kamil şeker
New member
Hamburg limanı feribotları yolcular ve turistler arasında popülerdir. Şimdi Hadag operatörü rota ağını değiştiriyor. Sol, Elbe boyunca bağlantının kesilmesini eleştiriyor, şehrin iki kısmına artık hizmet verilmiyor.
Hamburg limanı feribotları gelecekte biraz farklı rotalarda çalışacak. Operatör Hadag, 4 Kasım'dan itibaren Landungsbrücken ile Finkenwerder arasında her hafta doğrudan bağlantı kurulacağını duyurdu. Seyahat süresi birkaç dakika kısalır. Ulaştırma Senatörü Anjes Tjarks (Yeşiller) X'te “Süderelbe bölgesinden işe gidip gelenler için harika bir şey ve önemli bir gelişme!” diye yazdı.
Aynı zamanda Hadag, Altes Ülkesinde Blankenese ile Cranz arasındaki bağlantıyı kesiyor. Sietas tersanesinin de 2021 yılında iflas edene kadar kullandığı Este Halici'nin girişi alüvyonla kapatılmış durumda. Temmuz ayının başından bu yana feribotlar buraya yanaşamıyor. Hattı yalnızca birkaç yolcunun kullandığı, otobüse binerek Finkenwerder iskelesine gidebildikleri söylendi. Bu, seyahat süresini en fazla çeyrek saat kadar artırır.
1 Mart 2025'ten itibaren gemiler hafta sonları Finkenwerder ile Blankenese arasında gidip gelecek. Elbe banliyösü, iskelelerde tek bir değişiklikle bir kez daha feribot bağlantısına sahip olacak. Ayrıca Teufelsbrück, Rüschpark ve Blankenese arasındaki 64 numaralı hattın daha sık çalışması gerekiyor.
Sol: Cranz ve Neuenfelde geride kaldı
Vatandaşların sol kanadı Cranz ve Neuenfelde ilçelerinin geride bırakılmasını eleştirdi. Liman politikası sözcüsü Norbert Hackbusch, “Cranz ile Blankenese arasındaki feribot bağlantısının kesilmesiyle yalnızca en eski feribot bağlantısı değil, aynı zamanda en güzeli de ortadan kalkacak” dedi.
Ancak sorunlara neden olan sadece Mühlenberger Loch'taki (Este'nin ağzı ile Airbus fabrikası arasındaki Elbe körfezi olarak adlandırılan) alüvyon değildi. Senato, CDU parlamento grubundan gelen küçük bir soruya yanıt olarak Eylül ayında yaşanan birçok başarısızlığın nedenini şöyle açıkladı: “Başarısızlıkların yaklaşık yüzde 90'ı personel eksikliğinden kaynaklanıyordu. Diğer nedenler ise gemi eksikliği veya bireysel teknik kusurlar ile deniz tarafının kapatılmasıydı.” Şirket, 2023'ün başında daha küçük su çekimine sahip bir gemi satın aldı. Ama aynı zamanda “St. Feribotun Cranz'a yanaşması için iki kişilik mürettebat gerektirdiğinden “Nikolaus” nadiren kullanıldı. Diğer gemilerin sadece bir kaptana ihtiyacı var.
Hibrit feribotlar Finkenwerder'e kesintisiz hat üzerinde
4 Kasım'dan itibaren Landungsbrücken ile Finkenwerder arasındaki feribotlar başlangıçta yalnızca öğleden sonra ve akşamları her 80 dakikada bir sefer yapacak. 1 Mart'tan itibaren döngü süresi 40 dakikaya kısaltılacak. Altona-Fischmarkt, Dockland-Fischereihafen, Neumühlen-Övelgönne ve Bubendey-Ufer'de ara durak bulunmadığından yolculuk süresi kısalıyor. Yeni hat 66'daki yolculuğun bu nedenle 32 dakika yerine yalnızca 25 dakika süreceği söylendi. Ancak kışın ara duraklarda daha az yolcu binip indiği için zamandan tasarruf sadece üç dakikaya iniyor.
