kamil şeker
New member
Hamburg'da kruvaziyer ticareti patlama yaşıyor. Hafencity'de yeni inşa edilen terminalin bahar aylarında faaliyete geçmesi planlanıyor. Cruise Gate Hamburg'dan Simone Maraschi ve Iris Scheel, Hansa şehrinde gemi çağrılarının ve yolcu sayısının neden artmaya devam ettiğini açıklıyor.
Pandeminin ardından uluslararası kruvaziyer sektörü beklenenden çok daha hızlı toparlandı. Hamburg'da gemi seferleri ve kruvaziyer yolcularının sayısı, pandeminin başlamasından önceki 2019 seviyesinin üzerinde bulunuyor. Ve güçlü büyüme devam ediyor. Cruise Gate Hamburg (CGH) genel müdürü ve genel müdürü 49 yaşındaki Simone Maraschi ve 54 yaşındaki Iris Scheel, WELT AM SONNTAG'a Hansa şehrinin önümüzdeki yıllarda bu trendden nasıl yararlanabileceğini anlattı. Hamburg Liman İdaresi'nin bir yan kuruluşu olan CGH, Hafencity, Steinwerder ve Altona'daki kruvaziyer terminallerinden sorumludur.
PAZAR GÜNÜ DÜNYA: Bay Maraschi, Bayan Scheel, geçen yılki 268 çağrıya kıyasla 2025'te Hamburg'a 294 yolcu gemisi çağrısı bekliyorsunuz. Toplam yolcu sayısı artacak mı?
Simone Maraschi: Hamburg'da kruvaziyer yolcu sayısını ilk kez 2023'te 1 milyonu aştık; geçen yıl toplamda 1,2 milyon yolcu vardı. Bu rakam 2024'te de benzer şekilde yüksekti ancak 2025'te biraz daha yüksek olabilir. Hamburg'da yolcu değişimlerinin sayısı önemli ölçüde arttı. Pandemiden bu yana yıl boyunca Hamburg'da gemi yolculuklarının sunulduğu kış sezonu da dahil olmak üzere, Hamburg'daki yolcu ve gemi seferlerinin sayısı artmaya devam ediyor. Birkaç yıl önce Aida, kış aylarında Hamburg'dan gemi seferleri düzenlemeye başladı. Daha sonra TUI, MSC ve diğer nakliye şirketleri eklendi.
Iris Scheel: Gemi yolculuğu artık Hamburg'da yıl boyunca sunulan bir teklif olarak sunuluyor ve bu aynı zamanda terminallerin kullanımında da bize çok yardımcı oluyor. Son yıllardaki güçlü büyüme büyük oranda sezonun uzamasından kaynaklanmaktadır.
Ne yapıyorsun? Tamamen ekonomik açıdan bakıldığında, Cruise Gate Hamburg için artan yolcu sayısı mı yoksa gemi çağrılarının sayısı mı daha önemli?
Maraşi: Yolcu sayısı daha önemli çünkü artan sayıdaki gemi seferleri aynı zamanda bir dizi küçük yolcu gemisini de içeriyor. Hamburg ve liman için ekonomik büyüme atakları öncelikle çok sayıda yolcu taşıyan büyük yolcu gemilerinden geliyor. Ama tabii ki Hamburg'a gemi seferlerinin sayısının artmasından da memnunuz.
Ne yapıyorsun? Hafencity'de yeni inşa edilen kruvaziyer terminali 2025 yaz sezonunun başlamasına kadar zamanında açılacak mı?
Şeel: Zemin, tavan, aydınlatma ve diğer teknik ekipmanlarla ilgili genişletme çalışmalarını sürdürüyoruz. Bu şubat ayına kadar sürecek. Nisan ayında yeni terminale ilk gemiyi bekliyoruz. Bunun ön şartı ise yeni Westfield bölgesinin bir bütün olarak açılmasıdır ki şu anda bunu varsayıyoruz.
Ne yapıyorsun? Westfield bölgesindeki uzun inşaat gecikmeleri yeni kruvaziyer terminalinin inşaatını ne kadar etkiledi?
