kamil şeker
New member
Almanya'nın önde gelen liman lojistik grubu HHLA, 2024 yılında kârını önemli ölçüde artırdı. Cari yıl için şirket, birçok uluslararası krize rağmen tekrar kârda önemli bir büyüme bekliyor. CEO Angela Titzrath, tarifelerin yaklaşan, kapsamlı bir şekilde tanıtımı ve bunun uluslararası ticarete yönelik sonuçları konusunda uyarıyor.
Ukrayna'daki savaş bir kez daha Hamburg liman lojistik grubu HHLA'ya yaklaştı. HHLA CEO'su Angela Titzrath, Hamburg'da bilanço basın toplantısında “İki hafta önce Rusya, Odessa'daki terminalimize Rockets ile saldırdı. İki çalışan yaralandı.” Dedi. “Terminalimiz tamamen sağlam ve faaliyette. HHLA Ukrayna'daki taahhüdünü temsil ediyor.”
Karadeniz'deki Odessa'daki HHLA'nın çok amaçlı terminali, Ukrayna'daki en modern liman tesislerinden biridir, Şubat 2022'de Rusya tarafından son derece kısıtlanan ülkede önemli bir rol oynamaktadır. “Ukrayna'daki genel durum hala politik ve girişimcidir” dedi.
Çok okuma
Titzrath, ABD'den gelen tehdit ve yeni tarifelerin gerçek dayatılması konusunda somut endişeler yaratıyor. Titzrath, “Gümrük ekonomi için tatlı bir zehir. İç ekonomi için koruma vaat ediyorlar, ancak tam tersini yapıyorlar. Tarifeler için fatura müşterilere süpermarketin yazarkasa da ödeme yapıyor.” Dedi.
Bununla birlikte, karşıt gelişmeler HHLA'nın sonuçlarında da çok iyi görülebilir: ABD ve Avrupa arasındaki yeni tarifelerle ilgili endişe, kamplardaki artış nedeniyle, özellikle 2024'ün sonunda Avrupa'nın ihracatında önemli ölçüde artan zarflara yol açtı.
Ekonomik ve güvenlik -politik olarak artan bir kargaşa miktarında HHLA, operasyonel kârını (EBIT) 2024'te yüzde 22,7 oranında artırdı ve bu nedenle 125 ila 145 milyon Euro beklenen bant genişliğindeydi. Aynı zamanda temettü için temel olan net kar, 2024'te 32,5 milyon avroya yükseldi ve 2023'te HHLA yaklaşık 20 milyon avro kazanmıştı.
Hamburg ve diğer Avrupa limanlarındaki HHLA liman terminallerinde konteyner kullanma, 2024'te yüzde 0,9 oranında artışla 5.97 milyon konteyner birimine (TEU) yükseldi. Hamburg'da 5.68 milyon TEU ile konteyner zarfı pratik olarak sabit kaldı. Avrupa çapında hareket eden HHLA Freight Demiryolu Şirketi Metrans'ın konteyner taşınması özellikle güçlü bir şekilde arttı. Metrans, taşınan miktarda yüzde 13,2 artarak 1.54 milyon TEU'ya yükseldi.
2025 için, HHLA kurulu “195 ila 235 milyon avro” operasyonel bir sonuç bekliyor. Bu yıl, HHLA “460 ila 510 milyon avro aralığına yatırım yapmak istiyor. HHLA'nın Hamburg konteyneri terminalleri daha da modernize edilir ve – en büyük kompleks gibi Burchardkai gibi – otomatikleştirmeye devam eder. HHLA ayrıca Sırbistan, Romanya, Hollanda ve Belçika gibi Avrupa Metrans terminal ağını önemli ölçüde genişletmek istiyor.
HHLA, iyimser tahminini, diğer şeylerin yanı sıra, bu yıl için dünya ticaretinin büyümesini bekleyen Uluslararası Para Fonu'nun (IMF) görünümüne dayandırıyor. Denizcilik ekonomisinin uzman enstitüleri, küresel konteyner kullanma büyümesiyle yüzde 2,8 oranında hesaplanmaktadır.
