kamil şeker
New member
Aile şirketleri ekonominin önemli bir parçasıdır. Geleneksel şirketlere ek olarak, yaratıcılık ve aile güveni ile cesaretten kurulmuş yeni formlar da vardır. İki kız kardeşi, ekonomik gücün kardeş sevgisinden nasıl olabileceğini gösterir.
Klasik aile işinin imajı, Alman ekonomiyi anlayışına derinlemesine demirlenmiştir: kurucu ve patron olarak baba, arka planda bir sürücü olarak anne, ikinci ve üçüncü nesilde halef olarak çocuklar. Ayrıca Kati Decker ve Dani Sichting için bir seçenek olurdu. Aile eskiden Rheinland'daki birkaç şekerlemeye aitti.
Ama ne kız kardeşler (ne de erkek kardeşi) ebeveynlerin işini devralmak istemedi. İkili, bugün hala bir tür tesadüf olarak bir aile şirketi yürüttüklerini düşünüyor. Yaygın çocukluk anıları ve tatlı keklere renkli sprinkles gibi ikisine uyan ortak bir patron koltuğu. Ve kız kardeşler şirket formlarıyla yalnız değiller. Ama bir şirket sürücüsü olarak kardeşler – bu uzun vadede iyi gidebilir mi?
Şimdiye kadar Kati Decker ve Dani Sichting için, alışılmadık kek dekorasyonu için bir posta siparişi şirketi olan Super Stranger'ın yapımcıları. Ancak, ikisi farklı bir başlangıçla başladı. Kız kardeşler internet üzerinden cakepops, yani gövdede küçük kekler attı. 2013 yılında Dani Sichting dükkanı kurdu. Biraz sonra, Rahibe Kati Decker “İyi Kek” ile içeri girdi. Ancak, Alman pazarında satın almak için çok az dekorasyon olduğunu buldular. Ve böylece Cakepops için kendilerini Avustralya ve Kuzey Amerika'da ele aldılar.
Dani, “Bir noktada düşündük: Daha fazla sprinkles seçeneğine ihtiyacımız olursa, kesinlikle durum böyle olacak” diyor. Kuchendeko satışları fikri doğdu. “Süper Strussel ismine çok uzak değildi,” diyor Kati. “İyi bir kekten sonra, sadece harika sprinkles gelebilir,” Dani kız kardeşin fikrini bitiriyor.
Bu 2018'deydi. Başlangıçta kolay bir şey değildi. “Minimum sipariş miktarını elde etmekte sorun yaşadık,” diye hatırlıyor Kati. Bugün farklı: Süper Sprinkles, birçok üretici için kendi yumruklarıyla üretebilir – sadece marka için. Büyük bir çikolata popo üreticisi ile şu anda ülke çapında bir kampanya devam ediyor. Buna ek olarak, Rust'taki Europapark (Baden-Württemberg), Super Strange'de geliştirilen bir dekorasyona sahipti, bu da şimdi bütün yaz parkta buz üzerinde damlıyor. Bu amaçla, kız kardeşler kek sır ile karıştırılmış ufalanan karışımların repertuarını genişlettiler, hatta şekersiz buruşuk varyantlar satıyor ve platformlarında silikon şekiller, spreyler, parıltı tozu ve fırın karışımları sundular. Musik-Act Dikka'nın şarkıcı Ross Antony'nin yanı sıra kendi koleksiyonu var.
Sadece diğer üç çalışanı olan küçük bir şirket olarak başlayan şey, bugün 55 çalışanı olan bir şirkettir. Birkaç hafta içinde daha büyük bir işletim merkezine geçecek. Kieler Strasse'deki ofis ve depo kompleksi çok küçük hale geldi. Dani, “Burada güzel bir giriş alanımız vardı, şimdi High -Bay deposu burada. Daha fazla alana ihtiyacımız vardı” diyor.
Tabii ki, her şey her zaman uyumlu değildi. Dani, “Çocuklar olarak, her zaman ve sonra kardeşlerin nasıl olduğunu tartıştık.” Ve başlangıçta bile “Aşırı taleplerin anlaşmazlığı vardı çünkü her şeyi kendimiz yaptık” diyor Kati. Dani ekliyor: “İlk yıl oldu.” Bugün? “Aslında tartıştığımız gün yok.”