Şeel: Tüm Westfield bölgesinin devreye alınmasıyla birlikte sürekli değişen arayüzleri sürekli olarak yeniden ayarlamak için çok yoğun bir değişim içerisindeyiz. Bu, son aylarda pek çok ek koordinasyon gerektirdi.
Ne yapıyorsun? Hamburg'daki üç terminaldeki kruvaziyer operasyonları gelecekte nasıl bölünecek? En büyük gemiler genellikle Steinwerder'deki terminaldedir.
Maraşi: Üç terminalle arama esnekliğimiz artıyor. Hafencity'nin ortasındaki terminal, özellikle lüks segmentteki gemiler, sefer gemileri ve genel olarak yolcuların şehri görmek ve deneyimlemek için bir süre karaya çıktığı transit seferler için kesinlikle uygun. Elbette bu, limanın ortasındaki Steinwerder'de pek işe yaramıyor; buradaki terminal özellikle büyük gemilerdeki yolcuları değiştirmek için idealdir, ayrıca terminalde arabalar ve otobüsler için çok fazla park alanı bulunmaktadır.
Şeel: Prensip olarak terminaller belirli gemilere bağlı değildir; bunu her zaman gerektiği gibi yönetiyoruz. Altona'daki terminalde, Elbe'deki liman trafiği nedeniyle gemi genişliği açısından bir miktar sınırlıyız. Hafencity'deki terminalde gemilerin draftlarına her zaman özel dikkat göstermemiz gerekiyor.
Ne yapıyorsun? Çağrı ve yolcu sayısı artmaya devam ederse, Hamburg'da dördüncü bir kruvaziyer terminali inşa etme konusunda hâlâ tartışmalar veya düşünceler var mı?
Maraşi: Önümüzdeki yıllarda iki segment özellikle iyi gelişecek: toplam kapasitesi 4.500'den fazla yolcu olan büyük gemiler ve lüks segment.
Şeel: İhtiyaç duyulması halinde Steinwerder'deki terminalin başka bir rıhtım içerecek şekilde genişletilmesi mantıklı olacaktır. Bu konumla ilgili, özellikle lojistik ve büyük gemilerin erişilebilirliği konusunda çok iyi deneyimlerimiz oldu.
Ne yapıyorsun? Steinwerder'deki terminal, limanın o dönemde kargo elleçleme için alana ihtiyacı olmaması nedeniyle 2015 yılında geçici bir önlem olarak faaliyete geçirildi. Buradaki operasyonların yalnızca birkaç yıl sürmesi bekleniyordu. Geçici çözüm artık sektörde çok iyi yerleşmiş durumda.
Şeel: Buradaki kullanım daha yerleşik hale geldi ve Steinwerder artık geçici bir çözüm değil. Gemi çağrılarının sayısına bakılırsa, gemi yolculukları Hamburg limanı için hâlâ bir niş alanıdır. Ancak Steinwerder terminalinin faaliyete geçmesinden bu yana yalnızca son on yılda, Hamburg'daki kruvaziyer işinin ekonomik önemi önemli ölçüde arttı.
Maraşi: Kruvaziyer işi artık Hamburg'da turizmin bir direği haline geldi. Şehirdeki gemi seferleri ve yolcuların yanı sıra Gemi Gezisi Günleri veya liman yıldönümü gibi önemli etkinlikler de pek çok turisti Hamburg'a çekmektedir.
Ne yapıyorsun? Bugün Hamburg'a yapılan gemi yolculuklarının toplam katma değeri ne kadar?
Maraşi: Daha önceki araştırmada yıllık satışların 420 milyon euro civarında olduğu tespit edilmişti. Ama 2018 yılına ait. Yakın zamanda bunu 2023 rakamlarıyla yeni bir çalışmayla inceleyeceğiz. Bugün Hamburg'daki kruvaziyer endüstrisinin yılda yaklaşık 500 milyon euro gelir elde ettiğinden şüpheleniyorum.
