kamil şeker
New member
Gelecek hafta Sylt'e giden trene binmek istiyorsanız daha fazla zaman ayırmanız gerekecek. Araba trenleri üç gün boyunca hiç çalışmıyor. Başlangıçta, Hamburg-Berlin hattında 15 Aralık'tan Ağustos 2025'teki bir sonraki uzun kapanışa kadar bir miktar rahatlama yaşanacak.
Sylt'teki demiryolu altyapısındaki inşaat çalışmaları nedeniyle Pazartesi akşamı geç saatlerden gelecek hafta Cuma sabahına kadar Sylt'e gidiş-dönüş araba treni kullanılamayacak. Alternatif olarak, araçlı yolcular Danimarka'nın Røm adasından Sylt'teki List'e giden araba feribotuna binebilirler. Nakliye şirketi FRS Syltfähre'nin duyurduğu gibi, her iki feribot da “sizi adaya gidiş ve dönüş için ek seferlerle” özel bir tarifeye göre kullanılacak.
Syltshuttle, her yöne giden son trenin Pazartesi günü iptal edileceğini duyurdu. Bu, Niebüll'den saat 21.05'te ve Westerland'den saat 20.55'te kalkan tren için geçerlidir. Tüm Sylt servisleri Salı'dan Perşembe'ye kadar iptal edildi. Rakip RDC Deutschland'ın mavi araba treni de bu süre zarfında Sylt'e hiçbir araba treninin gidemeyeceğini duyurdu. Sylt gezginlerinden seyahat planlarını buna göre ayarlamaları isteniyor.
Deutsche Bahn'ın açıkladığı gibi, uzun mesafe ve yerel ulaşımda da kısıtlamalar var. Westerland ile Morsum arasındaki RE6 trenlerinin yerini her iki yönde de otobüsler alacak. Morsum ve Husum arasında farklı zamanlarda koşuyorlar. Niebüll ile Westerland arasındaki amplifikatör seferleri ve Hamburg-Altona ile Westerland arasındaki uzun mesafe trenleri iptal edildi.
Arka planda Pazartesi günü saat 20.50'den Cuma günü saat 4.30'a kadar Morsum ve Keitum arasındaki üst yapı çalışmaları yer alıyor. 7.500 metre ray, 130 travers ve 1.000 ton balast değiştirilecek.
Dört ay süren inşaat çalışmalarının ardından Deutsche Bahn, Berlin-Hamburg güzergahını 15 Aralık Pazar günü yeniden hizmete açmak istiyor. Bu, yalnızca Uelzen (Aşağı Saksonya) ve Salzwedel (Saksonya-Anhalt) üzerinden uzun mesafe trenlerinin zaman alıcı yön değiştirmesine değil, aynı zamanda Hamburg ile Schwerin veya Ludwigslust arasındaki demiryolu değiştirme hizmetine de son veriyor. Demiryolu sözcüsü, “İnşaat işi planlandığı gibi gidiyor” dedi. Amaç hâlâ sefer tarifesi değişikliğinde güzergahı yeniden hizmete açmak. Hamburg ile Wittenberge (Brandenburg) arasında 74 kilometreden fazla ray ve 100 makasın değiştirilmesi gerekiyordu.
Yolcu derneği yolculara yönelik teklifleri eleştirdi
Schleswig-Holstein ve Hamburg'daki Pro Bahn yolcu derneğinin sözcüsü Karl-Peter Naumann, “Yolcular başlangıçta rahatladı” dedi. Deutsche Bahn'ın zamanında iyi yönlendirme seçenekleri sunmamasını eleştirdi. Özellikle bölgesel ulaşımla seyahat eden yolcular etkilendi. Lübeck-Bad Kleinen yönlendirme güzergahındaki vagonların kapasitesi çok az olacaktı.
Ağustos ayından itibaren genel yenileme
Berlin-Hamburg güzergahı, dokuz aylık genel yenileme çalışmaları nedeniyle gelecek yıl 1 Ağustos'tan itibaren 30 Nisan 2026'ya kadar yeniden tamamen kapatılacak. Yük ve yolcu trafiği büyük ölçüde yeniden yönlendirilecek. Demiryolu toplamda 181 kilometrelik rayın, 200'den fazla makasın ve yaklaşık 70 kilometrelik havai hattın değiştirilmesini istiyor.
Demiryolu, Berlin ile Nauen (Brandenburg) ve Hamburg ile Büchen arasındaki bölümleri dijital tren kontrol sistemi ETCS ile yeniliyor. Büchen ile Nauen arasında kalan bölüm ise 2030 yılına kadar bu teknolojiyle donatılmayacak. Her gün yaklaşık 30.000 yolcunun seyahat ettiği yoğun koridor, Deutsche Bahn'ın büyük ölçekli yenileme programının bir parçası.