HHLA için bir başka büyüme sürücüsü, yönetim kurulu açısından dünyanın en büyük denizcilik grubu MSC'si olacak. İtalyan kurucusu Gianluigi Aponte'nin şirketi Cenevre'de oturuyor. 2024'te MSC, Hamburg şehri ile birlikte HHLA'da kontrolü ele geçirdi. Şehir payını yüzde 50,1'e düşürdü, MSC, HHLA hisselerinin yüzde 49,9'una, özellikle borsadaki ücretsiz şamandıra satın aldı. Titzrath'e göre, her iki şirket de şu anda HHLA hisselerinin yüzde 94'ünü Hamburg'un Holding Limanı'nda bir araya getiriyor, bu nedenle MSC hala maksimum oranda yüzde altı yok.
Hamburg'da MSC, HHLA'daki bu yıldan itibaren hat hizmetlerine tamamen odaklanarak HHLA rakibi Eurogate'in konteyner terminalinden hareket ediyor. Genel olarak, MSC önümüzdeki on yılın başında Hamburg'daki suçlamayı bir milyon TEU'ya artırmayı planlıyor. MSC şimdi kendi üyelerini HHLA Denetleme Kuruluna da gönderdi. Titzrath, grupla işbirliği “her seviyede iyi ve pürüzsüz ve pürüzsüz” dedi.
Temettü ödemesi için Kurul şunları açıkladı: “Kurul ve Denetleme Kurulu, bu yılki genel toplantıya verilen temettü başına 16 Euro sent temettü önerecek. HHLA temettü politikasını teyit ediyor.” HHLA geçen yıl 8 Eurocent temettü ödedi. Pandemiden önce, 2018'de 80 Eurocent vardı. Ve 2021 ve 2022'de temettü 75 Euro sent ile anlamlı derecede yüksekti. HHLA'nın amacı, “yıllık fazlalığın yüzde 50 ila 70'i temettü olarak temettü olarak ödeme sağlayan getiriye yönelik dağıtım politikalarına devam etmek” devam etmektedir.
Olaf Preuss Pazar günü Hamburg ve Kuzey Almanya için Dünya ve Dünyanın iş muhabiridir. Denizcilik ekonomisi – limanlar, nakliye ve tersaneler – ana konularından biridir.
Ukrayna'daki savaş bir kez daha Hamburg liman lojistik grubu HHLA'ya yaklaştı. HHLA CEO'su Angela Titzrath, Hamburg'da bilanço basın toplantısında “İki hafta önce Rusya, Odessa'daki terminalimize Rockets ile saldırdı. İki çalışan yaralandı.” Dedi. “Terminalimiz tamamen sağlam ve faaliyette. HHLA Ukrayna'daki taahhüdünü temsil ediyor.”
Karadeniz'deki Odessa'daki HHLA'nın çok amaçlı terminali, Ukrayna'daki en modern liman tesislerinden biridir, Şubat 2022'de Rusya tarafından son derece kısıtlanan ülkede önemli bir rol oynamaktadır. “Ukrayna'daki genel durum hala politik ve girişimcidir” dedi.
Çok okuma
Odessa'da HHLA
Titzrath, ABD'den gelen tehdit ve yeni tarifelerin gerçek dayatılması konusunda somut endişeler yaratıyor. Titzrath, “Gümrük ekonomi için tatlı bir zehir. İç ekonomi için koruma vaat ediyorlar, ancak tam tersini yapıyorlar. Tarifeler için fatura müşterilere süpermarketin yazarkasa da ödeme yapıyor.” Dedi.
Bununla birlikte, karşıt gelişmeler HHLA'nın sonuçlarında da çok iyi görülebilir: ABD ve Avrupa arasındaki yeni tarifelerle ilgili endişe, kamplardaki artış nedeniyle, özellikle 2024'ün sonunda Avrupa'nın ihracatında önemli ölçüde artan zarflara yol açtı.