Ne yapıyorsun? Birkaç yıl önce Hamburg, yolcu gemilerine kıyı gücü sunan dünyadaki ilk limanlardan biriydi. Ancak şehirdeki siyasi tartışmalarda kruvaziyer şirketlerinin bu teklifi henüz yeterince yoğun bir şekilde kabul etmediği ve iklimin korunmasına yönelik önemli potansiyelin kullanılmadığı yönünde sürekli eleştiriler yapılıyor.
Şeel: Kıyı gücü konusunda izlenimimiz o kadar da olumsuz değil. Yeni teknoloji söz konusu olduğunda her zaman hızlı ve geniş çapta kullanılmasını istersiniz. Ancak yolcu gemileri için kıyı gücü kadar karmaşık bir konunun teknolojik olarak düzenlenmesi, başlangıçta düşünüldüğünden daha fazla zaman alıyor. Hamburg'da gelgit de devreye giriyor: gemilerdeki kıyı güç bağlantılarının ayarlanmasını gerektiren keskin biçimde değişen su seviyeleri.
Maraşi: Bugün kıyı gücüyle çalışabilen tüm yolcu gemilerinin yaklaşık yüzde 70'i Hamburg'da kıyı gücünü kullanıyor. Hamburg'a yanaşan tüm yolcu gemilerinin yaklaşık üçte ikisi artık kıyı gücüyle hareket etme kapasitesine sahip.
Ne yapıyorsun? Hamburg'daki yolcu gemileri ne kadar büyük?
Maraşi: 6000 yolcuya kadar. Bu, bugün dünyanın en büyük yolcu gemilerinden o kadar da uzak değil.
Ne yapıyorsun? Hamburg'un karayolu ve demiryollarında çok sayıda darboğazları var ve kıtalararası uçuşlar neredeyse hiç yok. Bu aynı zamanda kruvaziyer ticaretine de engel oluyor mu?
Şeel: Kruvaziyer işinin ağırlıklı olarak hafta sonları gerçekleşmesinden ve özel taşımacılığın (örneğin Steinwerder terminaline gidiş-dönüş) hafta içine göre daha az yük taşımasından faydalanıyoruz. Demiryolu ve uçuş bağlantıları söz konusu olduğunda yolcuların ve tur operatörlerinin herhangi bir sorun yaşadığını duymuyoruz. Ancak açık olan şu ki biz kruvaziyer sektörü olarak Hamburg Havalimanı'na daha yakın bir uluslararası bağlantıdan büyük fayda sağlayacağız. Özellikle ABD nakliye şirketlerinin satın alınması söz konusu olduğunda.
Maraşi: Hamburg-Berlin ve Hannover arasındaki demiryolu koridorlarının yenilenmesi, önümüzdeki yıllarda kruvaziyer yolcuları için kesinlikle kısıtlamalara yol açacaktır. Ancak hava taşımacılığında, örneğin MSC veya Costa gibi kruvaziyer şirketleri, Hamburg'a gidiş-dönüş gemiler için kendi charter uçuşlarını organize ediyor. Tarifeli uçuşlar söz konusu olduğunda, daha fazla uluslararası uçuş kesinlikle bize yardımcı olacaktır.
Ne yapıyorsun? Hamburg Kuzey Avrupa'da hangi limanlarla rekabet ediyor?
Maraşi: Kiel, Baltık Denizi'ndeki gemi yolculukları için en önemli Alman limanıdır; Hamburg öncelikle Kuzey Denizi'ne yönelmiştir. Bu birbirini çok iyi tamamlıyor. Bölgedeki tek tek limanların yolcu konusunda birbirleriyle rekabet etmesi anlamında bir rekabet görmüyoruz. Örneğin Britanya'nın Southampton şehrinde iç pazarın iyi gelişmesi nedeniyle son yıllarda gemi seyahatlerinde önemli bir artış görüldü. Ancak bu, yolcu akışlarında bir değişime değil, böyle bir limanı diğer limanlara bağlayan kruvaziyer hatlarının oluşmasına yol açma eğilimindedir. Almanya, kruvaziyer gemileri için çok güçlü bir kaynak pazar olan ABD'den sonra dünyanın ikinci büyük kruvaziyer pazarıdır. Bunun Hamburg'da bize büyük faydası var. Baltık Denizi'ndeki kruvaziyer ticareti ise Ukrayna savaşı nedeniyle, özellikle de ABD nakliye şirketlerinin Baltık Denizi'nden birçok gemiyi çekmesi nedeniyle keskin bir düşüş yaşadı.
