kamil şeker
New member
Katharina Putz, eylül ayından bu yana Almanya'nın en büyük DHL ve Hamburg'daki Deutsche Post şubesine başkanlık ediyor. Afganistan'da deneyimi olan eski askerin, diğer şeylerin yanı sıra, kuzeydeki yapısal değişimin organize edilmesine de yardım etmesi gerekiyor; teslimatçılar giderek daha fazla paket ve daha az mektup getiriyor.
Hamburg'daki posta işlemlerini hızlı bir şekilde öğrenmek isteyenler için Kasım ve Aralık ayları ideal günler. Katharina Putz, Eylül ayında DHL ve Deutsche Post'un Hamburg şubesinin başına geçti. Kasım ayının sonunda, birkaç yıldır olağan olduğu gibi, Noel işinin yüksek hızlı son aşaması Kara Cuma haftasıyla başladı. Şimdi 42 yaşındaki adam, Altona posta merkezindeki geniş tesislerin arasında siyah, kırmızı ve sarı bir ceket ve güvenlik ayakkabılarıyla duruyor ve şöyle diyor: “Üç vardiya halinde, günde 24 saat çalışıyoruz. Yalnızca buradaki ilk 80 günümde 40'a yakın saha ziyareti gerçekleştirdim.”
Hamburg şubesi, lojistik grubu DHL Group'un ve onun Almanya'daki yan kuruluşu Deutsche Post'un en büyüğüdür. Kuzey Denizi'ndeki çamur düzlüklerindeki Cuxhaven'dan Elbe'deki Wendland'a kadar uzanıyor. Ve bunların arasında, çok sayıda inşaat sahası ve yönlendirmeler, park yeri eksikliği ve yollarda ve demiryollarında sürekli trafik sıkışıklığıyla, lojistikçiler için Noel öncesi stres açısından sağlam bir temele sahip Almanya'nın ikinci büyük şehri yatıyor. DHL Hamburg şubesinde yaklaşık 7.300 kişi çalışıyor ve Noel yaklaşırken yoğun sezonda yaklaşık 1.000 geçici işçi daha görev yapacak. Putz, “Noel işi için hazırlıklıydık ve hazırlıklıyız” diyor.
DHL ve postane operasyonlarını, her türlü paket ve mektubun teslimatını sürdürmek büyük bir görevdir. Advent sezonu boyunca sistem tam güçle çalışır ve artan miktarlardaki mallarla başa çıkmak zorundadır. Yol kullanıcılarına, kötü hava koşullarına ve asi müşterilere zorbalık. Teslimatçıların gönderileri, Hamburg'daki bir paket merkezinden ve iki mektup merkezinden, dağıtım üsleri ve dağıtım üsleri aracılığıyla hassas şubelere ve postacıların ve paket teslimatçılarının teslimat kamyonetlerine ve elektrikli bisikletlerine akıyor.
Putz, önceki profesyonel yaşamından muhtemelen çok yararlı pek çok deneyimi beraberinde getiriyor. 2002'den 2014'e kadar Bundeswehr'de görev yaptı ve en son kaptan rütbesindeydi. 2012 yılında altı ay süreyle Afganistan'ın kuzeyindeki Mezar-ı Şerif'te basın sorumlusu olarak görev yaptı. “Afgan medyasını ve oradaki gazetecileri Bundeswehr ile birlikte çalışmalarında destekledik” diyor. “Afganistan'daki durumun son yıllarda nasıl geliştiğini görmek benim için çok üzücü ve duygulandırıcı.”
Bundeswehr'de geçirdiği zamanın ardından Putz, kariyerine 2015 yılında hızla Deutsche Post ve DHL'de başladı. 2021'in başından bu yana Bonn'daki şubeyi, ardından 2023'ten 2024'e kadar Köln Batı'daki şubeyi yönetti. “DHL'de stajyer olarak çalıştığım 2015 yılından bu yana 'Post'u deyim yerindeyse sıfırdan öğrendim” diyor. “DHL ve lojistik sektörü bana cazip geldi çünkü insanlarla çalışmayı seviyorum.”
