kamil şeker
New member
Genel olarak, Hamburg'da ciddi kazalara karışan sürücü sayısı düştü. Ancak açıkça yetişen yaşlı grubunda aynı kaldı. Ve başka bir şey fark edilir.
Hamburg'da ciddi bir kazaya karışan yaşlı sürücülerin oranı artar. 2013 ve 2023 yılları arasında yüzde 22 oranında azalmış ve 7260 civarında yüzde 22 azalırken, 75 yaşındaki grupta (409) yaklaşık yüzde 22 azalırken, yaralı ve öldürülen otomobil gezginleri sayısı azalmıştır. Bu, resmi istatistiklere atıfta bulunarak Alman Sigorta Endüstrisinin Genel Birliği (GDV) tarafından ilan edildi.
75 yaş ve üstü dört katılımcıdan yaklaşık üçü 2023'te kazanın kendisine neden oldu (yüzde 76). 310 vakada ana nedendi (artı 2013'e kıyasla yüzde 2). Hamburg'da en iyi bilinen örnek, otomobillerin son yıllarda manevrada tekrar tekrar kontrol edildiği yaşlı sakinler tarafından çok kullanılan Hamburg-onchmarschen'deki Waitzstraße'deki kazalardır.
GDV'deki sigorta şirketlerinin kaza araştırması başkanı Kirstin Zeidler, yaşlı insanların Hamburg'un sokaklarında yolda olduğunu söyledi. Araba tarafından 75plus neslinin kapsadığı rota, 2008-2017 arasında yaklaşık yüzde 130 arttı. Bu eğilim bekleniyor.
Ehliyetle 75'ten giderek daha yaşlı olanlar
GDV'ye göre, 2023'te Almanya'da yaralı ve öldürülen insanlarla yaklaşık 75 yıl süren kazalara katıldı -2013'ten yaklaşık yüzde 26 daha fazla. Yaklaşık 16.500 vakada ana nedendi.
Ülke çapında, 75 yaş ve üstü daha fazla insanın ehliyeti var. 2015 yılında yaklaşık 2,5 milyon olsaydı, sayı 2024 yılına kadar yaklaşık 5.9 milyona yükseldi – iki kat daha fazla. Ehliyeti olan kadın sayısı özellikle güçlü bir şekilde büyüdü.
Risk olarak reaksiyon yeteneğini azaltmak
Kaza riski 75 yaşından itibaren önemli ölçüde artmaktadır. Kaza araştırmasına göre, bu öncelikle dikkat, konsantrasyon ve reaksiyon hızından kaynaklanmaktadır. Karmaşık trafik durumları, kavşaklarda veya bilinmeyen yollarda olduğu gibi özellikle zordur.
Güvenliği artırmak için, kaza araştırması bu kadar denilen geri bildirim gezilerine dayanmaktadır. Kendi arabalarında araba kullandıktan sonra, yaşlılar ehliyetin sonuçları olmadan uzmanlardan gizli geri bildirim alırlar. Bununla birlikte, tartışma, yaşlıların belirli bir yaştan sınavlar yoluyla sürüş yeteneklerini kanıtlamaları gerekip gerekmediği konusunda da uzun zamandır devam etmektedir.
Lno/jlau
Hamburg'da ciddi bir kazaya karışan yaşlı sürücülerin oranı artar. 2013 ve 2023 yılları arasında yüzde 22 oranında azalmış ve 7260 civarında yüzde 22 azalırken, 75 yaşındaki grupta (409) yaklaşık yüzde 22 azalırken, yaralı ve öldürülen otomobil gezginleri sayısı azalmıştır. Bu, resmi istatistiklere atıfta bulunarak Alman Sigorta Endüstrisinin Genel Birliği (GDV) tarafından ilan edildi.
75 yaş ve üstü dört katılımcıdan yaklaşık üçü 2023'te kazanın kendisine neden oldu (yüzde 76). 310 vakada ana nedendi (artı 2013'e kıyasla yüzde 2). Hamburg'da en iyi bilinen örnek, otomobillerin son yıllarda manevrada tekrar tekrar kontrol edildiği yaşlı sakinler tarafından çok kullanılan Hamburg-onchmarschen'deki Waitzstraße'deki kazalardır.
GDV'deki sigorta şirketlerinin kaza araştırması başkanı Kirstin Zeidler, yaşlı insanların Hamburg'un sokaklarında yolda olduğunu söyledi. Araba tarafından 75plus neslinin kapsadığı rota, 2008-2017 arasında yaklaşık yüzde 130 arttı. Bu eğilim bekleniyor.
Ehliyetle 75'ten giderek daha yaşlı olanlar
GDV'ye göre, 2023'te Almanya'da yaralı ve öldürülen insanlarla yaklaşık 75 yıl süren kazalara katıldı -2013'ten yaklaşık yüzde 26 daha fazla. Yaklaşık 16.500 vakada ana nedendi.
Ülke çapında, 75 yaş ve üstü daha fazla insanın ehliyeti var. 2015 yılında yaklaşık 2,5 milyon olsaydı, sayı 2024 yılına kadar yaklaşık 5.9 milyona yükseldi – iki kat daha fazla. Ehliyeti olan kadın sayısı özellikle güçlü bir şekilde büyüdü.
Risk olarak reaksiyon yeteneğini azaltmak
Kaza riski 75 yaşından itibaren önemli ölçüde artmaktadır. Kaza araştırmasına göre, bu öncelikle dikkat, konsantrasyon ve reaksiyon hızından kaynaklanmaktadır. Karmaşık trafik durumları, kavşaklarda veya bilinmeyen yollarda olduğu gibi özellikle zordur.
Güvenliği artırmak için, kaza araştırması bu kadar denilen geri bildirim gezilerine dayanmaktadır. Kendi arabalarında araba kullandıktan sonra, yaşlılar ehliyetin sonuçları olmadan uzmanlardan gizli geri bildirim alırlar. Bununla birlikte, tartışma, yaşlıların belirli bir yaştan sınavlar yoluyla sürüş yeteneklerini kanıtlamaları gerekip gerekmediği konusunda da uzun zamandır devam etmektedir.
Lno/jlau