Ne yapıyorsun? Kruvaziyer sektöründe hangi güncel trendleri görüyorsunuz?
Maraşi: Kruvaziyer yolcularının ortalama yaşı son yıllarda önemli ölçüde düştü. Her yıl daha fazla yeni müşteri gemi seyahati ürününü denemektedir. Çok çeşitli ihtiyaçlara uyacak geniş bir seçenek yelpazesi vardır. Kruvaziyer pazarı, 4.500'den fazla yolcu taşıyan büyük gemilerin yanı sıra lüks ve keşif gezi gemileri tarafından yönlendirilmektedir.
Şeel: Hamburg'da, tüm müşteri yelpazesine hitap ettiğimizden ve mümkün olduğunca çok farklı gemi yolculuğu formatı sunabildiğimizden emin olmaya büyük önem veriyoruz.
54 yaşındaki Iris Scheel, 2022'den bu yana terminal operatörü Cruise Gate Hamburg'un (CGH) genel müdürü olarak görev yapıyor. Taşınmadan önce, yan kuruluşu Cruise Gate Hamburg'un bulunduğu Hamburg Liman İdaresi'nde (HPA) çalıştı.
49 yaşındaki Simone Maraschi, 2020'den bu yana Cruise Gate Hamburg'un genel müdürü olarak görev yapıyor. Daha önce gemi komisyoncusu Sartori & Berger'in kruvaziyer bölümünde çalışıyordu. Maraschi, 2024'ten bu yana Kuzey Avrupa'daki kruvaziyer limanları ve destinasyonlardan oluşan bir ağ olan Cruise Europe'un da Başkanıdır.
Olaf Preuß, Hamburg ve Kuzey Almanya'da WELT ve WELT AM SONNTAG şirketlerinin iş muhabiridir. Denizcilik ekonomisi (limanlar, denizcilik ve tersaneler) onun ana konularından biridir.
Pandeminin ardından uluslararası kruvaziyer sektörü beklenenden çok daha hızlı toparlandı. Hamburg'da gemi seferleri ve kruvaziyer yolcularının sayısı, pandeminin başlamasından önceki 2019 seviyesinin üzerinde bulunuyor. Ve güçlü büyüme devam ediyor. Cruise Gate Hamburg (CGH) genel müdürü ve genel müdürü 49 yaşındaki Simone Maraschi ve 54 yaşındaki Iris Scheel, WELT AM SONNTAG'a Hansa şehrinin önümüzdeki yıllarda bu trendden nasıl yararlanabileceğini anlattı. Hamburg Liman İdaresi'nin bir yan kuruluşu olan CGH, Hafencity, Steinwerder ve Altona'daki kruvaziyer terminallerinden sorumludur.
PAZAR GÜNÜ DÜNYA: Bay Maraschi, Bayan Scheel, geçen yılki 268 çağrıya kıyasla 2025'te Hamburg'a 294 yolcu gemisi çağrısı bekliyorsunuz. Toplam yolcu sayısı artacak mı?
Simone Maraschi: Hamburg'da kruvaziyer yolcu sayısını ilk kez 2023'te 1 milyonu aştık; geçen yıl toplamda 1,2 milyon yolcu vardı. Bu rakam 2024'te de benzer şekilde yüksekti ancak 2025'te biraz daha yüksek olabilir. Hamburg'da yolcu değişimlerinin sayısı önemli ölçüde arttı. Pandemiden bu yana yıl boyunca Hamburg'da gemi yolculuklarının sunulduğu kış sezonu da dahil olmak üzere, Hamburg'daki yolcu ve gemi seferlerinin sayısı artmaya devam ediyor. Birkaç yıl önce Aida, kış aylarında Hamburg'dan gemi seferleri düzenlemeye başladı. Daha sonra TUI, MSC ve diğer nakliye şirketleri eklendi.