Her ikisi de kız kardeş olarak birlikte çalıştıklarını büyük bir avantaj olarak algılar. “Şirketi bir araya getirdiğimiz için mutluyuz” diyor Dani. Ve Kati ekliyor: “Çünkü her şeyi söyleyebilirsiniz.” Bu açıklık onlar için merkezi bir başarı faktörüdür. Dani, “Her şeyi kendiniz çözmeye çalışmıyorsunuz, çünkü daha yakın bir ilişkiniz olmadığı bir ortak yöneten yönetmeniniz olabilir. Diğerine hızlı bir şekilde soruyorsunuz çünkü o kız kardeşi.”
Birçok başarılı aile işletmesi
İki kız kardeş için başarı tarifi nedir, aynı zamanda Almanya'daki yaklaşık 420.000 şirket içindir. Aile şirketlerine göre, tüm Alman şirketlerinin yaklaşık yüzde 90'ı aileler tarafından yönetiliyor. Hamburg'da, birçok küçük işletme, tarım ve zanaat olan Bavyera veya Baden-Württemberg gibi ülkelere kıyasla çok az aile işletmesi var. Ancak Hamburg, başarılı aile şirketlerinin başkentidir. KOBİ “Die Alman Wirtschafts” a göre, 5000 aile aile işletmesinin 186'sı Hanseatic City'de bulunabilir. Bunlar arasında Otto, Beiersdorf veya Fielmann gibi iyi bilinen büyük isimler var.
Ancak Hanseatic City, daha küçük aile işletmeleri için güçlü markalara da sahiptir. Bilinen bu etiketlerden biri “Hey Bal” kardeş işi. Johnston ve Janka Oeljeschager 2015'in kız kardeşleri, yoga kıyafetleri markası için temel taş koydu, her ikisi de tekstil ve moda endüstrisinde bulunuyordu ve her ikisi de yoga hayranları. Bu noktada bilemedikleri: Beş yıl sonra, bir pandemi dünyayı balıkçılıktan çıkaracak ve insanlığı ev ofisine yasaklayacaktı.
Renkli leo baskılarla başarılı
Öncelikler, modayı da değiştiren zorla yalıtımda değişir. Video konferansına sıradan bir ev kıyısında yer alabiliyorsanız neden öğütücü bir kota sıkıyorsunuz?
“Hey tatlım” söylemek, pandemi başarısına borçludur, çok kolay olurdu. Sonuçta, ticari markaları erken leoprint desenleri olan tozluklar, şirket kurulduktan ve dolayısıyla Corona'dan çok önce son çığlıktan sonra leoprint-altrosé, kobalt mavisi veya zümrüt yeşil iki yıl sonra olağandışı renklere batırılmıştı. Ve sadece yogiler altında değil.
O zaman, 2017'de, pazarlamanın etrafındaki her şeyden sorumlu olan Tomma Oeljugager katıldı. Kurucular açık olduğu noktaya geldi: çiftler halinde kurcalanacak olandan daha büyük olacak.
Tomma o zaman çalışmayı bitirmişti. “Kız kardeşlerim benimle konuştu ve uzun süre tereddüt etmedim. Karar bağırsaktan düştü ve kesinlikle haklıydı.” İnsanlar nihayet olağanüstü halden sonra ofislere döndüklerinde, genel olarak spor kıyafetlerinin göreve uygun hale geldiği anlaşıldı. Bu genç etikete ek bir itiş verdi.
Üç kız kardeş bir araya geliyor, yani her şey onlar için sorunsuz çalışıyor. Tomma Oeljtschafe, “Elbette, aynı zamanda eziliyor. Çoğu zaman zaman baskısı altında olduğumuz veya birçok konuyu paralel olarak dengelememiz gerektiğinde – bu bizim büyük gücümüzdür – bu bizim büyük gücümüzdür, ancak günlük yaşamda gerilimlere yol açabilir.” Diyor Tomma Oeljtschafe. Daha sonra “sürtünmeyi” sürecin bir parçası olarak görmeye yardımcı olur – “Herkesin orada tutkuyla olduğunu gösterir.” Çoğu zaman, bir payda hemen alamadığımız tat sorunları veya yaratıcı kararlar söz konusu olduğunda yaşıyordu.
