kamil şeker
New member
Hamburger Hochbahn'dan yaklaşık 130 yönetici Travemünde'de iki gün geçirerek şirketin gidişatını tartıştı. Bunun maliyeti: neredeyse 200.000 euro. Sol bunun saçmalık olduğunu düşünüyor. Tıpkı Hochbahn patronunun kaçma davranışı gibi.
Hamburg parlamentosunun solcu üyeleri Hochbahn'ın yeni yönetim kurulunu para israf etmekle suçladılar. Soldan gelen küçük bir talebe Senato'dan gelen yanıta göre, Travemünde'de 126 katılımcıyla iki gün süren yönetim konferansına yaklaşık 194 bin avro harcandı. Yiyecek ve barınmaya 66.000 avrodan fazla, dış tavsiyelere yaklaşık 84.000 avro, sunumlara 24.000 avro ve materyallere yaklaşık 20.000 avro harcandı. Hochbahn iddiaları reddetti. Daha önce birçok medya kuruluşu bunu haber yapmıştı.
Sol görüşlü trafik uzmanı Heike Sudmann, “Yeni yönetim kurulunun davranışı kabul edilemez” dedi. “Yeni süpürgeler iyi süpürür” derler ama yükseltilmiş demiryoluyla birlikte yeni süpürgeler parayı çöpe attı. Yönetim kurulunun bu iki gün için 84.000 avro karşılığında 10 dışarıdan danışman çalıştırmış olması liderlik sorumluluğu göstermese de bir çaresizlik eylemi gibi görünüyor. Yönetim kurulunun şimdi tasarruflara yönelik bir verimlilik programı başlatıp sadece dışarıdan tavsiye almak için 1,2 milyon avro daha harcamak istemesi alay konusu olurdu.
Sudmann, “Yönetim kurulu kendi kendine başlarsa ve görevlerini kendisi yerine getirirse bu paradan tasarruf edilebilir” dedi. Pek çok destinasyona trenle kolayca ulaşılabildiği halde yönetim kurulunun neredeyse 40 kez uçak kullandığını da açıklamak gerekiyor. “Yönetim kurulunun neden Viyana'ya beş kez ve Barselona'ya üç kez uçmak zorunda kaldığı, Stavanger'e uçuş kadar belirsiz.”
Hochbahn: Sınavın arka planında stratejik yönelim vardı
Hochbahn'a göre Kasım ayındaki geri çekilmenin arka planında yaklaşık 6.600 çalışanıyla şirketin oryantasyonu vardı. Alman Basın Ajansı sözcüsü, gündemin kurumsal stratejinin belirlenmesini ve kurum kültürünün daha da geliştirilmesini içerdiğini söyledi. Ayrıca, dört yönetim kurulu üyesinden üçü son 1,5 yılda yeniden göreve başlayan yeni yönetim kurulu, ilk kez bu konularda yönetim ekibiyle çalışma fırsatı buldu.
Sol ayrıca, Senato'ya göre, yönetici ofislerinin geçen yıl ve bu yıl yenilenmesinin toplam yaklaşık 87.000 avroya mal olduğunu ve “normal” çalışanların artık mobilya sipariş etmesine izin verilmemesini de eleştirdi. Hochbahn hem konferansa hem de yenilemeye ilişkin iddiaları reddetti. Sözcü, “Her iki alandaki harcamalar bu tür projeler için kesinlikle normal aralıktadır” dedi.
dpa'lı
Hamburg parlamentosunun solcu üyeleri Hochbahn'ın yeni yönetim kurulunu para israf etmekle suçladılar. Soldan gelen küçük bir talebe Senato'dan gelen yanıta göre, Travemünde'de 126 katılımcıyla iki gün süren yönetim konferansına yaklaşık 194 bin avro harcandı. Yiyecek ve barınmaya 66.000 avrodan fazla, dış tavsiyelere yaklaşık 84.000 avro, sunumlara 24.000 avro ve materyallere yaklaşık 20.000 avro harcandı. Hochbahn iddiaları reddetti. Daha önce birçok medya kuruluşu bunu haber yapmıştı.
Sol görüşlü trafik uzmanı Heike Sudmann, “Yeni yönetim kurulunun davranışı kabul edilemez” dedi. “Yeni süpürgeler iyi süpürür” derler ama yükseltilmiş demiryoluyla birlikte yeni süpürgeler parayı çöpe attı. Yönetim kurulunun bu iki gün için 84.000 avro karşılığında 10 dışarıdan danışman çalıştırmış olması liderlik sorumluluğu göstermese de bir çaresizlik eylemi gibi görünüyor. Yönetim kurulunun şimdi tasarruflara yönelik bir verimlilik programı başlatıp sadece dışarıdan tavsiye almak için 1,2 milyon avro daha harcamak istemesi alay konusu olurdu.
Sudmann, “Yönetim kurulu kendi kendine başlarsa ve görevlerini kendisi yerine getirirse bu paradan tasarruf edilebilir” dedi. Pek çok destinasyona trenle kolayca ulaşılabildiği halde yönetim kurulunun neredeyse 40 kez uçak kullandığını da açıklamak gerekiyor. “Yönetim kurulunun neden Viyana'ya beş kez ve Barselona'ya üç kez uçmak zorunda kaldığı, Stavanger'e uçuş kadar belirsiz.”
Hochbahn: Sınavın arka planında stratejik yönelim vardı
Hochbahn'a göre Kasım ayındaki geri çekilmenin arka planında yaklaşık 6.600 çalışanıyla şirketin oryantasyonu vardı. Alman Basın Ajansı sözcüsü, gündemin kurumsal stratejinin belirlenmesini ve kurum kültürünün daha da geliştirilmesini içerdiğini söyledi. Ayrıca, dört yönetim kurulu üyesinden üçü son 1,5 yılda yeniden göreve başlayan yeni yönetim kurulu, ilk kez bu konularda yönetim ekibiyle çalışma fırsatı buldu.
Sol ayrıca, Senato'ya göre, yönetici ofislerinin geçen yıl ve bu yıl yenilenmesinin toplam yaklaşık 87.000 avroya mal olduğunu ve “normal” çalışanların artık mobilya sipariş etmesine izin verilmemesini de eleştirdi. Hochbahn hem konferansa hem de yenilemeye ilişkin iddiaları reddetti. Sözcü, “Her iki alandaki harcamalar bu tür projeler için kesinlikle normal aralıktadır” dedi.
dpa'lı