Iris Scheel: Gemi yolculuğu artık Hamburg'da yıl boyunca sunulan bir teklif olarak sunuluyor ve bu aynı zamanda terminallerin kullanımında da bize çok yardımcı oluyor. Son yıllardaki güçlü büyüme büyük oranda sezonun uzamasından kaynaklanmaktadır.
Ne yapıyorsun? Tamamen ekonomik açıdan bakıldığında, Cruise Gate Hamburg için artan yolcu sayısı mı yoksa gemi çağrılarının sayısı mı daha önemli?
Maraşi: Yolcu sayısı daha önemli çünkü artan sayıdaki gemi seferleri aynı zamanda bir dizi küçük yolcu gemisini de içeriyor. Hamburg ve liman için ekonomik büyüme atakları öncelikle çok sayıda yolcu taşıyan büyük yolcu gemilerinden geliyor. Ama tabii ki Hamburg'a gemi seferlerinin sayısının artmasından da memnunuz.
Ne yapıyorsun? Hafencity'de yeni inşa edilen kruvaziyer terminali 2025 yaz sezonunun başlamasına kadar zamanında açılacak mı?
Şeel: Zemin, tavan, aydınlatma ve diğer teknik ekipmanlarla ilgili genişletme çalışmalarını sürdürüyoruz. Bu şubat ayına kadar sürecek. Nisan ayında yeni terminale ilk gemiyi bekliyoruz. Bunun ön şartı ise yeni Westfield bölgesinin bir bütün olarak açılmasıdır ki şu anda bunu varsayıyoruz.
Ne yapıyorsun? Westfield bölgesindeki uzun inşaat gecikmeleri yeni kruvaziyer terminalinin inşaatını ne kadar etkiledi?
Şeel: Tüm Westfield bölgesinin devreye alınmasıyla birlikte sürekli değişen arayüzleri sürekli olarak yeniden ayarlamak için çok yoğun bir değişim içerisindeyiz. Bu, son aylarda pek çok ek koordinasyon gerektirdi.
Ne yapıyorsun? Hamburg'daki üç terminaldeki kruvaziyer operasyonları gelecekte nasıl bölünecek? En büyük gemiler genellikle Steinwerder'deki terminaldedir.
Maraşi: Üç terminalle arama esnekliğimiz artıyor. Hafencity'nin ortasındaki terminal, özellikle lüks segmentteki gemiler, sefer gemileri ve genel olarak yolcuların şehri görmek ve deneyimlemek için bir süre karaya çıktığı transit seferler için kesinlikle uygun. Elbette bu, limanın ortasındaki Steinwerder'de pek işe yaramıyor; buradaki terminal özellikle büyük gemilerdeki yolcuları değiştirmek için idealdir, ayrıca terminalde arabalar ve otobüsler için çok fazla park alanı bulunmaktadır.
Şeel: Prensip olarak terminaller belirli gemilere bağlı değildir; bunu her zaman gerektiği gibi yönetiyoruz. Altona'daki terminalde, Elbe'deki liman trafiği nedeniyle gemi genişliği açısından bir miktar sınırlıyız. Hafencity'deki terminalde gemilerin draftlarına her zaman özel dikkat göstermemiz gerekiyor.
Ne yapıyorsun? Çağrı ve yolcu sayısı artmaya devam ederse, Hamburg'da dördüncü bir kruvaziyer terminali inşa etme konusunda hâlâ tartışmalar veya düşünceler var mı?
Maraşi: Önümüzdeki yıllarda iki segment özellikle iyi gelişecek: toplam kapasitesi 4.500'den fazla yolcu olan büyük gemiler ve lüks segment.
Şeel: İhtiyaç duyulması halinde Steinwerder'deki terminalin başka bir rıhtım içerecek şekilde genişletilmesi mantıklı olacaktır. Bu konumla ilgili, özellikle lojistik ve büyük gemilerin erişilebilirliği konusunda çok iyi deneyimlerimiz oldu.