Grup, kendi kârlılığı ve yerel koşullar altında iklimin daha iyi korunması için süreçlerini müşteriler için sürekli olarak optimize etmelidir. Putz, Kasım ayı sonundaki özel indirimlere atıfta bulunarak, “DHL'in Allermöhe'deki Hamburg paket merkezinde, 3 Aralık'ta 24 saat içinde yıllık en yüksek paket olan 760.000 pakete ulaştık” diyor. “24 saat içinde yaklaşık 2,2 milyon mektupla en fazla mektup dağıtımını 5 Aralık'ta gerçekleştirdik.”
Özellikle parsel ve parsellerde vardiyalar çok büyük. Bunların miktarı artmaya devam ederken, Almanya'da mektup teslimatı sayısı da azalmaya devam ediyor. Özellikle çevrimiçi perakende, koli ve paketlerin teslimat sayılarını artırıyor. 2023'ün sonunda DHL, Allermöhe'deki Hamburg paket merkezinde başka bir sınıflandırma sistemini devreye aldı ve Noel işindeki verimi 24 saat içinde 550.000 gönderiye kadar çıkardı. Bu yıl Allermöhe'deki konveyörlerden çok daha fazla koli ve koli geliyor. Bu aynı zamanda malların başka bir parsel merkezinden yeni inşa edilen tesise taşınmasından da kaynaklanmaktadır. Ancak büyümenin itici gücü internet üzerinden ticareti artırmaktır.
DHL ve posta hizmeti, teslimat akışlarındaki değişiklikleri daha fazla otomasyon yoluyla ve mümkün olduğunda gönderileri birleştirerek düzenliyor. Şehir merkezinde koli ve mektupların birleşik teslimatı yok, ancak kırsal bölgelerde her ikisi de neredeyse yalnızca birleşik bir şekilde teslim ediliyor, diyor Putz: “Birleşik teslimatta değişiklik yapmanın mantıklı olup olmadığını ve nerede olabileceğini sürekli olarak değerlendiriyoruz. Örneğin Hamburg'daki mektup dağıtımcıları bazen küçük formatlı paketler de teslim ediyor.”
DHL geçtiğimiz günlerde kombine teslimatın artmaya devam edeceğini ve mektupların giderek azaldığını duyurdu. Grup şu anda tüm sevkiyatların yaklaşık yüzde 68'ini bu şekilde gerçekleştiriyor ve bu eğilim artıyor. Verbund'un payı 2020'de yüzde 57 iken 2023'te yüzde 65 oldu. Klasik postacının 2035 yılına kadar büyük ölçüde ortadan kalkması bekleniyor: Bir DHL sözcüsü, “Büyük metropol bölgelerde muhtemelen 2035'ten sonra bile hâlâ birkaç saf mektup dağıtıcısı olacak” dedi.
Özel sektör DHL Group'un 1990'larda ortaya çıktığı eski Alman Bundespost otoritesi, kendi şube sisteminden neredeyse tamamen vazgeçti. Gazete kiosklarından salt hizmet mağazalarına kadar perakendeciler artık koli ve paket kabulü ve dağıtımı sırasında DHL için müşteri iletişimini üstleniyor. Ayrıca giderek daha fazla otomatik paketleme istasyonu var. “DHL Hamburg şubemizde günün 24 saati çalışan 629 paketleme istasyonumuz var. Putz, “Müşteriler paketlerini ve kolilerini oradan alıp gönderebilirler” diyor. DHL daha fazla paketleme istasyonuna sahip olmak istiyor ancak sonuçta bu aynı zamanda uygun ve kullanılabilir alan meselesidir.”
Vasıflı işçi sayısının azalması nedeniyle, paket ve mektup merkezleri ile teslimat noktaları önümüzdeki yıllarda daha da otomatik hale getirilecek. Putz, “Kalıcı çalışanları işe almaya devam ediyoruz” diyor ve şöyle devam ediyor: “DHL'de de doğal dalgalanmalar yaşıyoruz, özellikle de artık yavaş yavaş emekli olan baby boomer kuşağının çok büyük bir grubu nedeniyle, çalışanlar bunu şirketin temeli olarak sürdürmeli.” , tüm teknolojiden bağımsız olarak – özellikle yüksek sezonda, yoldaki stresli çalışmalarda. Çünkü eğer takım bunun arkasında durmazsa, diyor Putz, “Fazla bir şey başaramayacağım.”