Uzun mesafe trenleri Uelzen ve Salzwedel üzerinden yeniden yönlendirilecek. Seyahat süresi en az 45 dakika uzatılır. Deutsche Bahn, yolculara bölgesel ulaşımda kapsamlı ve yüksek kalitede yedek otobüs hizmetleri vaat ediyor.
hayır/ylau
Sylt'teki demiryolu altyapısındaki inşaat çalışmaları nedeniyle Pazartesi akşamı geç saatlerden gelecek hafta Cuma sabahına kadar Sylt'e gidiş-dönüş araba treni kullanılamayacak. Alternatif olarak, araçlı yolcular Danimarka'nın Røm adasından Sylt'teki List'e giden araba feribotuna binebilirler. Nakliye şirketi FRS Syltfähre'nin duyurduğu gibi, her iki feribot da “sizi adaya gidiş ve dönüş için ek seferlerle” özel bir tarifeye göre kullanılacak.
Syltshuttle, her yöne giden son trenin Pazartesi günü iptal edileceğini duyurdu. Bu, Niebüll'den saat 21.05'te ve Westerland'den saat 20.55'te kalkan tren için geçerlidir. Tüm Sylt servisleri Salı'dan Perşembe'ye kadar iptal edildi. Rakip RDC Deutschland'ın mavi araba treni de bu süre zarfında Sylt'e hiçbir araba treninin gidemeyeceğini duyurdu. Sylt gezginlerinden seyahat planlarını buna göre ayarlamaları isteniyor.
Deutsche Bahn'ın açıkladığı gibi, uzun mesafe ve yerel ulaşımda da kısıtlamalar var. Westerland ile Morsum arasındaki RE6 trenlerinin yerini her iki yönde de otobüsler alacak. Morsum ve Husum arasında farklı zamanlarda koşuyorlar. Niebüll ile Westerland arasındaki amplifikatör seferleri ve Hamburg-Altona ile Westerland arasındaki uzun mesafe trenleri iptal edildi.
Arka planda Pazartesi günü saat 20.50'den Cuma günü saat 4.30'a kadar Morsum ve Keitum arasındaki üst yapı çalışmaları yer alıyor. 7.500 metre ray, 130 travers ve 1.000 ton balast değiştirilecek.
Dört ay süren inşaat çalışmalarının ardından Deutsche Bahn, Berlin-Hamburg güzergahını 15 Aralık Pazar günü yeniden hizmete açmak istiyor. Bu, yalnızca Uelzen (Aşağı Saksonya) ve Salzwedel (Saksonya-Anhalt) üzerinden uzun mesafe trenlerinin zaman alıcı yön değiştirmesine değil, aynı zamanda Hamburg ile Schwerin veya Ludwigslust arasındaki demiryolu değiştirme hizmetine de son veriyor. Demiryolu sözcüsü, “İnşaat işi planlandığı gibi gidiyor” dedi. Amaç hâlâ sefer tarifesi değişikliğinde güzergahı yeniden hizmete açmak. Hamburg ile Wittenberge (Brandenburg) arasında 74 kilometreden fazla ray ve 100 makasın değiştirilmesi gerekiyordu.
Yolcu derneği yolculara yönelik teklifleri eleştirdi
Schleswig-Holstein ve Hamburg'daki Pro Bahn yolcu derneğinin sözcüsü Karl-Peter Naumann, “Yolcular başlangıçta rahatladı” dedi. Deutsche Bahn'ın zamanında iyi yönlendirme seçenekleri sunmamasını eleştirdi. Özellikle bölgesel ulaşımla seyahat eden yolcular etkilendi. Lübeck-Bad Kleinen yönlendirme güzergahındaki vagonların kapasitesi çok az olacaktı.
Ağustos ayından itibaren genel yenileme
Berlin-Hamburg güzergahı, dokuz aylık genel yenileme çalışmaları nedeniyle gelecek yıl 1 Ağustos'tan itibaren 30 Nisan 2026'ya kadar yeniden tamamen kapatılacak. Yük ve yolcu trafiği büyük ölçüde yeniden yönlendirilecek. Demiryolu toplamda 181 kilometrelik rayın, 200'den fazla makasın ve yaklaşık 70 kilometrelik havai hattın değiştirilmesini istiyor.
Demiryolu, Berlin ile Nauen (Brandenburg) ve Hamburg ile Büchen arasındaki bölümleri dijital tren kontrol sistemi ETCS ile yeniliyor. Büchen ile Nauen arasında kalan bölüm ise 2030 yılına kadar bu teknolojiyle donatılmayacak. Her gün yaklaşık 30.000 yolcunun seyahat ettiği yoğun koridor, Deutsche Bahn'ın büyük ölçekli yenileme programının bir parçası.
Uzun mesafe trenleri Uelzen ve Salzwedel üzerinden yeniden yönlendirilecek. Seyahat süresi en az 45 dakika uzatılır. Deutsche Bahn, yolculara bölgesel ulaşımda kapsamlı ve yüksek kalitede yedek otobüs hizmetleri vaat ediyor.
hayır/ylau