Ekonomik ve güvenlik -politik olarak artan bir kargaşa miktarında HHLA, operasyonel kârını (EBIT) 2024'te yüzde 22,7 oranında artırdı ve bu nedenle 125 ila 145 milyon Euro beklenen bant genişliğindeydi. Aynı zamanda temettü için temel olan net kar, 2024'te 32,5 milyon avroya yükseldi ve 2023'te HHLA yaklaşık 20 milyon avro kazanmıştı.
Hamburg ve diğer Avrupa limanlarındaki HHLA liman terminallerinde konteyner kullanma, 2024'te yüzde 0,9 oranında artışla 5.97 milyon konteyner birimine (TEU) yükseldi. Hamburg'da 5.68 milyon TEU ile konteyner zarfı pratik olarak sabit kaldı. Avrupa çapında hareket eden HHLA Freight Demiryolu Şirketi Metrans'ın konteyner taşınması özellikle güçlü bir şekilde arttı. Metrans, taşınan miktarda yüzde 13,2 artarak 1.54 milyon TEU'ya yükseldi.
2025 için, HHLA kurulu “195 ila 235 milyon avro” operasyonel bir sonuç bekliyor. Bu yıl, HHLA “460 ila 510 milyon avro aralığına yatırım yapmak istiyor. HHLA'nın Hamburg konteyneri terminalleri daha da modernize edilir ve – en büyük kompleks gibi Burchardkai gibi – otomatikleştirmeye devam eder. HHLA ayrıca Sırbistan, Romanya, Hollanda ve Belçika gibi Avrupa Metrans terminal ağını önemli ölçüde genişletmek istiyor.
HHLA, iyimser tahminini, diğer şeylerin yanı sıra, bu yıl için dünya ticaretinin büyümesini bekleyen Uluslararası Para Fonu'nun (IMF) görünümüne dayandırıyor. Denizcilik ekonomisinin uzman enstitüleri, küresel konteyner kullanma büyümesiyle yüzde 2,8 oranında hesaplanmaktadır.
HHLA için bir başka büyüme sürücüsü, yönetim kurulu açısından dünyanın en büyük denizcilik grubu MSC'si olacak. İtalyan kurucusu Gianluigi Aponte'nin şirketi Cenevre'de oturuyor. 2024'te MSC, Hamburg şehri ile birlikte HHLA'da kontrolü ele geçirdi. Şehir payını yüzde 50,1'e düşürdü, MSC, HHLA hisselerinin yüzde 49,9'una, özellikle borsadaki ücretsiz şamandıra satın aldı. Titzrath'e göre, her iki şirket de şu anda HHLA hisselerinin yüzde 94'ünü Hamburg'un Holding Limanı'nda bir araya getiriyor, bu nedenle MSC hala maksimum oranda yüzde altı yok.
Hamburg'da MSC, HHLA'daki bu yıldan itibaren hat hizmetlerine tamamen odaklanarak HHLA rakibi Eurogate'in konteyner terminalinden hareket ediyor. Genel olarak, MSC önümüzdeki on yılın başında Hamburg'daki suçlamayı bir milyon TEU'ya artırmayı planlıyor. MSC şimdi kendi üyelerini HHLA Denetleme Kuruluna da gönderdi. Titzrath, grupla işbirliği “her seviyede iyi ve pürüzsüz ve pürüzsüz” dedi.
Temettü ödemesi için Kurul şunları açıkladı: “Kurul ve Denetleme Kurulu, bu yılki genel toplantıya verilen temettü başına 16 Euro sent temettü önerecek. HHLA temettü politikasını teyit ediyor.” HHLA geçen yıl 8 Eurocent temettü ödedi. Pandemiden önce, 2018'de 80 Eurocent vardı. Ve 2021 ve 2022'de temettü 75 Euro sent ile anlamlı derecede yüksekti. HHLA'nın amacı, “yıllık fazlalığın yüzde 50 ila 70'i temettü olarak temettü olarak ödeme sağlayan getiriye yönelik dağıtım politikalarına devam etmek” devam etmektedir.
Olaf Preuss Pazar günü Hamburg ve Kuzey Almanya için Dünya ve Dünyanın iş muhabiridir. Denizcilik ekonomisi – limanlar, nakliye ve tersaneler – ana konularından biridir.