İlk Gösterim: Tamamen müstakil – WELT

kamil şeker

New member
Geriye dönüp bakıldığında 1980'ler havalı olma konusunda başarılı bir girişim olarak görülebilir. Saç modelleri ve müzik bunun göstergesidir, ancak hepsinden önemlisi hala güzel ve gösterişli görünen, retro moda olarak yeniden canlanmayı kutlayan ve son derece popüler olan kıyafetler. Seksenli yılların kaset salatasının, döner kadranın ve Doğu Almanya'nın son on yılı olarak tarihe geçmiş olması, dönemin kült karakterini güçlendiriyor. Doksanlı yıllar, tüm sosyal, moda ve dijital değişimlere rağmen mümkün olduğunca havalı kalmaya adanmıştı.

İzleyicilerin yüzde 80'i uzman


Bu girişimin nasıl ve neden başarısız olduğu ya da neden başarılı olduğu, Schmidt Tiyatrosu'nun başarılı ikilisi Martin Lingnau (beste/kitap/konsept) ve Heiko Wohlgemuth'un (kitap ve şarkı sözleri) kaleminden çıkan şüphesiz harika yaz gösterisi “Oberaffengeil” ile belgeleniyor. Alt başlık: “80'ler ve 90'lar boyunca çılgın bir yolculuk”. Ve o Program.X


Yönetmen Corny Littmann, izleyicileri selamlayan konuşmasında, “orada bulunanların yüzde 80'inin seksenleri deneyimlediğini” tahmin etti ki bu muhtemelen oldukça iyiydi. Odada zaman yolcularının yüzde 20'sinin yanı sıra uzmanların da yüzde 80'i vardı. Ve çok şey deneyimleyebildiler: Örneğin hafızalarının ne kadar mükemmel olduğunu ve şimdi yeniden uyanana kadar içinde uyuyan tüm gereksiz bilgilerin ne kadar mükemmel olduğunu.

Bravo fotoğraf aşk hikayesi canlı


Heyecan verici içeriğinin burada kesinlikle gizli tutulması gereken, üç yeni çılgın bölümde ölümsüz Bravo fotoğraflı aşk hikayesi – canlı – var. Sadece bu kadar: Aşk, dostluk, kıskançlık ve kadersel dönüm noktaları hakkında. Ayrıca Dr. Aslında uzun zaman önce emekli olabilecek ama bugün hala Bravo üzerinde çalışan Sommer'ın “Oberaffengeil”de iyi tavsiyeler vermesine izin veriliyor. Işık ve ses açısından karmaşık olan bu gösteride dik performansıyla adeta bir sakinlik cenneti gibi davranıyor. Yönetmen Carolin Spieß her zaman olduğu gibi onları sahnede çok yerinde ve inanılmaz derecede komik bir şekilde canlandırdı.


Her ne kadar gösteri 36 konser ve bitkinlik noktasına kadar şarkı söyleyip dans eden sekiz oyuncuyla çok cömert olsa da, kontrolden çıkmıyor, daha ziyade ülke çapında ve daha sonra tüm Almanya'da günlük ana akım yaşamın alanlarını dikkatlice dolaşıyor. ABBA, Depeche Mode, Madonna, Michael Jackson, Joe Cocker, Duran Duran, Prince, N'Roses, Bon Jovie, U”, REM, Dire Straits, Queen, The Police, Metallica, David Bowie gibi beklenenlere fazla zaman yok , ACDC veya 20. yüzyılın sonunun son yirmi yılında duyduğunuz başka bir şey.

Güzel karışıklar


Bunun yerine, iyi ölçülmüş hitlerden Alman rock'ına, Neue Deutsche Welle'ye ve Alman hip hop'una, İngiliz disko ve yaz hitlerine kadar, tamamı Bart de Clercq'in gerçekçi bir şekilde seksenli yıllara dayanan koreografilerine dayanan Alman ve İngiliz hit dünyaları var. . Bu müzik dünyaları bile yalnızca ima edilebilir ve eksiksiz olduklarını iddia edemezler.

Besteci Lingnau, bir aranjör olarak gerçek mucizeler yaratıyor, şaşırtıcı karışıklar oluşturuyor veya şarkıları tek bir kalıptan çıkmış gibi görünecek kadar uyumlu bir şekilde bir araya getiriyor. Fanta 4'ün “Die Da” şarkısı ile Lucilectric'in “Çünkü I am a Girl” şarkısının birleşimi ve Matthias Reim'in “Lanet olsun seni seviyorum” şarkısının Tic Tac Toe'nun “Seni buluyorum” şarkısına dönüştüğü Alman rock karışıklığı bunun iyi örnekleridir. Wolfgang Petry'nin “Wahnsinn” adlı eserinde bitmeden oluyor.

Kohl, Schröder ve Spice Girls


Dietrich Genscher, Helmut Kohl ve Gerhard Schröder gibi çağdaş tanıkların kısa açıklamaları siyasi zamanın ruhunu açıkça ortaya koydu. O zamanlar pek aklı yoktu, bunun için daha çok zamanı vardı, en azından cep telefonlarının hala kemik gibi göründüğü bir dönemde herkesin elinde daha fazla cep telefonu vardı. Doğu Almanya'da bu durum biraz daha belirgindi, ancak bu ancak gösterinin ortasında devreye giriyor.

Neue Deutsche Welle “tamamen bağımsız” olarak kutlanır, Beetle Karl Roxette karışıklığının önünde ölür ve Nicole, Soğuk Savaş'ta bir barış dalgası başlatmayı başarır. Backstreet Boys ve Spice Girls arasındaki karşılaşma karışık bir grup ikilisine dönüşür. Hugo Egon Balder'in “Tutti Frutti”deki kalitesiz imalarının dünyasına yapılan gezi biraz fazla ayrıntılıydı; burada Schmidt Tiyatrosu'ndaki tüm kadın rolleri sürekli olarak erkekler tarafından dolduruluyordu ve bunun tersi de geçerliydi.

Birlikte şarkı söylenebilen çikolata ticari bloğu


Unutulmaz melodilere sahip çikolata reklam bloğu oldukça başarılıydı. Belirli bir DJ Bubu iki konuk oyuncu olarak yer aldı. Ve böylece saatler önce başlayan şey yeniden sona erdi. Hızlı tempolu yolculuktaki bu güçlü performansın ardından aktörler ve yaratıcılar, oybirliğiyle yapılan tezahüratlar ve ayakta alkışlarla ödüllendirildi.

Tarihler: 10 Ağustos'a kadar Schmidt Tiyatrosu'nda