Sonunda, yeni bir baskı fikri hakkındaydı, ikisi bir şey üzerinde anlaştı, ancak üçüncüsü olmadı. Ancak Tomma Oeljtag, bu asla en iyi fikir için bir mücadele değil. “Daha sonra Marka DNA'mıza tekrar bakmak için zaman ayırdık ve ekibimiz hakkında geri bildirim aldık. Sonunda tasarımı revize ettik ve hepimizin sevdiği bir sonuç-sonuç bulduk.”
İlk nefesten beri birlikte
Onları bir arada tutan kit, kendilerine körü körüne güvendikleridir. Diyerek şöyle devam etti: “İlk nefesden beri birbirimizi tanıyoruz, bu çok özel bir işbirliği biçimi yaratıyor.” Aynı zamanda, bu yakınlık bazen zordur çünkü profesyonel ve özel şeyleri ayırmak zordur. “Kendinizi her zaman her şeyi netleştirmeniz gerekmediğinizi bilmenize yardımcı olur. Genellikle bir gece veya daha fazla uyumak iyidir.”
Bu, kimsenin sizi kardeşler gibi incitebileceği anlamına gelir. Çünkü başkalarından iyi saklanmayı bildiğiniz yaralar noktalarını biliyorlar. Bu kardeş üçlü tarafından biliniyor mu? “Her durumda. Birbirimizi ve kalple- tüm güçlü ve zayıf yönlerle tanıyoruz. Ama bu yüzden birbirimize özellikle dikkat ediyoruz. Doğrudan çatışmaları ele alıyoruz ve sonunda birbirleriyle ilişkinin herhangi bir anlaşmazlıktan daha önemli olduğunu biliyoruz. Bu açıklık ve derinliğin işbirliğimizi bu kadar özel hale getiriyor.”
Her iki kurucunun da birleştiği şey: Kız kardeşler ailelerini girişimcilik netliğine çevirmeyi öğrendiler ve aile şirketinin yeni bir biçimini yarattılar. Miras alınmadı, ancak birlikte kuruldu. Ve bu size dünyada hiçbir iş planının garanti edemeyeceğine güveniyor.
Eva Eusterhus 2006'dan beri Pazar günü dünya ve dünya için raporlar Hamburg,, Julia Witte Vedder'ı aradı 2011'den beri.
Klasik aile işinin imajı, Alman ekonomiyi anlayışına derinlemesine demirlenmiştir: kurucu ve patron olarak baba, arka planda bir sürücü olarak anne, ikinci ve üçüncü nesilde halef olarak çocuklar. Ayrıca Kati Decker ve Dani Sichting için bir seçenek olurdu. Aile eskiden Rheinland'daki birkaç şekerlemeye aitti.
Ama ne kız kardeşler (ne de erkek kardeşi) ebeveynlerin işini devralmak istemedi. İkili, bugün hala bir tür tesadüf olarak bir aile şirketi yürüttüklerini düşünüyor. Yaygın çocukluk anıları ve tatlı keklere renkli sprinkles gibi ikisine uyan ortak bir patron koltuğu. Ve kız kardeşler şirket formlarıyla yalnız değiller. Ama bir şirket sürücüsü olarak kardeşler – bu uzun vadede iyi gidebilir mi?
Şimdiye kadar Kati Decker ve Dani Sichting için, alışılmadık kek dekorasyonu için bir posta siparişi şirketi olan Super Stranger'ın yapımcıları. Ancak, ikisi farklı bir başlangıçla başladı. Kız kardeşler internet üzerinden cakepops, yani gövdede küçük kekler attı. 2013 yılında Dani Sichting dükkanı kurdu. Biraz sonra, Rahibe Kati Decker “İyi Kek” ile içeri girdi. Ancak, Alman pazarında satın almak için çok az dekorasyon olduğunu buldular. Ve böylece Cakepops için kendilerini Avustralya ve Kuzey Amerika'da ele aldılar.
Dani, “Bir noktada düşündük: Daha fazla sprinkles seçeneğine ihtiyacımız olursa, kesinlikle durum böyle olacak” diyor. Kuchendeko satışları fikri doğdu. “Süper Strussel ismine çok uzak değildi,” diyor Kati. “İyi bir kekten sonra, sadece harika sprinkles gelebilir,” Dani kız kardeşin fikrini bitiriyor.