Ne yapıyorsun? Steinwerder'deki terminal, limanın o dönemde kargo elleçleme için alana ihtiyacı olmaması nedeniyle 2015 yılında geçici bir önlem olarak faaliyete geçirildi. Buradaki operasyonların yalnızca birkaç yıl sürmesi bekleniyordu. Geçici çözüm artık sektörde çok iyi yerleşmiş durumda.
Şeel: Buradaki kullanım daha yerleşik hale geldi ve Steinwerder artık geçici bir çözüm değil. Gemi çağrılarının sayısına bakılırsa, gemi yolculukları Hamburg limanı için hâlâ bir niş alanıdır. Ancak Steinwerder terminalinin faaliyete geçmesinden bu yana yalnızca son on yılda, Hamburg'daki kruvaziyer işinin ekonomik önemi önemli ölçüde arttı.
Maraşi: Kruvaziyer işi artık Hamburg'da turizmin bir direği haline geldi. Şehirdeki gemi seferleri ve yolcuların yanı sıra Gemi Gezisi Günleri veya liman yıldönümü gibi önemli etkinlikler de pek çok turisti Hamburg'a çekmektedir.
Ne yapıyorsun? Bugün Hamburg'a yapılan gemi yolculuklarının toplam katma değeri ne kadar?
Maraşi: Daha önceki araştırmada yıllık satışların 420 milyon euro civarında olduğu tespit edilmişti. Ama 2018 yılına ait. Yakın zamanda bunu 2023 rakamlarıyla yeni bir çalışmayla inceleyeceğiz. Bugün Hamburg'daki kruvaziyer endüstrisinin yılda yaklaşık 500 milyon euro gelir elde ettiğinden şüpheleniyorum.
Ne yapıyorsun? Birkaç yıl önce Hamburg, yolcu gemilerine kıyı gücü sunan dünyadaki ilk limanlardan biriydi. Ancak şehirdeki siyasi tartışmalarda kruvaziyer şirketlerinin bu teklifi henüz yeterince yoğun bir şekilde kabul etmediği ve iklimin korunmasına yönelik önemli potansiyelin kullanılmadığı yönünde sürekli eleştiriler yapılıyor.
Şeel: Kıyı gücü konusunda izlenimimiz o kadar da olumsuz değil. Yeni teknoloji söz konusu olduğunda her zaman hızlı ve geniş çapta kullanılmasını istersiniz. Ancak yolcu gemileri için kıyı gücü kadar karmaşık bir konunun teknolojik olarak düzenlenmesi, başlangıçta düşünüldüğünden daha fazla zaman alıyor. Hamburg'da gelgit de devreye giriyor: gemilerdeki kıyı güç bağlantılarının ayarlanmasını gerektiren keskin biçimde değişen su seviyeleri.
Maraşi: Bugün kıyı gücüyle çalışabilen tüm yolcu gemilerinin yaklaşık yüzde 70'i Hamburg'da kıyı gücünü kullanıyor. Hamburg'a yanaşan tüm yolcu gemilerinin yaklaşık üçte ikisi artık kıyı gücüyle hareket etme kapasitesine sahip.
Ne yapıyorsun? Hamburg'daki yolcu gemileri ne kadar büyük?
Maraşi: 6000 yolcuya kadar. Bu, bugün dünyanın en büyük yolcu gemilerinden o kadar da uzak değil.
Ne yapıyorsun? Hamburg'un karayolu ve demiryollarında çok sayıda darboğazları var ve kıtalararası uçuşlar neredeyse hiç yok. Bu aynı zamanda kruvaziyer ticaretine de engel oluyor mu?
Şeel: Kruvaziyer işinin ağırlıklı olarak hafta sonları gerçekleşmesinden ve özel taşımacılığın (örneğin Steinwerder terminaline gidiş-dönüş) hafta içine göre daha az yük taşımasından faydalanıyoruz. Demiryolu ve uçuş bağlantıları söz konusu olduğunda yolcuların ve tur operatörlerinin herhangi bir sorun yaşadığını duymuyoruz. Ancak açık olan şu ki biz kruvaziyer sektörü olarak Hamburg Havalimanı'na daha yakın bir uluslararası bağlantıdan büyük fayda sağlayacağız. Özellikle ABD nakliye şirketlerinin satın alınması söz konusu olduğunda.
