kamil şeker
New member
Kuzey Almanya ve İskandinavya'daki ekonomi, yeni Baltık Denizi geçişinin zamanında tamamlanması konusunda baskı yapıyor. Asıl endişe, karmaşık idari ve onay prosedürlerini içeren Almanya'daki demiryolu bağlantısıdır.
Kuzey Almanya ve İskandinavya ekonomisinin, Danimarka ile Almanya arasındaki Fehmarnbelt bağlantısının zamanında faaliyete geçip geçmeyeceği konusunda şüpheleri var. Yeni batırma tünel, Avrupa Birliği'nin TEN-T koridorları olarak adlandırılan yüksek stratejik öneme sahip uzun mesafeli altyapı projelerinden biridir. Bağlantıların devreye alınmasının, özellikle Kopenhag ile Hamburg arasındaki bölgede ekonomik büyümeyi hızlandırması bekleniyor.
Danimarka'nın devlete ait şirketi Femern A/S, Fehmarn ile Danimarka'nın Lolland adası arasındaki yaklaşık 18 kilometre uzunluğundaki batırma tüneli 2029 yılına kadar tamamlayacak. Maliyeti 7,4 milyar avronun üzerinde olan binayı Danimarka, AB'nin desteğiyle finanse ediyor. Danimarka ve Almanya taraflarında tünel otoyollara, ancak her şeyden önce yolcu ve yük trenleri için büyük ölçüde yeni inşa edilen ekspres yollara bağlanıyor. Danimarka geçiş ücreti geliri yoluyla tüneli yeniden finanse ediyor. 2008 yılında Almanya ve Danimarka, tünelin inşası ve işletilmesi ile yurt içi bağlantılarına ilişkin bir devlet anlaşması imzaladı.
Ekonomi özellikle Almanya'daki demiryolu bağlantısı açısından kritik önem taşıyor. Puttgarden ile Lübeck arası toplam 88 kilometre uzunluğunda olup güzergahın 55 kilometresi tamamen yeniden inşa edilecek. Deutsche Bahn bu projeyi on planlama aşamasına ayırdı. Planlama onay başvuruları Federal Demiryolu Kurumu tarafından kontrol edilmeli ve onaylanmalıdır. Daha sonra planlama onay kararları hakkında şikayette bulunulabilir. Şu ana kadar Fehmarn adasındaki bu bölümlerden birinin inşaatı sürüyor. En karmaşık bölüm Fehmarnsund'un gelecekteki geçişidir. Bu amaçla, Deutsche Bahn'ın yönetimi altında, Fehmarnsund Köprüsü'nün yerine bir batırma tünel de inşa edilecek. 1960'lı yılların ortalarında açılışı yapılan yapı, daha sonra yerel ulaşım güzergahı olarak korunmuştur.
Hamburg lojistik uzmanı Jan Ninnemann, yeni bir araştırmada “demiryolu hinterland bağlantısının Eylül 2029'a kadar gerçekleştirilmesinin gerçekçi olmadığı” sonucuna varıyor. Hamburg İşletme Okulu'nda (HSBA) lojistik profesörü Ninnemann, “Onay, inşaat ve finansmandaki riskler, tüm projenin tamamlanmasının ertelenmesinin beklenebileceği anlamına geliyor” diyor. WELT'e sunulan 61 sayfalık çalışmasını bu Çarşamba günü Kopenhag'daki Fehmarnbelt İş Konseyi'nin (FBBC) konferansında sunacak. FBBC, Kuzey Almanya, Danimarka ve İsveç'teki ticaret odaları ve iş dünyası derneklerinden oluşan bir dernektir.
Fehmarnbelt Tüneli'ne giden yol bağlantısının da, Fehmarn Sound geçişi dışında, Almanya tarafında büyük ölçüde kritik olmadığı değerlendiriliyor. Şu anda Fehmarnsund'un hemen öncesine kadar devam eden A1 otoyolu, B 207 federal yolunun Puttgarden yakınındaki tünel girişi yönünde dört şeride genişletilmesiyle Fehmarn'a kadar uzatılacak.