Bu 2018'deydi. Başlangıçta kolay bir şey değildi. “Minimum sipariş miktarını elde etmekte sorun yaşadık,” diye hatırlıyor Kati. Bugün farklı: Süper Sprinkles, birçok üretici için kendi yumruklarıyla üretebilir – sadece marka için. Büyük bir çikolata popo üreticisi ile şu anda ülke çapında bir kampanya devam ediyor. Buna ek olarak, Rust'taki Europapark (Baden-Württemberg), Super Strange'de geliştirilen bir dekorasyona sahipti, bu da şimdi bütün yaz parkta buz üzerinde damlıyor. Bu amaçla, kız kardeşler kek sır ile karıştırılmış ufalanan karışımların repertuarını genişlettiler, hatta şekersiz buruşuk varyantlar satıyor ve platformlarında silikon şekiller, spreyler, parıltı tozu ve fırın karışımları sundular. Musik-Act Dikka'nın şarkıcı Ross Antony'nin yanı sıra kendi koleksiyonu var.
Sadece diğer üç çalışanı olan küçük bir şirket olarak başlayan şey, bugün 55 çalışanı olan bir şirkettir. Birkaç hafta içinde daha büyük bir işletim merkezine geçecek. Kieler Strasse'deki ofis ve depo kompleksi çok küçük hale geldi. Dani, “Burada güzel bir giriş alanımız vardı, şimdi High -Bay deposu burada. Daha fazla alana ihtiyacımız vardı” diyor.
Tabii ki, her şey her zaman uyumlu değildi. Dani, “Çocuklar olarak, her zaman ve sonra kardeşlerin nasıl olduğunu tartıştık.” Ve başlangıçta bile “Aşırı taleplerin anlaşmazlığı vardı çünkü her şeyi kendimiz yaptık” diyor Kati. Dani ekliyor: “İlk yıl oldu.” Bugün? “Aslında tartıştığımız gün yok.”
Her ikisi de kız kardeş olarak birlikte çalıştıklarını büyük bir avantaj olarak algılar. “Şirketi bir araya getirdiğimiz için mutluyuz” diyor Dani. Ve Kati ekliyor: “Çünkü her şeyi söyleyebilirsiniz.” Bu açıklık onlar için merkezi bir başarı faktörüdür. Dani, “Her şeyi kendiniz çözmeye çalışmıyorsunuz, çünkü daha yakın bir ilişkiniz olmadığı bir ortak yöneten yönetmeniniz olabilir. Diğerine hızlı bir şekilde soruyorsunuz çünkü o kız kardeşi.”
Birçok başarılı aile işletmesi
İki kız kardeş için başarı tarifi nedir, aynı zamanda Almanya'daki yaklaşık 420.000 şirket içindir. Aile şirketlerine göre, tüm Alman şirketlerinin yaklaşık yüzde 90'ı aileler tarafından yönetiliyor. Hamburg'da, birçok küçük işletme, tarım ve zanaat olan Bavyera veya Baden-Württemberg gibi ülkelere kıyasla çok az aile işletmesi var. Ancak Hamburg, başarılı aile şirketlerinin başkentidir. KOBİ “Die Alman Wirtschafts” a göre, 5000 aile aile işletmesinin 186'sı Hanseatic City'de bulunabilir. Bunlar arasında Otto, Beiersdorf veya Fielmann gibi iyi bilinen büyük isimler var.
Ancak Hanseatic City, daha küçük aile işletmeleri için güçlü markalara da sahiptir. Bilinen bu etiketlerden biri “Hey Bal” kardeş işi. Johnston ve Janka Oeljeschager 2015'in kız kardeşleri, yoga kıyafetleri markası için temel taş koydu, her ikisi de tekstil ve moda endüstrisinde bulunuyordu ve her ikisi de yoga hayranları. Bu noktada bilemedikleri: Beş yıl sonra, bir pandemi dünyayı balıkçılıktan çıkaracak ve insanlığı ev ofisine yasaklayacaktı.
Renkli leo baskılarla başarılı
Öncelikler, modayı da değiştiren zorla yalıtımda değişir. Video konferansına sıradan bir ev kıyısında yer alabiliyorsanız neden öğütücü bir kota sıkıyorsunuz?
