Hamburg Limanı: “Yüzyılın kararı” eleştirildi

kamil şeker

New member
Bu konu insanların zihinlerini başka hiçbir şeye benzemeyen şekilde ısıtıyor: Büyük nakliye şirketi MSC'nin, kırmızı-yeşil Senato tarafından planlanan, şehrin liman lojistik şirketi HHLA'ya girişi, Hansa şehrini rakipler ve destekçiler olarak ikiye bölüyor. Vatandaşlar arasında başka bir tartışma daha var.


Dünyanın en büyük nakliye şirketi MSC'nin Hamburg liman lojistik şirketi HHLA'ya katılma planı, Hamburglular arasında bir kez daha duygusal tartışmalara yol açtı. Çarşamba günü bu saatte CDU, Sol ve AfD, kırmızı-yeşil eyalet hükümetini “yüzyılın kararıyla” limanın geleceğini tehlikeye atmakla suçladı.

Linken liman uzmanı Norbert Hackbusch, MSC'nin halihazırda dünya çapında 70 liman ve terminal yatırımına sahip olduğunu söyledi. Bu nedenle, MSC'nin limana yatırım yaparak bunu ilerletmek istemesine rağmen, özellikle SPD'nin katılım konusunda nasıl bu kadar büyük umut beslediğini anlayamadı. Nakliye şirketinin tek çıkarı kar etmektir. CDU'nun liman uzmanı Götz Wiese, planların hata olduğunu söyledi. Hamburg 40 yıl boyunca stratejik olarak tek bir şirkete bağımlı kalamaz. Bu, diğer nakliye şirketlerinde üretim kaybıyla sonuçlanma tehlikesi yarattı.


Tartışma neredeyse iki saat sürdü, genellikle 75 ila 90 dakika. Ancak çok sayıda soru ve yorumun yanı sıra iki Senato üyesinin konuşması da mevcut saati önemli ölçüde genişletti.


Sorun dokuz aydır vatandaşları etkiliyor. Geçen yılın eylül ayında, Belediye Başkanı Peter Tschentscher, Ekonomik İşlerden Sorumlu Senatör Melanie Leonhard ve Finanstan Sorumlu Senatör Andreas Dressel (hepsi SPD'den) MSC ile yapılan müzakerelerin sonuçlarını kamuoyuna açıkladılar. Daha önce HHLA'ya katılma konusunda liman ve denizcilik endüstrisindeki diğer şirketlerle de gizli görüşmeler yapılmıştı.


Geçen hafta anlaşmayla ilgili olarak çoğunlukla açık eleştirilerin olduğu halka açık bir duruşma yapıldı. Bununla birlikte, bütçe komitesindeki kırmızı-yeşil milletvekillerinin çoğu, MSC'nin Hamburg liman lojistiğine katılması yönünde oy kullandı ve böylece vatandaşların genel kurul oturumunda nihai oylamanın önü açıldı. Bunun 10 Temmuz'da gerçekleşmesi planlanıyor. CDU oylamanın bu saatte iptal edilmesi çağrısında bulundu. Anlaşmayla ilgili daha fazla müzakere yapılması gerekiyor. Sol ve AfD, HHLA'nın kısmi satışına ilişkin referandumda Hamburg halkının oy kullanmasına izin verilmesi lehinde konuştu.


Ancak SPD ve Yeşiller'in temsilcileri planları savundu. MSC girişi, HHLA'da çok ihtiyaç duyulan yatırımların yapılmasını sağlar. Ayrıca MSC'nin sağladığı kargo garantileri de limanın geleceğini güvence altına aldı. Ekonomik İşlerden Sorumlu Senatör Melanie Leonhard, diğer şeylerin yanı sıra, “diğer limanlardan farklı olarak müreffeh ekonomik kalkınmadan yararlanamayan” limandaki zor durumun, denizcilik şirketlerinin henüz bunu başaramamasından da kaynaklandığını söyledi. konteyner terminallerine katılması değerlendirildi.

Finans Senatörü Andreas Dressel, MSC'nin girişine karşı çıkan herkesin paranın nereden geleceğini de söylemesi gerektiğini söyledi. “Önümüzdeki birkaç yıl içinde HHLA'nın yeniden yapılandırılması için acilen ihtiyacımız olan euro ve sermayeyi nerede bulduk?” Ayrıca “kendimizi hiçbir ortağa dikkatsizce kaptırmadık.” Olası diğer ortaklarla yıllarca süren müzakereler başarıya ulaşmadı.


Senato planlarına göre şehir ve İtalyan denizcilik ailesi Aponte'ye ait olan şirket, gelecekte HHLA'yı ortak girişim olarak işletecek ve şehrin yüzde 50,1'lik çoğunluğu elinde olacak. Şehir daha önce listelenen HHLA'nın yaklaşık yüzde 70'ine sahipti. Şirket, Hansa kentindeki dört konteyner terminalinden üçünü işletiyor, bir demiryolu şirketine sahip, konteynerleri onarıyor ve limandaki çok sayıda mülkün sahibi ve yöneticisi.

MSC, girişin ardından Almanya'daki genel merkezini Hamburg'da inşa ederek kargo hacmini 2025'ten itibaren artırarak 2031 yılına kadar yılda bir milyon standart konteynere (TEU) çıkarmayı hedefliyor. Ayrıca MSC ve şehir, HHLA'nın özsermayesini 450 milyon euro artırmak istiyor.