Almanya'da demiryolu bağlantılarıyla ilgili zorluklar daha da büyük. Ninnemann demiryolu bağlantısı hakkında şunları söylüyor: “Projenin karmaşıklığı çok sayıda aktörün koordinasyonunu ve kapsamlı onay süreçlerini gerektiriyor.” “Özellikle zaman alan çevresel etki değerlendirmeleri ve çevre kuruluşları ile bölge sakinlerinin itirazları gecikmelere katkıda bulunabilir. Bu gecikmelerin ekonomik kalkınma ve projenin kabulü üzerinde önemli bir etkisi olması muhtemeldir.”
Çalışma, Almanya'da demiryolu bağlantılarındaki bir gecikmenin, yük taşımacılığında yıllık 45 milyon avro, yolcu taşımacılığında ise 15 milyon avroluk ek maliyet anlamına geleceğini hesaplıyor. Günümüzde Almanya ve Danimarka ile İsveç arasındaki demiryolu trafiği, öncelikle Rendsburg, Flensburg ve Danimarka Fredericia üzerinden tamamen modası geçmiş rota üzerinden ve daha sonra Danimarka'nın Funen adası üzerinden geçmektedir. Fehmarnbelt geçişinin, Hamburg ile Kopenhag arasındaki ekspres trenlerin seyahat süresini bugüne kıyasla yarıya indirmesi ve iki buçuk saate indirmesi amaçlanıyor. Yük trafiği 160 kilometre kısalacak. Ekonomi, yeni Fehmarnbelt bağlantısıyla bölgedeki ticaretin yıllık 1,55 milyar avroya kadar büyüyebileceğini varsayıyor.
“Sabit Fehmarnbelt bağlantısı bölgedeki ulaşım ve seyahat sürelerini önemli ölçüde azaltacak. Bunun ticarete ve tüm Kuzey Almanya ekonomisine olumlu etkisi olacak” diyor Hamburg Ticaret Odası Genel Müdürü Malte Heyne. “Alman tarafında bağlantının daha fazla gecikmesi, yalnızca bu etkilerin sorgulanmasına yol açmakla kalmıyor, aynı zamanda ekonomik maliyetlerin artmasına da yol açıyor ve Almanya'nın imajına yönelik hassas, uluslararası düzeyde gözle görülür bir zarara yol açıyor.”
Femern A/S ve Deutsche Bahn, Ekim ayında WELT AM SONNTAG'a Almanya'daki tüneli ve demiryolu bağlantısını 2029 yılına kadar tamamlamak istediklerini doğruladı. Proje yöneticisi Jutta Heine-Seela, “Fehmarnbelt Tüneli'nin 2029 ortalarında faaliyete geçmesini ve Fehmarnsund geçişi de dahil olmak üzere Alman demiryolu bağlantısının Aralık 2029'daki tarife değişikliğine hazır olmasını planlıyoruz” dedi. Fehmarnbelt sabit bağlantısının demiryolu bağlantısı. Heine-Seela, toplam 3,9 milyar avroluk maliyetle yurt içi bağlantının finansmanının sağlandığını söyledi. Deutsche Bahn'ın proje için federal hükümetle bir finansman anlaşması var. Bu nedenle, fonların yıllık olarak serbest bırakılması gerekli değildir.
Ancak acil durumlar için alternatif bir plan var – ve Deutsche Bahn'ın bu büyüklükteki bir proje için bir tane olması gerekiyor: “Eğer Fehmarnsund'daki batırma tünel için zorlu programa – her ne sebeple olursa olsun – uyulamazsa, Fehmarnsund Köprüsü'nü elektriklendireceğiz ve Başlangıçta trafiği köprü üzerinden Fehmarnbelt Tüneli'ne yönlendiriyor” diyor Heine-Seela. Ancak şu anda bunu varsaymıyoruz.”
Femern A/S'nin sorumlu proje direktörü Gerhard Cordes şunları söyledi: “Fehmarnbelt Tüneli'nin inşaatını 2029 yılı sonuna kadar tamamlamaya çalışıyoruz, bu da hedefimiz olmaya devam ediyor.” Lolland'daki Rødbyhavn'daki inşaat sahasında, ilk tünel elemanlarının Baltık Denizi'nde halihazırda tamamlanmış olan tünel kanalına indirilmesi hazırlandı. Hava durumuna bağlı olarak 2025 yılı başlarında gerçekleşmesi bekleniyor.