“Hey tatlım” söylemek, pandemi başarısına borçludur, çok kolay olurdu. Sonuçta, ticari markaları erken leoprint desenleri olan tozluklar, şirket kurulduktan ve dolayısıyla Corona'dan çok önce son çığlıktan sonra leoprint-altrosé, kobalt mavisi veya zümrüt yeşil iki yıl sonra olağandışı renklere batırılmıştı. Ve sadece yogiler altında değil.
O zaman, 2017'de, pazarlamanın etrafındaki her şeyden sorumlu olan Tomma Oeljugager katıldı. Kurucular açık olduğu noktaya geldi: çiftler halinde kurcalanacak olandan daha büyük olacak.
Tomma o zaman çalışmayı bitirmişti. “Kız kardeşlerim benimle konuştu ve uzun süre tereddüt etmedim. Karar bağırsaktan düştü ve kesinlikle haklıydı.” İnsanlar nihayet olağanüstü halden sonra ofislere döndüklerinde, genel olarak spor kıyafetlerinin göreve uygun hale geldiği anlaşıldı. Bu genç etikete ek bir itiş verdi.
Üç kız kardeş bir araya geliyor, yani her şey onlar için sorunsuz çalışıyor. Tomma Oeljtschafe, “Elbette, aynı zamanda eziliyor. Çoğu zaman zaman baskısı altında olduğumuz veya birçok konuyu paralel olarak dengelememiz gerektiğinde – bu bizim büyük gücümüzdür – bu bizim büyük gücümüzdür, ancak günlük yaşamda gerilimlere yol açabilir.” Diyor Tomma Oeljtschafe. Daha sonra “sürtünmeyi” sürecin bir parçası olarak görmeye yardımcı olur – “Herkesin orada tutkuyla olduğunu gösterir.” Çoğu zaman, bir payda hemen alamadığımız tat sorunları veya yaratıcı kararlar söz konusu olduğunda yaşıyordu.
Sonunda, yeni bir baskı fikri hakkındaydı, ikisi bir şey üzerinde anlaştı, ancak üçüncüsü olmadı. Ancak Tomma Oeljtag, bu asla en iyi fikir için bir mücadele değil. “Daha sonra Marka DNA'mıza tekrar bakmak için zaman ayırdık ve ekibimiz hakkında geri bildirim aldık. Sonunda tasarımı revize ettik ve hepimizin sevdiği bir sonuç-sonuç bulduk.”
İlk nefesten beri birlikte
Onları bir arada tutan kit, kendilerine körü körüne güvendikleridir. Diyerek şöyle devam etti: “İlk nefesden beri birbirimizi tanıyoruz, bu çok özel bir işbirliği biçimi yaratıyor.” Aynı zamanda, bu yakınlık bazen zordur çünkü profesyonel ve özel şeyleri ayırmak zordur. “Kendinizi her zaman her şeyi netleştirmeniz gerekmediğinizi bilmenize yardımcı olur. Genellikle bir gece veya daha fazla uyumak iyidir.”
Bu, kimsenin sizi kardeşler gibi incitebileceği anlamına gelir. Çünkü başkalarından iyi saklanmayı bildiğiniz yaralar noktalarını biliyorlar. Bu kardeş üçlü tarafından biliniyor mu? “Her durumda. Birbirimizi ve kalple- tüm güçlü ve zayıf yönlerle tanıyoruz. Ama bu yüzden birbirimize özellikle dikkat ediyoruz. Doğrudan çatışmaları ele alıyoruz ve sonunda birbirleriyle ilişkinin herhangi bir anlaşmazlıktan daha önemli olduğunu biliyoruz. Bu açıklık ve derinliğin işbirliğimizi bu kadar özel hale getiriyor.”
Her iki kurucunun da birleştiği şey: Kız kardeşler ailelerini girişimcilik netliğine çevirmeyi öğrendiler ve aile şirketinin yeni bir biçimini yarattılar. Miras alınmadı, ancak birlikte kuruldu. Ve bu size dünyada hiçbir iş planının garanti edemeyeceğine güveniyor.
Eva Eusterhus 2006'dan beri Pazar günü dünya ve dünya için raporlar Hamburg,, Julia Witte Vedder'ı aradı 2011'den beri.