kamil şeker
New member
Yüz Hamburg Road kullanıcısından altısı, bir trafik ışığı kırmızı gösterdiğinde durmaz. Zaman basıncı veya sabırsızlıktan – kırmızı trafik ışıkları her zaman göz ardı edilir. Hanseatic City'deki ADAC araştırmasında iki grup göze çarpıyordu.
Yayalar, bisikletçiler veya sürücüler olsun: Trafik ışıkları kırmızı gösteriyorsa, herkes durur – ancak büyük çoğunluk. En azından bu, ADAC tarafından Hamburg'daki rastgele benzeri bir anketle sonuçlandı. Trafik Kulübü, Hansa Şehrindeki Red Işık İhlallerini Ekim 2024'te bir iş gününde AI destekli bir kamera sistemi ile dört yoğun kavşak saydı.
Sonuç: Toplam 14.636 yol kullanıcısının sayıldığı, yaklaşık yüzde 6,5'i kırmızı trafik ışığını göz ardı etti. E-scooter sürücüleri özellikle bıçaklanmış ama aynı zamanda en küçük yol kullanıcı grubuydu. 64 e-scooter sürücüsünün yüzde 16'sı kırmızı trafik ışıklarını görmezden geldi. 5625 yayadan yüzde 13'ü kırmızıya çıktı.
Kendi ifadelerine göre, ADAC sadece Hamburg'da değil, aynı zamanda Berlin, Münih, Köln ve Leipzig'de de sayıldı. Her iki basit ihlal de bir saniye kırmızı ışıkta incelendi ve trafik ışığının saniyeden fazla olduğu nitelikli ihlaller de sayıldı – erken başlatıcılar da sayıldı. Sonuç: Toplam 66.158 kayıtlı yol kullanıcısıyla, testçiler 2833 kırmızı ışık ihlali saydı. Hamburg'a benzer şekilde, ülke çapında bir karşılaştırmada bile, en küçük e-scooter sürücüleri kırmızı trafik ışıkları en yaygın yüzde 14'ten fazla idi.
Eğer ihlaller cezalandırılmış olsaydı, ADAC hesaplamalarına göre, yaklaşık 158.000 Euro, ayrıca Flensburg Merkez Kayıtında 1573 puan ve 164 bir aylık sürüş yasakları olacaktı. Trafik kulübünün bakış açısından, sonuçlar hassas yaptırımlara rağmen, çok sayıda yol kullanıcısının kırmızı trafik ışıklarını görmezden geldiğini göstermektedir.
Hamburg polisinin en son trafik kazası istatistikleri 2023, kırmızı ışık ihlalleridir ve öncelikli yol hakkına dikkat etmemesi, yaralanmalarla trafik kazalarının en yaygın üçüncü nedenidir. Tüm kazaların yüzde 10,2'sini oluşturdular. Toplam 1050 kişi yaralandı – 2019'a göre 177 daha fazla.
ADAC'ın bakış açısından, trafik güvenliğini artırmak için tutarlı trafik ışık kontrolleri gerekecektir. “Geleceğin Trafik Işıkları” projesi de durumu iyileştirebilir. Farklı sağlayıcılar olan ve dedektörler ve çoğunlukla AI ile çalışan bu sistem, acil durum araçlarına öncelik verir, büyük grupları, çocukları, yaşlı insanları ve tekerlekli sandalye kullanıcılarını tanır. Bu şekilde, trafik ışıkları yayalar ve bisikletçiler için yeşil fazları en iyi şekilde kontrol edebilir.
Lno/juve
Yayalar, bisikletçiler veya sürücüler olsun: Trafik ışıkları kırmızı gösteriyorsa, herkes durur – ancak büyük çoğunluk. En azından bu, ADAC tarafından Hamburg'daki rastgele benzeri bir anketle sonuçlandı. Trafik Kulübü, Hansa Şehrindeki Red Işık İhlallerini Ekim 2024'te bir iş gününde AI destekli bir kamera sistemi ile dört yoğun kavşak saydı.
Sonuç: Toplam 14.636 yol kullanıcısının sayıldığı, yaklaşık yüzde 6,5'i kırmızı trafik ışığını göz ardı etti. E-scooter sürücüleri özellikle bıçaklanmış ama aynı zamanda en küçük yol kullanıcı grubuydu. 64 e-scooter sürücüsünün yüzde 16'sı kırmızı trafik ışıklarını görmezden geldi. 5625 yayadan yüzde 13'ü kırmızıya çıktı.
Kendi ifadelerine göre, ADAC sadece Hamburg'da değil, aynı zamanda Berlin, Münih, Köln ve Leipzig'de de sayıldı. Her iki basit ihlal de bir saniye kırmızı ışıkta incelendi ve trafik ışığının saniyeden fazla olduğu nitelikli ihlaller de sayıldı – erken başlatıcılar da sayıldı. Sonuç: Toplam 66.158 kayıtlı yol kullanıcısıyla, testçiler 2833 kırmızı ışık ihlali saydı. Hamburg'a benzer şekilde, ülke çapında bir karşılaştırmada bile, en küçük e-scooter sürücüleri kırmızı trafik ışıkları en yaygın yüzde 14'ten fazla idi.
Eğer ihlaller cezalandırılmış olsaydı, ADAC hesaplamalarına göre, yaklaşık 158.000 Euro, ayrıca Flensburg Merkez Kayıtında 1573 puan ve 164 bir aylık sürüş yasakları olacaktı. Trafik kulübünün bakış açısından, sonuçlar hassas yaptırımlara rağmen, çok sayıda yol kullanıcısının kırmızı trafik ışıklarını görmezden geldiğini göstermektedir.
Hamburg polisinin en son trafik kazası istatistikleri 2023, kırmızı ışık ihlalleridir ve öncelikli yol hakkına dikkat etmemesi, yaralanmalarla trafik kazalarının en yaygın üçüncü nedenidir. Tüm kazaların yüzde 10,2'sini oluşturdular. Toplam 1050 kişi yaralandı – 2019'a göre 177 daha fazla.
ADAC'ın bakış açısından, trafik güvenliğini artırmak için tutarlı trafik ışık kontrolleri gerekecektir. “Geleceğin Trafik Işıkları” projesi de durumu iyileştirebilir. Farklı sağlayıcılar olan ve dedektörler ve çoğunlukla AI ile çalışan bu sistem, acil durum araçlarına öncelik verir, büyük grupları, çocukları, yaşlı insanları ve tekerlekli sandalye kullanıcılarını tanır. Bu şekilde, trafik ışıkları yayalar ve bisikletçiler için yeşil fazları en iyi şekilde kontrol edebilir.
Lno/juve