşaat müdürü Walter kitabı övüyor
Hamburg'un eski kıdemli inşaat müdürü Jörn Walter, Hamburg halkına verdiği ivmeden dolayı Iken'i övüyor: “Matthias Iken, Hamburg'un bir milyonu aşkın nüfusuyla nasıl dünyanın en güzel şehri haline geldiğini ve neler yaptığımızı açıkça anlatan bir kitap yazdı. Aynı kalabilmesi için yapılması gerekenler var.”
yay
Gazeteci Matthias Iken, uzun yıllardan beri kentsel planlama ve kentsel gelişimle ilgili sorunlarla ilgileniyor; “Hamburger Abendblatt”ın genel yayın yönetmen yardımcısı olarak, onun analizleri, köşe yazıları ve raporları, yalnızca bahsi geçen konularla ilgili değil. aynı derecede popüler ve korkulan. Iken, deneyimi ve uzmanların sesleriyle, güncel derin araştırma sonuçlarını, Hansa şehrinin şüphesiz güzel arka planının arkasına bakabileceğimiz şekilde nasıl yoğunlaştıracağını biliyor. Ve orada görülebilen her şey, Hansa şehrinin kendisine koymaktan hoşlandığı yüksek standartları karşılamıyor.
Iken şimdi önceki çalışmasının bulgularını, şehir planlamacılarının ve mimarlık ortamının çok ötesinde tartışmalara yol açması muhtemel olan “Hamburg'a ne olacak?” (Yayıncı Ellert&Richter) kitabında özetledi. 1842'deki büyük yangından sonra modern Hamburg'un ortaya çıkışından ve ardından 101 yıl sonra “Gomorrah Operasyonu”ndan günümüze kadar olan çizgiyi çiziyor ve aynı zamanda Hamburg'un şu anki durumda olduğu gerçeğine değinirken bir tabuya değinmeye cesaret ediyor. uzun vadede önemli bir bölgesel liman olacak ama artık değil. Limanın yavaş yavaş sökülmesi gerektiğini tavsiye eden İsviçreli şehir araştırmacısı Thomas Sevcik'ten alıntı yapıyor. Hansa şehri Londra'dan ilham alabilir.
Hamburg limanındaki geniş alanlar konut inşaatı ve elektrikli otomobil veya drone üretimine yönelik modern sanayinin kurulması için kullanılabilir. Iken, Hamburg'lu şehir araştırmacısı Dieter Läpple'den alıntı yaparak “Avrupa'daki başka hiçbir büyük şehrin şehrin ortasında bu kadar büyük rezervleri yok” diyor. Ancak yazar şunu itiraf ediyor: “Limanı boşaltan herkes Hamburg'un kalbini olmasa da ruhunu çalacaktır.”
Genel olarak, zengin resimli kitap, kentsel gelişimde yeni bir başlangıç için bir çağrıdır. Yazar şöyle diyor: Avrupa Birliği'nin altıncı büyük şehri olan Hamburg, kendi başına daha fazlasını yapabilirdi. Ancak hakim olan düşünce şu: “Her şey olduğu gibi kalmalı!” Sonuçta yalnızca Heiligengeistfeld'deki sığınak inşaatı ve en azından Elbtower planı buna karşı çıktı. O zamandan beri Hamburg'un cesareti daha da kırıldı.
Eski kıdemli inşaat müdürü Walter kitabı övüyor
Hamburg'un eski kıdemli inşaat müdürü Jörn Walter, Hamburg halkına verdiği ivmeden dolayı Iken'i övüyor: “Matthias Iken, Hamburg'un bir milyonu aşkın nüfusuyla nasıl dünyanın en güzel şehri haline geldiğini ve neler yaptığımızı açıkça anlatan bir kitap yazdı. Aynı kalabilmesi için yapılması gerekenler var.”
yay