Olaf Preuß, Hamburg ve Kuzey Almanya'da WELT ve WELT AM SONNTAG şirketlerinin iş muhabiridir. Uzun yıllardır Fehmarnbelt Tüneli projesi ve Almanya iç bağlantısı ve uygulaması konusunda habercilik yapmaktadır.
Kuzey Almanya ve İskandinavya ekonomisinin, Danimarka ile Almanya arasındaki Fehmarnbelt bağlantısının zamanında faaliyete geçip geçmeyeceği konusunda şüpheleri var. Yeni batırma tünel, Avrupa Birliği'nin TEN-T koridorları olarak adlandırılan yüksek stratejik öneme sahip uzun mesafeli altyapı projelerinden biridir. Bağlantıların devreye alınmasının, özellikle Kopenhag ile Hamburg arasındaki bölgede ekonomik büyümeyi hızlandırması bekleniyor.
Danimarka'nın devlete ait şirketi Femern A/S, Fehmarn ile Danimarka'nın Lolland adası arasındaki yaklaşık 18 kilometre uzunluğundaki batırma tüneli 2029 yılına kadar tamamlayacak. Maliyeti 7,4 milyar avronun üzerinde olan binayı Danimarka, AB'nin desteğiyle finanse ediyor. Danimarka ve Almanya taraflarında tünel otoyollara, ancak her şeyden önce yolcu ve yük trenleri için büyük ölçüde yeni inşa edilen ekspres yollara bağlanıyor. Danimarka geçiş ücreti geliri yoluyla tüneli yeniden finanse ediyor. 2008 yılında Almanya ve Danimarka, tünelin inşası ve işletilmesi ile yurt içi bağlantılarına ilişkin bir devlet anlaşması imzaladı.
Ekonomi özellikle Almanya'daki demiryolu bağlantısı açısından kritik önem taşıyor. Puttgarden ile Lübeck arası toplam 88 kilometre uzunluğunda olup güzergahın 55 kilometresi tamamen yeniden inşa edilecek. Deutsche Bahn bu projeyi on planlama aşamasına ayırdı. Planlama onay başvuruları Federal Demiryolu Kurumu tarafından kontrol edilmeli ve onaylanmalıdır. Daha sonra planlama onay kararları hakkında şikayette bulunulabilir. Şu ana kadar Fehmarn adasındaki bu bölümlerden birinin inşaatı sürüyor. En karmaşık bölüm Fehmarnsund'un gelecekteki geçişidir. Bu amaçla, Deutsche Bahn'ın yönetimi altında, Fehmarnsund Köprüsü'nün yerine bir batırma tünel de inşa edilecek. 1960'lı yılların ortalarında açılışı yapılan yapı, daha sonra yerel ulaşım güzergahı olarak korunmuştur.
Hamburg lojistik uzmanı Jan Ninnemann, yeni bir araştırmada “demiryolu hinterland bağlantısının Eylül 2029'a kadar gerçekleştirilmesinin gerçekçi olmadığı” sonucuna varıyor. Hamburg İşletme Okulu'nda (HSBA) lojistik profesörü Ninnemann, “Onay, inşaat ve finansmandaki riskler, tüm projenin tamamlanmasının ertelenmesinin beklenebileceği anlamına geliyor” diyor. WELT'e sunulan 61 sayfalık çalışmasını bu Çarşamba günü Kopenhag'daki Fehmarnbelt İş Konseyi'nin (FBBC) konferansında sunacak. FBBC, Kuzey Almanya, Danimarka ve İsveç'teki ticaret odaları ve iş dünyası derneklerinden oluşan bir dernektir.
Fehmarnbelt Tüneli'ne giden yol bağlantısının da, Fehmarn Sound geçişi dışında, Almanya tarafında büyük ölçüde kritik olmadığı değerlendiriliyor. Şu anda Fehmarnsund'un hemen öncesine kadar devam eden A1 otoyolu, B 207 federal yolunun Puttgarden yakınındaki tünel girişi yönünde dört şeride genişletilmesiyle Fehmarn'a kadar uzatılacak.
Almanya'da demiryolu bağlantılarıyla ilgili zorluklar daha da büyük. Ninnemann demiryolu bağlantısı hakkında şunları söylüyor: “Projenin karmaşıklığı çok sayıda aktörün koordinasyonunu ve kapsamlı onay süreçlerini gerektiriyor.” “Özellikle zaman alan çevresel etki değerlendirmeleri ve çevre kuruluşları ile bölge sakinlerinin itirazları gecikmelere katkıda bulunabilir. Bu gecikmelerin ekonomik kalkınma ve projenin kabulü üzerinde önemli bir etkisi olması muhtemeldir.”