Dizel ve elektrikli tahrikli yeni hibrit feribotlar Mart ayından itibaren kesintisiz hatta kullanılmaya başlanacak. Bu türden ilk gemiye 16 Eylül'de “Neuland” adı verildi. Ulaştırma Senatörü Tjarks, geminin isimlendirme töreninde, çevre dostu geminin yeni bir dönemi temsil ettiğini söyledi. Hadag'ın ana şirketi Hochbahn, feribotun artık normal şekilde çalıştığını söyledi.
hayır/ylau
Hamburg limanı feribotları gelecekte biraz farklı rotalarda çalışacak. Operatör Hadag, 4 Kasım'dan itibaren Landungsbrücken ile Finkenwerder arasında her hafta doğrudan bağlantı kurulacağını duyurdu. Seyahat süresi birkaç dakika kısalır. Ulaştırma Senatörü Anjes Tjarks (Yeşiller) X'te “Süderelbe bölgesinden işe gidip gelenler için harika bir şey ve önemli bir gelişme!” diye yazdı.
Aynı zamanda Hadag, Altes Ülkesinde Blankenese ile Cranz arasındaki bağlantıyı kesiyor. Sietas tersanesinin de 2021 yılında iflas edene kadar kullandığı Este Halici'nin girişi alüvyonla kapatılmış durumda. Temmuz ayının başından bu yana feribotlar buraya yanaşamıyor. Hattı yalnızca birkaç yolcunun kullandığı, otobüse binerek Finkenwerder iskelesine gidebildikleri söylendi. Bu, seyahat süresini en fazla çeyrek saat kadar artırır.
1 Mart 2025'ten itibaren gemiler hafta sonları Finkenwerder ile Blankenese arasında gidip gelecek. Elbe banliyösü, iskelelerde tek bir değişiklikle bir kez daha feribot bağlantısına sahip olacak. Ayrıca Teufelsbrück, Rüschpark ve Blankenese arasındaki 64 numaralı hattın daha sık çalışması gerekiyor.
Sol: Cranz ve Neuenfelde geride kaldı
Vatandaşların sol kanadı Cranz ve Neuenfelde ilçelerinin geride bırakılmasını eleştirdi. Liman politikası sözcüsü Norbert Hackbusch, “Cranz ile Blankenese arasındaki feribot bağlantısının kesilmesiyle yalnızca en eski feribot bağlantısı değil, aynı zamanda en güzeli de ortadan kalkacak” dedi.
Ancak sorunlara neden olan sadece Mühlenberger Loch'taki (Este'nin ağzı ile Airbus fabrikası arasındaki Elbe körfezi olarak adlandırılan) alüvyon değildi. Senato, CDU parlamento grubundan gelen küçük bir soruya yanıt olarak Eylül ayında yaşanan birçok başarısızlığın nedenini şöyle açıkladı: “Başarısızlıkların yaklaşık yüzde 90'ı personel eksikliğinden kaynaklanıyordu. Diğer nedenler ise gemi eksikliği veya bireysel teknik kusurlar ile deniz tarafının kapatılmasıydı.” Şirket, 2023'ün başında daha küçük su çekimine sahip bir gemi satın aldı. Ama aynı zamanda “St. Feribotun Cranz'a yanaşması için iki kişilik mürettebat gerektirdiğinden “Nikolaus” nadiren kullanıldı. Diğer gemilerin sadece bir kaptana ihtiyacı var.
Hibrit feribotlar Finkenwerder'e kesintisiz hat üzerinde
4 Kasım'dan itibaren Landungsbrücken ile Finkenwerder arasındaki feribotlar başlangıçta yalnızca öğleden sonra ve akşamları her 80 dakikada bir sefer yapacak. 1 Mart'tan itibaren döngü süresi 40 dakikaya kısaltılacak. Altona-Fischmarkt, Dockland-Fischereihafen, Neumühlen-Övelgönne ve Bubendey-Ufer'de ara durak bulunmadığından yolculuk süresi kısalıyor. Yeni hat 66'daki yolculuğun bu nedenle 32 dakika yerine yalnızca 25 dakika süreceği söylendi. Ancak kışın ara duraklarda daha az yolcu binip indiği için zamandan tasarruf sadece üç dakikaya iniyor.
Dizel ve elektrikli tahrikli yeni hibrit feribotlar Mart ayından itibaren kesintisiz hatta kullanılmaya başlanacak. Bu türden ilk gemiye 16 Eylül'de “Neuland” adı verildi. Ulaştırma Senatörü Tjarks, geminin isimlendirme töreninde, çevre dostu geminin yeni bir dönemi temsil ettiğini söyledi. Hadag'ın ana şirketi Hochbahn, feribotun artık normal şekilde çalıştığını söyledi.
hayır/ylau