Karnaval tehlikede mi? “Uyanış Humort Ölümdür!”

kamil şeker

New member
Köln Karnaval efsanesi Wilibert Pauels, büyük günlerin gerçek düşmanını tanımladı: siyasi doğruluk. “Karnavalın başına gelebilecek en kötü şey”. Ama yine de ahlakçıların ön saldırılarını kaybedecekleri dilinin umudu var.


Willibert Pauels el yapımı konuşmasını yeni bitirmişti. Sonra birkaç öğrenci Köln Salonu'nda ona doğru fırladı. Ve ona hakaret etti: Cinsiyetçiydi. Ve ayrımcı. “BEN? Neden?” Sürpriz pauels sordu. Ve cinsiyeti gülünç hale getirdiği cevabı aldı. Aslında, daha önce karnaval konuşmasına cinsiyet -kritik bir şaka kurmuştu: tüm “Vatandaşlar: İç” de “dışarıdaki vatandaşları” düşünmelisiniz.

Hassas öğrenciler ona, “Inside” ve konuşulmadan önceki kısa moli, tanımsız cinsiyete sahip olmayan insanları temsil ettiler. Onlarla dalga geçmiyorsun. Pauels şaşkınlıkla sordu: “Bu şaka yüzünden mi? Etkileniyor musunuz? Sen de kadınsın, ” Şimdi öğrencilerin daha da öfkeli, bu sözün cinsiyetçiliğe ifade verdiğini, ne olduklarını bilemediğini, sadece kadın olarak okuduklarını söyledi.


O zamandan beri, Köln gazisi ikna oldu (sanatçı adı “ne Bergische Jung”): Wokeness karnaval için bir tehlike, evet, “Humort Ölümü”. “Trans-insan konuşmamı duysa bile,” diyor Pauels, “cinsiyete kolayca zararsız bir önemsiz koymalısınız.” Çünkü: “Azınlıkların bile kaçırılma hakkı var.” Haklı mı?

DÜNYA: Bay Pauels, Karnaval insanlar için iyi mi?


Willibert Pauels: Başarılı varyantlarında. Psikoterapist Wolfgang Oelsner, bir zamanlar çapraz sınıf, çapraz -torder ve anarşik festivaller olmasaydı, terapötik nedenlerle icat edilmeleri gerektiğini söyledi. Üzerinde bir şey var.


DÜNYA: Harika günler zihinsel iyileştirici mi?

Pauss: En azından şenlikli salgın sınırlı olduğunda. O zaman kendi kimliğinizden bağlamlardan ve zihinsel korsetlerden kurtulmak sağlıklıdır. Festival Eros ve Rausch Odası için yer açıyor, ancak zaten çok yıkıcı hale geldiği zaman sınırını önlüyor. Goethe bunu zaten biliyordu: “Büyük bir çabalama, kısa ve mantıklı ise büyük bir çabadır.”

DÜNYA: Goethe alkol zehirlenmesi, cinsel saldırı ve kanlı burunları düşünüyor mu?

Pauss: Zaten doğru, kaldırımda schnapps, bazen kırık çam veya bir kadının “hayır” ın “hayır” olarak adlandırıldığını anlamayan adamlar var. Bu tür çağdaşlar hiçbir zaman düşünmeyi ve saygıyı öğrenmediler. Ve festivalin buzlanmasında bile biraz önlem almanız gerektiğini anlamıyorlar.

DÜNYA: Bu sadece bir azınlığı etkiler mi?

Pauss: Çoğunluk daha ince dozu, ince erotik oyunu, önerilen tek zehirlenmeyi takdir ediyor. Daha ince bir dozla bile, sınırların üstesinden gelebilir ve kimliklerden atlayabilirsiniz. Ancak bu, bunu yapmanıza izin vermek için her şeyden önce ücretsiz bir karnaval gerektirir.

DÜNYA: Siyasi doğrulukta ne alırdık.

Pauss: Kesinlikle. Anarşik ve anti -yetkililer karnaval, özgürlüğe aittir. Acımasız dil ahlakıyla, ayrımcılık özgürlüğü ve kültürel duyarlılık talepleri, bu kadar kültürel ödeneklerin dışsallığı ile özgürlük düşmanıdır. Karnavalda olabilecek en kötülerden biri. Temel fikir iyi: Geçin, ne de sachst, genç, de lükk'e zarar verebilirsin! Bütt'ten insanları asla aşağılamamalısınız. Doğru. Ancak bu düşünce gereksinimi politik olarak doğru olanları saptırıyor!

DÜNYA: Wokeness karnavala bir saldırı başlattı mı?

Pauss: Evet, o zamanlar cinsel ahlakın eşlik ettiği 1950'lerin küflüleri, dil ahlaklarının dolambaçlı yoldan geri döndü. Ve yaşlı bir beyaz adam olarak, şimdi demek istediğim, bu muff'ı çok iyi hatırlayabiliyorum.

DÜNYA: Bu 50'lerin ruhunu nerede deneyimliyorsunuz?

Pauss: O zaman kilisede yaşıyordu, bugünlerde kilisenin dışında daha yaygın.

DÜNYA: Örneğin nerede?

Pauss: İki yıl önce bir kabare için özellikle çarpıcıydı. Birkaç seyirci orada knobby salonunu terk etti, bu sadece bana kalmıştı. Günler sonra bu gruptan bir bayan bana görünüşümün ırkçılık ve ayrımcılıkla dolu olduğunu yazdı.

DÜNYA: Ne demek istedi?