Olaf Preuß, Hamburg ve Kuzey Almanya'da WELT ve WELT AM SONNTAG şirketlerinin iş muhabiridir. Lojistik sektörü ana konularından biridir.
Hamburg'daki posta işlemlerini hızlı bir şekilde öğrenmek isteyenler için Kasım ve Aralık ayları ideal günler. Katharina Putz, Eylül ayında DHL ve Deutsche Post'un Hamburg şubesinin başına geçti. Kasım ayının sonunda, birkaç yıldır olağan olduğu gibi, Noel işinin yüksek hızlı son aşaması Kara Cuma haftasıyla başladı. Şimdi 42 yaşındaki adam, Altona posta merkezindeki geniş tesislerin arasında siyah, kırmızı ve sarı bir ceket ve güvenlik ayakkabılarıyla duruyor ve şöyle diyor: “Üç vardiya halinde, günde 24 saat çalışıyoruz. Yalnızca buradaki ilk 80 günümde 40'a yakın saha ziyareti gerçekleştirdim.”
Hamburg şubesi, lojistik grubu DHL Group'un ve onun Almanya'daki yan kuruluşu Deutsche Post'un en büyüğüdür. Kuzey Denizi'ndeki çamur düzlüklerindeki Cuxhaven'dan Elbe'deki Wendland'a kadar uzanıyor. Ve bunların arasında, çok sayıda inşaat sahası ve yönlendirmeler, park yeri eksikliği ve yollarda ve demiryollarında sürekli trafik sıkışıklığıyla, lojistikçiler için Noel öncesi stres açısından sağlam bir temele sahip Almanya'nın ikinci büyük şehri yatıyor. DHL Hamburg şubesinde yaklaşık 7.300 kişi çalışıyor ve Noel yaklaşırken yoğun sezonda yaklaşık 1.000 geçici işçi daha görev yapacak. Putz, “Noel işi için hazırlıklıydık ve hazırlıklıyız” diyor.
DHL ve postane operasyonlarını, her türlü paket ve mektubun teslimatını sürdürmek büyük bir görevdir. Advent sezonu boyunca sistem tam güçle çalışır ve artan miktarlardaki mallarla başa çıkmak zorundadır. Yol kullanıcılarına, kötü hava koşullarına ve asi müşterilere zorbalık. Teslimatçıların gönderileri, Hamburg'daki bir paket merkezinden ve iki mektup merkezinden, dağıtım üsleri ve dağıtım üsleri aracılığıyla hassas şubelere ve postacıların ve paket teslimatçılarının teslimat kamyonetlerine ve elektrikli bisikletlerine akıyor.
Putz, önceki profesyonel yaşamından muhtemelen çok yararlı pek çok deneyimi beraberinde getiriyor. 2002'den 2014'e kadar Bundeswehr'de görev yaptı ve en son kaptan rütbesindeydi. 2012 yılında altı ay süreyle Afganistan'ın kuzeyindeki Mezar-ı Şerif'te basın sorumlusu olarak görev yaptı. “Afgan medyasını ve oradaki gazetecileri Bundeswehr ile birlikte çalışmalarında destekledik” diyor. “Afganistan'daki durumun son yıllarda nasıl geliştiğini görmek benim için çok üzücü ve duygulandırıcı.”
Bundeswehr'de geçirdiği zamanın ardından Putz, kariyerine 2015 yılında hızla Deutsche Post ve DHL'de başladı. 2021'in başından bu yana Bonn'daki şubeyi, ardından 2023'ten 2024'e kadar Köln Batı'daki şubeyi yönetti. “DHL'de stajyer olarak çalıştığım 2015 yılından bu yana 'Post'u deyim yerindeyse sıfırdan öğrendim” diyor. “DHL ve lojistik sektörü bana cazip geldi çünkü insanlarla çalışmayı seviyorum.”
Grup, kendi kârlılığı ve yerel koşullar altında iklimin daha iyi korunması için süreçlerini müşteriler için sürekli olarak optimize etmelidir. Putz, Kasım ayı sonundaki özel indirimlere atıfta bulunarak, “DHL'in Allermöhe'deki Hamburg paket merkezinde, 3 Aralık'ta 24 saat içinde yıllık en yüksek paket olan 760.000 pakete ulaştık” diyor. “24 saat içinde yaklaşık 2,2 milyon mektupla en fazla mektup dağıtımını 5 Aralık'ta gerçekleştirdik.”