Maraşi: Hamburg-Berlin ve Hannover arasındaki demiryolu koridorlarının yenilenmesi, önümüzdeki yıllarda kruvaziyer yolcuları için kesinlikle kısıtlamalara yol açacaktır. Ancak hava taşımacılığında, örneğin MSC veya Costa gibi kruvaziyer şirketleri, Hamburg'a gidiş-dönüş gemiler için kendi charter uçuşlarını organize ediyor. Tarifeli uçuşlar söz konusu olduğunda, daha fazla uluslararası uçuş kesinlikle bize yardımcı olacaktır.
Ne yapıyorsun? Hamburg Kuzey Avrupa'da hangi limanlarla rekabet ediyor?
Maraşi: Kiel, Baltık Denizi'ndeki gemi yolculukları için en önemli Alman limanıdır; Hamburg öncelikle Kuzey Denizi'ne yönelmiştir. Bu birbirini çok iyi tamamlıyor. Bölgedeki tek tek limanların yolcu konusunda birbirleriyle rekabet etmesi anlamında bir rekabet görmüyoruz. Örneğin Britanya'nın Southampton şehrinde iç pazarın iyi gelişmesi nedeniyle son yıllarda gemi seyahatlerinde önemli bir artış görüldü. Ancak bu, yolcu akışlarında bir değişime değil, böyle bir limanı diğer limanlara bağlayan kruvaziyer hatlarının oluşmasına yol açma eğilimindedir. Almanya, kruvaziyer gemileri için çok güçlü bir kaynak pazar olan ABD'den sonra dünyanın ikinci büyük kruvaziyer pazarıdır. Bunun Hamburg'da bize büyük faydası var. Baltık Denizi'ndeki kruvaziyer ticareti ise Ukrayna savaşı nedeniyle, özellikle de ABD nakliye şirketlerinin Baltık Denizi'nden birçok gemiyi çekmesi nedeniyle keskin bir düşüş yaşadı.
Ne yapıyorsun? Kruvaziyer sektöründe hangi güncel trendleri görüyorsunuz?
Maraşi: Kruvaziyer yolcularının ortalama yaşı son yıllarda önemli ölçüde düştü. Her yıl daha fazla yeni müşteri gemi seyahati ürününü denemektedir. Çok çeşitli ihtiyaçlara uyacak geniş bir seçenek yelpazesi vardır. Kruvaziyer pazarı, 4.500'den fazla yolcu taşıyan büyük gemilerin yanı sıra lüks ve keşif gezi gemileri tarafından yönlendirilmektedir.
Şeel: Hamburg'da, tüm müşteri yelpazesine hitap ettiğimizden ve mümkün olduğunca çok farklı gemi yolculuğu formatı sunabildiğimizden emin olmaya büyük önem veriyoruz.
54 yaşındaki Iris Scheel, 2022'den bu yana terminal operatörü Cruise Gate Hamburg'un (CGH) genel müdürü olarak görev yapıyor. Taşınmadan önce, yan kuruluşu Cruise Gate Hamburg'un bulunduğu Hamburg Liman İdaresi'nde (HPA) çalıştı.
49 yaşındaki Simone Maraschi, 2020'den bu yana Cruise Gate Hamburg'un genel müdürü olarak görev yapıyor. Daha önce gemi komisyoncusu Sartori & Berger'in kruvaziyer bölümünde çalışıyordu. Maraschi, 2024'ten bu yana Kuzey Avrupa'daki kruvaziyer limanları ve destinasyonlardan oluşan bir ağ olan Cruise Europe'un da Başkanıdır.
Olaf Preuß, Hamburg ve Kuzey Almanya'da WELT ve WELT AM SONNTAG şirketlerinin iş muhabiridir. Denizcilik ekonomisi (limanlar, denizcilik ve tersaneler) onun ana konularından biridir.