Pauss: Bir şakaya atıfta bulundu. Şöyle gitti: bir gergedan, bir Westphalian ve bir Türk hasta ve Tanrı ile karşılaşıyor. Türk “Allah, acım var!” Der, bunun üzerine Tanrı sorar: “Nerede?” Türk cevaplıyor: “Çarmıhta, özür dilerim, arkada!” Ve Tanrı onu iyileştirir. Tanrı ayrıca Westphalia'yı istediği gibi iyileştirir. Sonra Rhinelander'a döner ve ona nasıl yardım edebileceğini sorar. Ama cevaplıyor: “Gitti, genç, hala dört hafta hastayım!”


DÜNYA: Irkçılık neredeydi?

Pauss: Eleştirmene göre, bir alıntı olarak – “yaşlı beyaz adam” olarak göçmen geçmişi olan bir vatandaşı taklit etmeye cesaret etmiştim. Bu vesileyle Winnetou'ya olan sevgimi de aşmıştım. Bayan da bu korkunç ırkçı buldu çünkü Karl May, yerli halkın tarihini gizleyen ve tahrif eden eski bir ırkçıydı.

DÜNYA: WinNetou hikayeleri gerçekten tarihsel referans çalışmaları olarak uymuyor.

Pauss: Hayır, ama Winnetou'nun temel mesajı kırmızı ve ağartıcı yüz arasındaki kan kardeşliğidir. Bunu söyleyebilir misin? Winnetou ve Old Shatterhand arasında. Bu, tüm ten renklerinde gerçek bir dostluğun simgesidir! (Pauels artık oldukça tutkulu geliyor).

DÜNYA: Eleştiriyi vurdun mu?

Pauss: Her durumda, daha sonra politik olarak oldukça yanlış bir öfke rap yazdım.

DÜNYA: Sonra rap.

Pauss: (Pauels yarım rap, yarım Rhenish tous'a çarpmaya başlar) “Çocukluğumdan kahraman, düşmanlara bir köprü inşa eden kırmızı cilt / adamı vardı / Ama eğer Winnetou'ya ibadet ederseniz, bugün zaten bir ırkçı olarak kabul ediliyor / Diyorum ki: çırpma bok.”

DÜNYA: Bunu toplantılarda sunuyor musunuz?

Pauss: Ve bu noktada, Stormy Alkışlar dağılıyor. Çoğu insan, dil gutunun bu Jacobinertizmine karşı bu freedom'a dayanır.

DÜNYA: Wokeness'in tüm emirlerini sürekli olarak takip ederse karnavaldan ne kalırdı?


Pauss: Hiçbir şey, hiçbir şey. Kostümler değildir, çünkü Hint veya Bedevi elbiseleri kültürel ödenektir, kadınlarda erkek veya erkek peruklarında kadın peruklar cinsiyet ödeneğidir, bu yüzden mümkün değildir ve şarkılar bırakılmaz. Genellikle biraz kaba veya kaygandırlar.

DÜNYA: Ya da eleştirmenlerin dediği gibi: cinsiyetçi.

Pauss: Höhner “Blootwoosch, Kölsch ve E Tasty Girl” tarafından bir şarkı hakkında bu büyük anlaşmazlık vardı. Kuşkusuz …

DÜNYA:... bu çok ince gelmiyor …

Pauss: … Ama şarkımda hala çok fazla ruh var. Ve bir kolonya ekibi için bir bayana lezzetli bir kız olduğunu söylemek bir iltifattır.

DÜNYA: Kan sosisli bir nefeste mi? Kim bilir. Karnaval Wokeness'in ön saldırısını savundu mu?

Pauss: Sadece kısmen. Hemen hemen tüm meslektaşları bana el yapımı konuşmalarını yazarken, kimin bu noktada kırıldığını hissedebileceklerini düşünebileceklerini söylüyorlar. Yani meslektaşlarımın artık kendilerine güvenmeme riski var. Bunlar canlı özgür bir karnaval için kötü ön koşullardır. Ama en azından: Hint ve Bedevi kostümleri veya peruklar satılır ve giyilir.

DÜNYA: Kaba ve incitici ve incitici karnaval şakaları arasındaki sınır sizin için nerede çalışıyor?

Pauss: Birkaç yıl öncesine kadar “Die Nekeköpp” adlı bir karnaval kulübü vardı. Genellikle siyah boyalı yüzler ve baztrocks ile sahneye koştular. Bu son derece saldırgan ve hedeflenen incinmenin sınırının ötesinde. Bu arada, kendilerini yeniden adlandırdılar ve doğru bulduğum performanslarını revize ettiler. Gülme harika, ama kötü kahkaha da var. Buna ihtiyacımız yok.

DÜNYA: Bir noktada politik olarak çok doğru olanlar karnavalla barış yapacak mı?

Pauss: Sarkaç diğer tarafa biraz nakavt edildi. Bu zaten birçok alanda belirtilmiştir. Belki de aşırı doğru bir gün, kendinize gülmek ve katı dil kurallarını gevşetmek ne kadar iyileşmek, bu boğucu sıkı korse, en azından birkaç gün boyunca.

DÜNYA: Bir zamanlar kendinize gülerek kimin tehlikeli olduğunu söyledin.

Pauss: İşte böyle. Bu tüm fanatiklerin ticari markasıdır. İddia edilen en büyük hayırseverler bile, eğer kendilerine gülebiliyorlarsa, en iyi korkutucu diğer insanlardır. Self -irony, birine güvenip güvenemeyeceğiniz turnusol testidir.