Özellikle parsel ve parsellerde vardiyalar çok büyük. Bunların miktarı artmaya devam ederken, Almanya'da mektup teslimatı sayısı da azalmaya devam ediyor. Özellikle çevrimiçi perakende, koli ve paketlerin teslimat sayılarını artırıyor. 2023'ün sonunda DHL, Allermöhe'deki Hamburg paket merkezinde başka bir sınıflandırma sistemini devreye aldı ve Noel işindeki verimi 24 saat içinde 550.000 gönderiye kadar çıkardı. Bu yıl Allermöhe'deki konveyörlerden çok daha fazla koli ve koli geliyor. Bu aynı zamanda malların başka bir parsel merkezinden yeni inşa edilen tesise taşınmasından da kaynaklanmaktadır. Ancak büyümenin itici gücü internet üzerinden ticareti artırmaktır.
DHL ve posta hizmeti, teslimat akışlarındaki değişiklikleri daha fazla otomasyon yoluyla ve mümkün olduğunda gönderileri birleştirerek düzenliyor. Şehir merkezinde koli ve mektupların birleşik teslimatı yok, ancak kırsal bölgelerde her ikisi de neredeyse yalnızca birleşik bir şekilde teslim ediliyor, diyor Putz: “Birleşik teslimatta değişiklik yapmanın mantıklı olup olmadığını ve nerede olabileceğini sürekli olarak değerlendiriyoruz. Örneğin Hamburg'daki mektup dağıtımcıları bazen küçük formatlı paketler de teslim ediyor.”
DHL geçtiğimiz günlerde kombine teslimatın artmaya devam edeceğini ve mektupların giderek azaldığını duyurdu. Grup şu anda tüm sevkiyatların yaklaşık yüzde 68'ini bu şekilde gerçekleştiriyor ve bu eğilim artıyor. Verbund'un payı 2020'de yüzde 57 iken 2023'te yüzde 65 oldu. Klasik postacının 2035 yılına kadar büyük ölçüde ortadan kalkması bekleniyor: Bir DHL sözcüsü, “Büyük metropol bölgelerde muhtemelen 2035'ten sonra bile hâlâ birkaç saf mektup dağıtıcısı olacak” dedi.
Özel sektör DHL Group'un 1990'larda ortaya çıktığı eski Alman Bundespost otoritesi, kendi şube sisteminden neredeyse tamamen vazgeçti. Gazete kiosklarından salt hizmet mağazalarına kadar perakendeciler artık koli ve paket kabulü ve dağıtımı sırasında DHL için müşteri iletişimini üstleniyor. Ayrıca giderek daha fazla otomatik paketleme istasyonu var. “DHL Hamburg şubemizde günün 24 saati çalışan 629 paketleme istasyonumuz var. Putz, “Müşteriler paketlerini ve kolilerini oradan alıp gönderebilirler” diyor. DHL daha fazla paketleme istasyonuna sahip olmak istiyor ancak sonuçta bu aynı zamanda uygun ve kullanılabilir alan meselesidir.”
Vasıflı işçi sayısının azalması nedeniyle, paket ve mektup merkezleri ile teslimat noktaları önümüzdeki yıllarda daha da otomatik hale getirilecek. Putz, “Kalıcı çalışanları işe almaya devam ediyoruz” diyor ve şöyle devam ediyor: “DHL'de de doğal dalgalanmalar yaşıyoruz, özellikle de artık yavaş yavaş emekli olan baby boomer kuşağının çok büyük bir grubu nedeniyle, çalışanlar bunu şirketin temeli olarak sürdürmeli.” , tüm teknolojiden bağımsız olarak – özellikle yüksek sezonda, yoldaki stresli çalışmalarda. Çünkü eğer takım bunun arkasında durmazsa, diyor Putz, “Fazla bir şey başaramayacağım.”
Olaf Preuß, Hamburg ve Kuzey Almanya'da WELT ve WELT AM SONNTAG şirketlerinin iş muhabiridir. Lojistik sektörü ana konularından biridir.