Çalışma, Almanya'da demiryolu bağlantılarındaki bir gecikmenin, yük taşımacılığında yıllık 45 milyon avro, yolcu taşımacılığında ise 15 milyon avroluk ek maliyet anlamına geleceğini hesaplıyor. Günümüzde Almanya ve Danimarka ile İsveç arasındaki demiryolu trafiği, öncelikle Rendsburg, Flensburg ve Danimarka Fredericia üzerinden tamamen modası geçmiş rota üzerinden ve daha sonra Danimarka'nın Funen adası üzerinden geçmektedir. Fehmarnbelt geçişinin, Hamburg ile Kopenhag arasındaki ekspres trenlerin seyahat süresini bugüne kıyasla yarıya indirmesi ve iki buçuk saate indirmesi amaçlanıyor. Yük trafiği 160 kilometre kısalacak. Ekonomi, yeni Fehmarnbelt bağlantısıyla bölgedeki ticaretin yıllık 1,55 milyar avroya kadar büyüyebileceğini varsayıyor.
“Sabit Fehmarnbelt bağlantısı bölgedeki ulaşım ve seyahat sürelerini önemli ölçüde azaltacak. Bunun ticarete ve tüm Kuzey Almanya ekonomisine olumlu etkisi olacak” diyor Hamburg Ticaret Odası Genel Müdürü Malte Heyne. “Alman tarafında bağlantının daha fazla gecikmesi, yalnızca bu etkilerin sorgulanmasına yol açmakla kalmıyor, aynı zamanda ekonomik maliyetlerin artmasına da yol açıyor ve Almanya'nın imajına yönelik hassas, uluslararası düzeyde gözle görülür bir zarara yol açıyor.”
Femern A/S ve Deutsche Bahn, Ekim ayında WELT AM SONNTAG'a Almanya'daki tüneli ve demiryolu bağlantısını 2029 yılına kadar tamamlamak istediklerini doğruladı. Proje yöneticisi Jutta Heine-Seela, “Fehmarnbelt Tüneli'nin 2029 ortalarında faaliyete geçmesini ve Fehmarnsund geçişi de dahil olmak üzere Alman demiryolu bağlantısının Aralık 2029'daki tarife değişikliğine hazır olmasını planlıyoruz” dedi. Fehmarnbelt sabit bağlantısının demiryolu bağlantısı. Heine-Seela, toplam 3,9 milyar avroluk maliyetle yurt içi bağlantının finansmanının sağlandığını söyledi. Deutsche Bahn'ın proje için federal hükümetle bir finansman anlaşması var. Bu nedenle, fonların yıllık olarak serbest bırakılması gerekli değildir.
Ancak acil durumlar için alternatif bir plan var – ve Deutsche Bahn'ın bu büyüklükteki bir proje için bir tane olması gerekiyor: “Eğer Fehmarnsund'daki batırma tünel için zorlu programa – her ne sebeple olursa olsun – uyulamazsa, Fehmarnsund Köprüsü'nü elektriklendireceğiz ve Başlangıçta trafiği köprü üzerinden Fehmarnbelt Tüneli'ne yönlendiriyor” diyor Heine-Seela. Ancak şu anda bunu varsaymıyoruz.”
Femern A/S'nin sorumlu proje direktörü Gerhard Cordes şunları söyledi: “Fehmarnbelt Tüneli'nin inşaatını 2029 yılı sonuna kadar tamamlamaya çalışıyoruz, bu da hedefimiz olmaya devam ediyor.” Lolland'daki Rødbyhavn'daki inşaat sahasında, ilk tünel elemanlarının Baltık Denizi'nde halihazırda tamamlanmış olan tünel kanalına indirilmesi hazırlandı. Hava durumuna bağlı olarak 2025 yılı başlarında gerçekleşmesi bekleniyor.
Olaf Preuß, Hamburg ve Kuzey Almanya'da WELT ve WELT AM SONNTAG şirketlerinin iş muhabiridir. Uzun yıllardır Fehmarnbelt Tüneli projesi ve Almanya iç bağlantısı ve uygulaması konusunda habercilik yapmaktadır.